Gå til innhold

Mischas siste innkjøp

Mischa

Anbefalte innlegg

Gjest Frk. Grønn

I kveld er det Farris og Skal vi danse som gjelder, i morgen er det jobb og trolig en tur ut for å se

og søndag er det husarbeid og lesing på planen. Synd helga ikke varer en dag eller to ekstra :erter:

Har aldri prøvd falske øyevipper, men hadde vært gøy å prøve :sminkedokke:

Ha en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Karamba:

Nam nam, Strawberry Daiquiri og Mojito er jo begge fantastisk gode drinker! Mojito er favoritten, akkurat passe søt og akkurat passe frisk! Bare litt pes å lage slike drinker da.. Krever litt ingredienser og jobb, men det er som regel verdt det ;)

Som regel blir det bare en sprit med smak (type Absolut Peach, Bacardi Razz, Absolut Ruby Red etc) + sprite zero. Da slipper jeg å få i meg alt for mange kalorier og det smaker greit. Ofte trenger de et lite piff for at de ikke skal bli for søte, så litt sourmix eller en likør med "sur" smak, funker bra i :)

Ellers har jeg dilla på rosévin om dagen! Har hatt det hele våren og sommeren etter å ha vært på ferie i Frankrike og Spania. Der drikker jo alle rosévin. Men nå begynner det å gå mot høst/vinter så da blir det nok rødvin igjen.. men åh så godt rosévin er altså! :)

Håper du hadde en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Grønn:

Jeg måtte også se Skal vi danse, synes nivået var høyt i år! Ble overrasket over hvor gode de var blitt på en uke! :)

Sigurd Sollien var en katastrofe da synes nå jeg ;)

Men Siv var veldig god, og hun Jenny Skavlan var nesten litt for sprek og sporty til å være med!

Har ingen favoritt enda :)

Hva med deg?

Falske øyevipper anbefales! Man føler seg så mye mer sexy med litt ekstra volum og lengde på vippene (som mascara ikke kan gi!!)

Mitt eneste problem er at jeg må klippe de til slik at de ikke ligger for tett inn mot den innerste øyekroken, for da stikker det veldig og limet kan være litt trassig, får som regel lim på øyelokket i prosessen og det er litt ekkelt (øyelokket setter seg fast) ;)

Høres ille ut, men med litt trening blir det riktig så bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskeliste Accessorize

* Layered Petal Pendant kjede - synes blomsten var søt

* New York Chain Plait kjede - et skikkelig statement necklace, og det er jo i vinden akkurat nå ;)

* Burgh Mismatch kjede - store fine perler

:)

Gikk til innkjøp av en Fructis Hårskum på lørdag og ny krølltang, en Philips krølltang. Dessverre ramlet hele tangen fra hverandre (eller altså fjæringen i selve klypen på tangen) falt ut/løsnet etter 10 min bruk, så da var den ubrukelig. Så da må jeg tilbake og reklamere på den.. har hørt rykter om at de er kjipe på reklamasjoner og skyver fra seg ansvaret og påstår at det blir en sak mellom leverandør og kunde, håper jeg slipper noe tull!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjedelig med den krølltanga da! Men det burde nå gå greit og reklamere, kan ikke forstå noe annet...! :)

Ja, ikke sant at Mojito og Strawberry Daiquiry er gode drinker! Men det er litt arbeid og lage dem. Og det er ikke alltid at en husker og kjøpe inn alle ingrediensene. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har glemt og kjøpe sodavann når jeg har hatt planer om å lage Mojito... :sur:

Rosévin har jeg faktisk drukket svært lite av, men det virker veldig friskt på smak. Jeg er egentlig veldig glad i vin, spesielt hvitvin. Problemet er bare at jeg ikke tåler det. Får migrene av det, samme hvilken type vin jeg drikker så jeg har funnet ut at det ikke er verdt å drikke når jeg har migrene i flere dager etterpå... :murvegg: Derfor er drinker et godt alternativ for meg! :jepp:

Så fine smykker du linker til! Likte spesielt det første! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Over halvveis i uken! Yey!

