Mischa Skrevet 22. april 2009 Forfatter #1161 Del Skrevet 22. april 2009 takk for all støtte.. jeg ble skikkelig lei meg for at vi ikke fikk den men men, håper det dukker opp noe annet. Det meste som selges er ræl.. gamle leiligheter med originalt interiør fra 60-tallet, herlig! Det går jo fint an å pusse opp, men i og med at vi er førstegangskjøpere så trenger vi 100 % finansiering av boligen og tror ikke noen er villige til å låne oss ekstra penger til oppussing.. Ikke lett! Men men, sånn er livet I tillegg klarte jeg å glemme igjen lommeboken på jobb (og det er umulig å komme inn igjen uten adgangskort - må gjennom fire "sluser") - så jeg måtte gå hjem fra jobb fordi månedskortet også lå i lommeboken. Fy søren så upraktisk det er å ha alt i lommeboken noen ganger altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 22. april 2009 #1162 Del Skrevet 22. april 2009 uff, det var dumt dere ikke fikk den. Men det er vel ofte slik det er, man er med på flere budrunder før man endelig får det. Vi var med på sikkert 10 budrunder, og jeg var like knust hver gang vi ikke fikk det. Skikkelig dramaqueen med tårer og hulking. Ønsker dere lykke til i jakten på leilighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 22. april 2009 Forfatter #1163 Del Skrevet 22. april 2009 Godt det ikke bare er meg Jeg gråt hele kvelden.. Men så virkelig for meg at vi kunne bo der og hatt det kjempefint! Det er ikke så mange tilsvarende leiligheter i området da denne var godt skjermet fra støy og ikke hadde innsyn, blææh.. Men, jeg får trøste meg med de negative sidene. Det var jo noen faktisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 22. april 2009 Forfatter #1164 Del Skrevet 22. april 2009 Bitteliten shoppingrunde i dag, endte opp med en tube-topp kjole fra H&M Divided - har samme modell fra i år men med et annet mønster, den var så komfortabel at jeg kunne tenke meg en ny en til sommeren! Den er sort med påfuglfjærmønster. Blir litt oppgitt over H&M som egentlig bare kopierer fjorårets (eller året før der) plagg, lite spennende egentlig Hva med noe nytt ?! Det ble også et par hårbøyler i stoff fra Oasis - en sort med "knute" og en mønstret i satin Har dilla på hårpynt om dagen, eller har vel egentlig hatt dilla i noen måneder da, men likevel må alltid ha noe nytt Til noe helt annet.. her om dagen spiste jeg speilegg og lagde noen av økologiske egg og noen av en pakke billig egg fra Coop (av det lavpris xtra-merket de selger).. det var virkelig stooooor forskjell Eggene fra Xtra smakte gummi, de var utrolig ekle i konsistens og smak etter å først ha spist økologiske.. Aldri mer First Price og Xtra når det kommer til egg hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dalieo Skrevet 22. april 2009 #1165 Del Skrevet 22. april 2009 Påfuglmønster er kult Hva, er det virkelig så stor forskjell på eggene? Jeg har liksom hele tiden tenkt at alle egg, uansett merke, er samme greia.. Det finnes jo ikke First Price-høner, hvis du forstår hva jeg mener. Men kanskje det har noe med hva de mater de med ogsånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 22. april 2009 #1166 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Så synd med leiligheten! Men det dukker opp noe like bra (eller bedre) før du aner det. Skjønner deg veldig godt, da, vi er jo også på boligjakt om dagen og jeg gruer meg til budrunder... Man blir helt fullstendig ødelagt! Ang. eggene (jeg tar meg friheten av å svare ) - det går på hva de fores med, ja, og etter min mening også dyrenes trivsel. (Jada, jeg var medlem av NOAH en gang i tiden. ) For meg virker det ganske opplagt at egg lagt av en høne som har plass til å røre på seg og som har en slags sosial omgang med andre dyr vil smake bedre enn egg fra en høne som står i et bur på størrelse med et A4-ark hele livet. Vi kjøper for det meste egg fra de mindre produsentene som har dukket opp de siste årene, Ek gårdsegg er vel det ene og Holtegård eller noe i den duren heter den andre. Liker ikke Prior så godt, og er også skeptisk til f.eks. First Price. "Battery farming" har jeg i det hele tatt lite til overs for. Mener at noe sånt som 70% av eggleggende høner i Europa/EU holdes i disse bittesmå burene. Og når jeg er "on a roll" - jeg synes kjøtt slaktet med halal-metoden stort sett smaker bedre enn kjøtt fra dyr som sendes gjennom slaktehuset med elektriske støt, sånn som visstnok er vanlig hos f.eks. Gilde... Sånn, det var dagens lille leksjon. Endret 22. april 2009 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dalieo Skrevet 22. april 2009 #1167 Del Skrevet 22. april 2009 Takk for svar Joyce Det med trivselen til hønene tviler jeg ikke på stemmer. Har sett mange vonde videoer der dyrene står tettpakket i små bur, uten mulighet til å bevege seg Jeg kjøper egg fra en gård i området, og synes de er kjempegode. Har forøvrig ikke smakt First Price o.l, såvidt jeg vet om, så kan ikke sammenligne Og Halal-kjøtt har jeg heller ikke smakt. Men så spiser jeg veldig lite kjøtt da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 23. april 2009 Forfatter #1168 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Joyce: Ja man kunne nesten smake at høna ikke hadde hatt noe godt liv Tror jeg skal holde meg til økologiske heretter - mest pga. dyrenes situasjon.. Jeg har som dalieo også sett programmer om høner som oppbevares i små, trange bur hvor de knapt får rørt på seg. Huff, ikke bra Så takk for leksjonen Har heller aldri smakt halal-kjøtt så kan ikke si noe om jeg merker forskjell :vet_ikke: Jeg er ikke med i noen organisjoner selv, men har venninner som er medlem i diverse dyrebeskyttelser Synes det er kjempeflott at folk engasjerer seg Jeg har litt lyst på den rosa cardiganen og clutchvesken fra Matthew Williamson-kolleksjonen, men tviler på at jeg får tak i de.. så vi får se Dessuten burde jeg vel egentlig spare mer penger slik at jeg en eller annen gang får kjøpt drømmeleiligheten Endret 23. april 2009 av Mischa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
desperate Skrevet 23. april 2009 #1169 Del Skrevet 23. april 2009 Jeg har litt lyst på den rosa cardiganen og clutchvesken fra Matthew Williamson-kolleksjonen, men tviler på at jeg får tak i de.. så vi får se Dessuten burde jeg vel egentlig spare mer penger slik at jeg en eller annen gang får kjøpt drømmeleiligheten Jeg har også tenkt litt på clutchveska... Men jeg tar meg ikke råd til det, for jeg har egentlig ikke noe behov for flere clutchvesker - og jeg har jo tilogmed en på vei at the moment fra Asos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 23. april 2009 #1170 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Den clutchen har jeg veldig lyst til å slå kloa i også, men jeg setter ikke helsa på spill. Får jeg tak i den så er jeg fornøyd Edit: Slå kloka i? Hva i alle dager er det for et ord?! Endret 23. april 2009 av Tusle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 23. april 2009 Forfatter #1171 Del Skrevet 23. april 2009 Så det er flere som vil ha den altså Ja da blir det vel kamp om den kan jeg tro Æsj nå fikk jeg enda mer lyst på den Men den blir vel umulig å oppdrive.. får evt. sitte oppe i natt, men jeg skal jo tross alt på jobb i morgen. Teit at det legges ut 00:00 :S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 23. april 2009 #1172 Del Skrevet 23. april 2009 Om jeg bestemmer meg for å sitte oppe så kan jeg se om jeg får raska til meg to stykker vet du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 23. april 2009 Forfatter #1173 Del Skrevet 23. april 2009 Åhhhh! Det hadde vært superdupert fantastisk i såfall! :D :hoppe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 23. april 2009 #1174 Del Skrevet 23. april 2009 H&M-spesialkolleksjonene gjør jo folk helt tussete (for å bruke et gammeldags og artig ord, liksom). Jeg kunne veldig gjerne tenke meg cardiganen, men føler ikke helt at jeg kan bruke 700 kr på den akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 23. april 2009 #1175 Del Skrevet 23. april 2009 En ting jeg har tenkt på, forresten - i alle disse kolleksjonene er det jo som regel noen relativt "spacede" plagg som forsvinner fra butikkene som dugg for sola. Men jeg ser aldri noen som faktisk går i disse plaggene? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 23. april 2009 #1176 Del Skrevet 23. april 2009 Jeg holder deg oppdatert, Mischa Har fri fra skolen i morgen, så skal ikke se bort i fra at jeg gjør det *Joyce* Jeg tror mange blir litt "blinde" på disse designerkolleksjonene og rasker med seg det ene etter det andre. Vil tro at det er flere "med merkelappenpå-plagg" i noen skap der ute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 23. april 2009 Forfatter #1177 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Noen ganger lurer jeg på om folk kjøper bare for å selge det videre :klø: De ligger jo ute på eBay omtrent før de er kommet i butikk.. Men det må jo være noen som kjøper, kanskje det bare blir samleobjekter :klø: Ulempen med disse plaggene er jo at fordi de ikke koster fletta så er det en fare for at noen andre dukker opp på eks. fest i akkurat samme antrekk. Det går greit med en sort nøytral kjole men med disse fargesprakende unike plaggene synes jeg det ville blitt litt pinlig.. Da krysser jeg fingrene for oss begge Tusle Endret 23. april 2009 av Mischa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 23. april 2009 #1178 Del Skrevet 23. april 2009 jeg trodde de ble lagt ut i dag jeg?? varene kom jo hvertfall i butikk i dag.. jeg har så lyst på den blå blazeren! og på påfuglkjolen!! var massive køer her i Bergen hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambivalent Skrevet 23. april 2009 #1179 Del Skrevet 23. april 2009 En ting jeg har tenkt på, forresten - i alle disse kolleksjonene er det jo som regel noen relativt "spacede" plagg som forsvinner fra butikkene som dugg for sola. Men jeg ser aldri noen som faktisk går i disse plaggene? :klø: Det har jeg ikke sett! -- Husk at det finnes en 25% kode på H&M nå, kanskje den kan brukes på MW-kolleksjonen? Hvem vet, det blir jo en del rabatt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 23. april 2009 Forfatter #1180 Del Skrevet 23. april 2009 Det hjelper med rabatt ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå