Gå til innhold

Mischas siste innkjøp

Mischa

Anbefalte innlegg

Wow i dag har jeg vært effektiv! Ryddet i boden og kastet klær og sko! Når jeg først setter i gang så blir jeg nådelås :fnise:

Kaster og kaster, selv ting med litt sentimental verdi ryker!

Men det er deilig også, for det er ting jeg egentlig vet ikke kommer til å bruke og som er for slitt til å ha noen verdi senere!

Så nå ser boden vår mye bedre ut :tommelopp: Utrolig hvor mange tomme esker og stygge, gamle klær vi egentlig har tatt vare på - til tross for at vi går gjennom tingene våre ganske ofte! :jepp:

Sånn er det å ha liten plass ;) Some things gotta go!

Jeg har også bakt masse muffins (cupcakes) - bananmuffins og eplemuffins.. og varm hjemmelaget karamellsaus :sikle:

Herregud, jeg maser om vekt og ekstra kg i ett innlegg og om baking og karamellsaus i neste :fnise:

Skulle egentlig lage banan/kokos-frosting til bananmuffinsene, men hadde brukt opp bananene! Jeg er ikke så veldig god til å planlegge når jeg lager mat :sjenert:

Nå la jeg nettopp inn et bud på en Hello Kitty bag og vant :hoppe:

Jeg har hatt en tidligere og den rommer masse og er søt :) Men jeg har overbelastet den så den er på vei til å ryke både i stropper og bånd, så da ble det en ny en til 189 kr :)

Har litt lyst til å dra til Asia jeg.. særlig til Bangkok, Hong Kong og Tokyo.. :Nikke: Virker så kult og annerledes! :hoppe:

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dalieo

Flink du er som rydder og kaster :tommelsmil: Det er en skikkelig deilig følelse når man har kastet alt man tar vare på litt uten grunn.

Og du er ikke den eneste som vil reise.. For et par dager siden tenkte jeg over hvor lite av hele verden jeg faktisk har sett. Har bare vært litt her og der i Europa. Fikk litt angst, det er jo så mye spennende man går glipp av ;) Tokyo må være helt sinnsykt. Tenk så uvant i forhold til Norge. Har en venninne som har backpacket rundt hele verden, og hun sa Asia var det aller beste. Hun var i Hong Kong, og sa det føltes ut som å være en liten maur i en enooorm maurtue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar med meg listen fra januar over til mars jeg.. *herme etter Frk.Grønn*

* Trene regelmessig - ikke én måned med trening og neste måned uten! - har kommet ganske greit i gang nå etter influensa og noen uker med generelt pjuskete form.

* Legge om kostholdet - mer fisk og mye grønt, og begrense "kosemat". - Blitt mye flinkere til å kutte ut halvfabrikata og spise mer fisk (særlig fet fisk) og grønnsaker!

Har større problemer med å kutte ut den usunne maten, men må bare bare bli strengere mot meg selv og takke nei når andre tilbyr/oppfordrer til usunn mat på hverdager.

* Prøve ut nye oppskrifter og matretter minst én gang i uken - har enda litt å gå på - men har testet ut flere nye oppskrifter og det er gøy!

* Lese flere bøker! - her har det stoppet litt opp, begynte på en bok rett etter jul, men den fenger ikke så veldig og sliter litt med å komme ordentlig i gang! Må enten bytte bok eller satse på at boken blir mer spennende etterhvert!

* Være mer sosial - forsøke å gjøre minst én ting med venninner i uken - en del av vennene mine er utenlands om dagen - noe som gjør det litt vanskelig, men jeg må forsøke å hvertfall bruke mer tid med de som er igjen!

* Være flinkere til å ta kontakt med foreldrene mine, og forsøke å gjøre noe sammen med de minst én gang i uken. - har sett de sånn ca én gang i uken etter jul, det får holde ;)

* Sende flere brev og pakker til søsteren min i utlandet - har ikke sendt noe enda :(

* Bli flinkere til å gjøre det koselig i leiligheten og ikke minst - forsøke å bli flinkere på å holde det ryddig! - tja, det går sånn passe! Har vært flinke og ryddet en del, men vaskingen er pes!

* Bli flinkere til å bruke alle de fine klærne, veskene, skjerfene, smykkene jeg har - gjøre 2009 til et stilig og moteriktig år - pga. været - snø og kulde - har jeg kledd meg etter forholdene og ikke så veldig fasjonabelt :sjenert:

* Bruke mer tid på hår og negler (fordi jeg er så misfornøyd om jeg går rundt med neglelakk som flasser og bad hair days ødelegger humøret!) - hår har ikke fått så mye pleie, men negler er jeg blitt flinkere på :Nikke:

* Bli ryddigere på jobb - ha bedre systemer og mer orden, og slutte å utsette alle "ekle" oppgaver.. - litt igjen her også.. har vært så mye stress og spesielle situasjoner på jobb at system og orden ikke er blitt prioritert.

* Føre regnskap hver måned for å se hvor pengene går! - begynte så fint og flott i januar, men glemte det bort - men nå skal jammen se å få gjort det ferdig!

* Spare og sette av til BSU - har spart litt, men det var unormalt mange utgifter i januar og februar - bursdagsgaver, husleier, diverse regninger + sommerferie som måtte betales. Kan heller sette av mer av feriepengene!

* Drikke mer vann - jess, blitt mye flinkere!

* Gjøre ferdig fotoalbumene mine - ikke kommet i gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i morgen skal jeg hvertfall begynne å trene, ordentlig, på treningssenter! så da er jeg et skritt nærmere mitt store mål for 09 :jepp:

tralala. kjeder meg på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^

Så flink du er :jepp:

Det er jo ordentlig deilig når man først kommer i gang! :trene:

Samboer har kjøpt seg nytt snowboard og vil ut og kjøre, men fordi jeg ikke står på snowboard og slalomutstyret mitt er fra 80-tallet har jeg ikke hatt lyst å være med. Men nå har han "presset" meg til å kjøpe nytt utstyr ved at han spytter inn 1000 kr. Jeg kjøpte meg derfor nye alpinskii går, og støvler og bindinger.. Dyrt :sjokk: Og da var prisene satt ned ganske kraftig! Mangler fortsatt staver, men det er det billigste og letteste å kjøpe. Burde sikkert ha hjelm også, ikke fordi jeg skal kjøre så himla fort, men fordi jeg ikke stoler på andre folk i bakken! :rolleyes:

Støvlene mine matcher ikke skiene og det irriterer meg litt :sjenert: Fant noen bedre som matchet til nesten samme pris, men fyren i butikken mente de var litt for trange! Jeg har aldri hatt tykke legger, men det har jeg da tydeligvis fått :rolleyes:

Det ble også en tur innom Mamut-salget på Tanum.

Enda en bok om cupcakes, en bok om muffins og en bok om cookies! :sikle:

Og 365 middager på en halvtime - må jo passe for meg som alltid har dårlig tid ;)

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kule ski! :tommelsmil: Head er bra det. selvom jeg kan forstå frustrasjonen din over at skiene og støvlene ikke matcher :ler: jeg er sånn jeg også, kjøpte meg støvler til 1000 kr ekstra for at de skulle matche. og bare vent til du må begynne å finne skidress som passer til alt det andre også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nettopp! Jeg var så fortvilet fordi skiene er hvite, blå og grå og jeg er ikke særlig blå som person (altså ikke en farge jeg bruker noe særlig) , så nå må jeg jo velge ut fra disse fargene når jeg kjøper skidress også! Men i og med at støvlene mine er røde og grå (angrer allerede) så kan jeg vel bare velge fritt blant skidresser for jeg kommer aldri til å matche uansett :ler: Jeg får heller satse på å være "hun som ikke matcher" i bakken :fnise:

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får gå for sånn mary-kate stil. kaos av farger og mønstre og alt, og håpe at det funker :ler:

eller så kan du gå for helsort dress. det ble min løsning :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan bytte støvlene?

Sånne små ting som irriterer en kan faktisk bli ganske store etterhvert, typisk jentegreie :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LekeHusmor: Ja, jeg får ta en Mary-Kate :fnise:

Tusle: Støvlene er kjøpt på salg så tviler på at jeg får byttet de, men får heller bytte de ut etterhvert om jeg får noia av mismatchingen .. er en fare for det :sjenert: De andre støvlene jeg prøvde var mye finere, men desverre for trange! :kjefte:

Dilemma..

Jaja, skal vel stå maks 2 ganger i året eller noe, så jeg får nesten bare overleve! :erter:

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne tenkt meg disse nyhetene fra asos...

* Sommerkjole fra Killah - veldig tropisk og veldig sommer! :sol:

Stripete fargerikt skjørt - det er noe etnisk over det, men likte fargekombinasjonen :)

Sexy boots - har ikke helt vent meg til støvler med åpen tå, men hvis jeg først skal ha noen så var disse ganske tøffe:)

Stilig konvoluttveske i mock-croc ;)

:)

Venter fortsatt på pakken min! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja fine ting :hjerter:

Jeg la inn min første bestilling hos Lush igår. Er alltid litt skeptisk til nye nettbutikker og jeg liker ikke at jeg fortsatt ikke har fått bekreftelse på bestillingen min! :dry:

Skeptisk!

Men jeg tror Tusle har handlet derfra, så kanskje hun vet hvordan det fungerer!

Skal hvertfall ha Honey I washed the kids såpe, Sultana såpe, Ocean Salt skrubb, Mask of magnaminty og Sympathy for the skin krem. Glemte å slenge med Buffy ser jeg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ordrebekreftelse med en gang. Har du sjekket spamfilter/søppeldunk eller hva det nå heter?

Kanskje det kan være lurt å sende de en epost?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...