Denne uken er tøff og hard, har ekstremt mye å gjøre på jobb om dagen, sjonglerer tre stillinger på en gang da jeg holder på å bytte stilling internt og det samtidig er blitt veldig mye mer å gjøre i de to andre stillingene jeg har hatt (jeg vikarierer for en som har svangerskapsperm, men jeg gjør hennes oppgaver + at jeg delvis har en annen stilling i tillegg) :filer: Så det er hektisk om dagen! Og i tillegg er formen litt dårlig, har null energi om dagen.. :sove: Passer meg dårlig ettersom jeg hadde lyst til å begynne å trene igjen og komme meg i form, så svikter formen meg! Blæh! :glare: Så da spiser jeg sjokolade og kake i stedet :sjenert: Ond sirkel!!

Gleder meg til helgen, skal endelig få treffe igjen venninnegjengen fra studietiden (høres ut som det er så lenge siden.. men det er jo ikke det - men vanskelig å holde kontakten likevel) Så det blir koselig :perebrus::tommel:

I dag skal jeg til Brilleland og ta en ny synstest. :briller: Fikk linser for over ett år siden men har byttet litt frem og tilbake mellom ulike Specsavers butikker, så ingen har fått med seg at jeg burde hatt en ny linsekontroll. Nå skal jeg teste ut Brilleland og se hvordan de er! Mest pga. åpningstidene. Specsavers sine butikker stenger så tidlig og det er så upraktisk.

Karamba: Hodepine av vin er no good! Jeg får som regel hodepine dagen etter jeg :skaal: Men det er jo bare selvforskyldt :sjenert:

Jeg fikk ny krølltang heldigvis :) Eller, skulle bare mangle egentlig ettersom den gikk i stykker med en gang, men de kunne jo prøvd seg med at de ville sende den inn til reparasjon først osv.. Så da gir jeg den et nytt forsøk.

Angrer nok litt på at jeg ikke slo til på krølltangen frisøren min brukte da jeg klippet meg, den kostet riktignok litt mer, men det hadde nok vært en bedre deal i lengden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn

Oi, oi! Du må ikke slite deg helt ut, Mischa! :troest:

Hvordan gikk det på synstesten? Jeg skulle hatt en linsekontroll jeg også, men tror jeg utsetter det til etter jul :sjenert:

Bare en arbeidsdag igjen før helgen! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fredag!! :danse:

Men jeg er blitt forkjølet jeg da.. :forkjola:

Utrolig ergelig ettersom jeg har planer for hele helgen! Og jeg som har gledet meg så lenge :sur:

Kjøpte nye ankelstøvletter her om dagen.

Nå trenger jeg bare noen som er litt mer elegante og kanskje med litt høyere hæl, + noen høye støvletter. Prøvde noen fine ankelboots på Nilson, men sålen var så tynn og hælen akkurat litt for høy til at de er komfortable hverdagsstøvletter.

Har også kjøpt en sort kjole/topp/tunika fra Vero Moda med masse "ruffles" - en festlig liten sak :erter: Jeg føler meg litt som en bløtkake i den, men følte alle disse lagene med 'ruffles' (vet ikke hva det heter på norsk) men siden jeg valgte sort så ble det litt tonet ned. Den kostet også bare 160 kr, så det var ingen stor investering :)

Frk.Grønn:

Nei det er slitsomt på jobb om dagen.. Og når det blir SÅ mye å gjøre, så blir jeg så satt ut at jeg ikke får gjort noe som helst :frustrert:

Men jeg overlever :)

Synstesten gikk greit! :briller: Som jeg fryktet så har jeg fått dårligere syn på det ene øyet - det dårlige øyet. Så jeg skal få ny styrke på linsene og siden jeg bytter til Brilleland må jeg også bytte merke. Har brukt de et par dager nå og de virker ok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mischa!

Korleis gjekk det med forkjølinga? Vart helga øydelagd eller fekk du gjort det du skulle? Håpar at det var forbigåande, ein vert ofte litt sånn småranglande når ein har mykje å gjere på jobb!

Eg likte ankelstøvlettane dine kjempegodt! Kva kosta dei? Eg har litt lyst på dei i grønt! Eg vurderar også dei der støvlettane i grøn/blå frå Bianco...Eg har bestemt meg for å levere dei støvlettane eg kjøpte på Din Sko tilbake, dei vert for trange på stortåa...

Var forresten innom Lillevinkelsko-lagersalet på laurdag. Kjøpte 3 par sko til 500 kroner. Det eine var litt sånn sameskoaktig (fant ikkje ut kva merke det var..), det andre støvlettparet var i lyyys gammalrosa (frå Bronx). Det siste paret var gullsko frå Le Coq.

Sto lenge og vurderte Uggs, men dei kosta 600 kroner aleine, og sååå lyst har eg ikkje lyst på dei sjølv om dei var heeeerlege på foten!

Har du ei travel veke framfor deg? Håpar at den vert fin iallfall :)

God natt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årolilja:

UGGs til 600 kr!! Åhh jeg skulle gjerne hatt det gitt. Vurderer å kjøpe meg et par i fargen Chestnut. Evt. noen høye, sorte. Jeg har jo sorte lave fra før (ikke de som er veldig korte, men som er halvstørrelsen da). Men, hvis de ble solgt for 600 kr her om dagen så vet jeg ikke om jeg gidder å kjøpe på eBay for ca 1200 kr.

Var det ekte UGG? Ser de selger kopier på Euro Sko/DNA og de er ganske dyre de også (ligger på 800-1300 kr). Lammeskinn koster og det er jo så deilig og varmt også da! :)

Høres ut som skoene du kjøpte var skikkelige kupp da! :)

Støvlettene mine kostet 500 kr. Jeg vil ha noen med litt hæl også, så skal se om jeg finner det. Trenger også vanlige støvletter - så det kommer til å koste dyrt det her!

Apropos sko... Jeg ryddet vekk sommerskoene mine (får veldig dårlig samvittighet av å se alle de søte, fine, kule sommerskoene jeg nesten ikke har brukt) Da fant jeg et par rosa pumps jeg kjøpte for noen uker siden som jeg ikke har fått brukt enda, og det viser seg at de har gitt meg én sko i 38 og én i 39! :angry:

Så nå må jeg ned å forsøke å bytte de.. Det er så kjedelig!

Har fått alle pakkene mine, fra eBay og fra Makoosh. Jeg måtte ha et slikt bokstavkjede fra Anna Lou jeg også. Ser at de har fått nye utgaver som er helt dekket av Swarovski krystaller, veldig fine men litt dyre!

Helgen var veldig koselig. Var på en liten samling på fredag - til tross for at jeg var ganske forkjølet - for en venninne som skal reise til utlandet. Lørdag slappet jeg av - prøvde å komme i form til kvelden og handlet inn masse ost/kjeks/brød til vinkvelden jeg skulle ha for noen studievenninner. Det ble hyggelig det også! Før hang vi sammen hver dag, men etter at studiene tok slutt er vi blitt mer spredt og det er ingenting som lenger holder oss sammen, litt trist egentlig.

Søndagen slappet jeg av med min kjære.. sofa + tv = sant!

Måtte jo se Robinson, den episoden var ganske bra tv ;) Men irriterer meg over alle som vil hjem!

Måtte også se reprisen av Den store reisen som går på NRK, herlighet jeg hadde nok ikke holdt ut mer enn noen få timer - det er noen skikkelig tøffe familier som har begitt seg ut på det der! Særlig barna! Jeg var ikke så tøff da jeg var mindre!

I dag er det ny episode av Top Model! Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig teit med de skoene! :sur: Det er jo utrolig sløvt av butikken?! De må du jo helt klart få bytte - så lenge de ikke har gjort det samme med de to motsatte skoene... :roll:

Hva var det i pakkene dine? *nysgjerrig* De Anna Lou-kjedene er kule...

Er formen bedre nå? Høres ut som om helgen ble bra til tross for forkjølelsen! :)

Ha en fin uke! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken butikk kjøpte du de rosa pumpsene? At det går an... Å gi kunden sko i forskjellige størrelser, det trodde jeg faktisk bare ikke skjedde. Ja, Robinson var bra! Men teit at de tapte den hodeskallekonkurransen med vilje. Spennende å se, skal følge med på denne gangen. Ha en flott mandag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

itla:

Ja det var veldig ergelig med de skoene! Jeg ser jo ofte at de sjekker begge skoene før de putter dem i esken/posen, men jeg har aldri tenkt på at jeg selv også bør kontrollere at jeg faktisk har fått to av samme størrelse!

Jeg var å byttet skoene i stad og det gikk greit det, men de fant ikke igjen de to andre.. så da frykter jeg at de har gjort samme tabben igjen ;) Høhø, det ville tatt seg ut!

Jeg fikk pengene igjen, men jeg syntes jo skoene var kule (og ikke minst billige, så det var jo et kupp sånn sett) så det var litt nedtur!

Pakkene mine inneholdt 10 stk anti-bacterial deep-cleansing hand gels fra Bath & Body works (små størrelser som er kjekke å ha med på reise, jobb, i veska), 10 pakker Ardell falske vipper (viser seg at det ikke fulgte med lim, det var litt nedtur) og et lilla bokstavkjede fra Anna Lou :)

Formen er også mye bedre :) Så det er bra! Jeg blir så grinete når jeg er tufsete. Så helgen ble bra likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanita:

Kjøpte skoene på DNA. Det ordnet seg heldigvis. De kunne riktignok ikke finne igjen den skoen jeg skulle hatt da, men jeg fikk pengene igjen. Men syntes jo skoene var et kupp så det var litt ergelig. Men men, føler nesten sesongen for pumps (å bruke de ute på byen) er over, så nesten like greit..

Jeg kommer nok også til å følge med på Robinson utover høsten. Syntes det var litt dårlig at de tapte med vilje ja og jeg har ikke helt sansen for han der Tom Erik eller hva han heter.. Ellers har jeg ikke fått særlig mye inntrykk av de andre deltagerne så det er ingen jeg heier på. Har ikke en gang bestemt meg for hvilket lag jeg holder med ;)

God tirsdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fy søren, kjente at jeg nesten ble litt provosert av at de tapte med vilje. Selvfølgelig blir det tøft å være med på et slikt program, hva forventer de egentlig? Syns det var bra at de fikk den straffen, men det var synd at det gikk utover Julia (Julie?), hun var den eneste som ikke ønsket å tape med vilje.

Så teit med de skoene, uansett bra at det ordnet seg sånn delvis da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snart halvveis i uken!! :bolledeig:

Etter at jeg hadde levert tilbake de rosa pumpsene (som var herlige og jeg er litt lei for at de ikke fant den andre skoen i min størrelse..)

måtte jeg trøsteshoppe på Mango. Endte opp med en genser jeg har fra før men i en annen farge. Det er en tykk strikket kremhvit cardigan med krage og store knapper. Den er litt innsvinget i modellen. Har den fra før i lilla, og den er så god og varm at jeg kunne tenke meg en til! Selv om jeg egentlig har gitt meg selv forbud mot å kjøpe like plagg (utenom helt enkle basics da) i forskjellige farger. Men Mango har jo en veeeldig grei policy på retur av klær, mener det er 30 dager åpent kjøp. Så om jeg skulle angre meg før jeg begynner å bruke den så har jeg muligheten!

I går skulle jeg ut og jakte på ankelstøvletter. Jeg har jo allerede kjøpt meg et par, men de er ganske lave og litt avslappet i stilen. Jeg ønsket også et par som det var litt mer schwung over :wink:

Litt høyere hæl, og litt mere elegante. Fant noen til slutt, eneste minus er at hælen er ganske tynn og at sålen er glatt.. Men jeg kan tenke på de i 14 dager, de var de fineste jeg fant da.

Så nå gjenstår et par støvletter og kanskje noen vintersko! Puhh..

:blush:

Jeg klarte heller ikke la være å kjøpe en del stæsj til meg selv da (og litt som jeg skal gi bort i gave til søsteren min som bor på andre siden av dammen nå).

Endte opp med lilla strømpebukser, en sort bred plastikk hårbøyle med en fancy blomst på (i gull/sort plast) - den var kjempestilig men finner ikke bilde, og et lite gullfarget kjede med eiffeltårnet! :shoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RuskeSara

Det var litt av en ønskeliste du! :)

Et par av de skoene der var virkelig "must haves"!

Gladiator sandaler a'la Carrie og Mary Janes *drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...