Mischa Skrevet 4. november 2008 Forfatter #601 Del Skrevet 4. november 2008 Og da var kjolen jeg kjøpte kommet på nett... Men nå ble jeg så i tvil om jeg heller ville hatt den sorte eller den rosa :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 4. november 2008 #602 Del Skrevet 4. november 2008 Den var helt nydelig i lilla! Og lilla er jo en farve som er helt in i år. Gjorde seg med kontrastbeltet i sort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kihn Skrevet 4. november 2008 #603 Del Skrevet 4. november 2008 Syns også den var veldig fin, Mischa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 4. november 2008 Forfatter #604 Del Skrevet 4. november 2008 Takk takk chicas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 4. november 2008 #605 Del Skrevet 4. november 2008 Ja, det var intet dumt valg Er den fin på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 4. november 2008 #606 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Her låg det visst eit svar på eit av innlegga mine (eg skriv så mange for tida at eg går i surr ). Victoria Station, ja...eit hotell ved namn Plaza høyrest jo flott ut i norske øyre Hotellet er uansett ikkje det viktigaste så lenge det er reint Me budde ved Paddington Station og ved Russel Square. Likte vel best Paddington, har hatt hotell der to gongar så det ligg litt nærare mitt hjarte Den strømpebuksa høyrest jo heilt superduper ut! Hadde dei den i fleire fargar også? Ikkje det at eg ikkje kan ha lilla, det er ein underbar farge Du kan gå med den i adventstida Kjolen høyrest ut som den sit kjempefint på! Den perfekte kjole eigentleg! Er det tynt stoff i den? Du skriv at du ofte er innom HM, er det ein spesiell HM du er ekstra glad i? Så flink du verkar å vere med kosthaldet! Eg er inne i ein elendig periode no, fell for freistingar i hytt og pine! Kvifor er det usunne ofte det enklaste?? Hadde det berre vore enkelt og greit å kjøpe det sunn mat...og hadde ein berre visst korleis ein kunne lage skikkeleg gode og sunne rettar...FORT! Gjekk du til og frå jobb, altså 45 min gonger 2, kvar dag?? Så flink!!! Vert det for kaldt no altså? Eg har jo store planar om å gå til og frå jobb framover, men huttemegtu, det er verkeleg kaldt no! Ben & Jerry is bør eg ikkje gå på leit etter Endret 4. november 2008 av Årolilja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 4. november 2008 Forfatter #607 Del Skrevet 4. november 2008 Mischa, får jeg spørre deg hvor mange kalorier du inntar i løpet av en dag? For meg høres det ut som du kanskje spiser litt for lite. Nå har jeg registrert profil på Grete Roede. Ser ut til at jeg får i meg 1200-1400 kcal på en normal dag. Og trener aerobic 3-4 ganger i uken, så regner med at jeg da forbrenner mellom 400 og 600 kcal. Har en ellers veldig rolig hverdag med lite aktivitet (sitter på jobb og ganske kort vei til bussen). Så det virker ikke helt ille. Jeg burde kanskje spist mer de dagene jeg trener og mindre de dagene jeg ikke trener. Men helgen er liksom litt kosetid som jeg har store vanskeligheter med å gi slipp på og det er også vanskelig å få seg til å trene i helgen Kunne ønske jeg hadde superforbrenning - det hadde vært noe det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 4. november 2008 #608 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) 1200 kalorier om dagen er IKKE mye, det er helt i grenseland for å unngå at kroppen går på sparebluss. Jeg ville kanskje slengt til en ekstra brødskive eller to så du havner på rundt 1500-1600 og sett om det hjelper. Likte den lilla kjolen! Skulle ønske jeg kledde sånne, det er så stilig. Litt sånn Audrey Hepburn, med "opaque" strømpebukse og flate sko, f.eks... Med en cardigan over kan den sikkert nesten brukes til hverdags også? Litt pen hverdag, ihvertfall! Endret 4. november 2008 av itla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kihn Skrevet 4. november 2008 #609 Del Skrevet 4. november 2008 Ja, "fin hverdag" Det første jeg tenkte på var den rosa Oscar de la Renta-kjolen Carrie fikk av Aleksandr Petrovsky før de skal i operaen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 5. november 2008 #610 Del Skrevet 5. november 2008 Man skal unngå å gå under 1300 kcal, kroppen går da, som itla nevnte, i sparebluss. Over tid kan du faktisk sette ned/ødelegge forbrenningen din. Det er like viktig å spise flere måltider til dagen. Jeg er oppe i 6-7 måltider. Nå spiser jeg hver andre/tredje time da, for jeg blir så skrekkelig sulten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 5. november 2008 Forfatter #611 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Årolilja! Ja Plaza høres veldig fint ut, men vi får se Har ikke kjempeforventninger da jeg vet at standarden på hoteller i London er så-som-så. Men vi betaler 1300 kr pr natt, så det bør være brukbart! Paddington ja, er ikke helt sikker på hvor det er.. Tenker på han lille bjørnen på gummistøvler jeg da:) Likte aldri helt han jeg Ja de hadde strømpebuksen i andre farger også; rosa/bronse, sølv/grå og tror også de hadde gull/sort Hadde store problemer med å bestemme meg da jeg likte alle sammen! Kjolen er ganske fin på bortsett fra at det blir en glipp mellom øvre delen av brystet/bh-stroppene og kjolen, slik at man ser rett inn på bh-stroppene. Håper jeg kan fikse problemet med fashion tape, ellers må jeg kanskje gå for en stroppeløs bh (ikke verdens beste løsning med tanke på min fasong og komfort..) Bekymret meg litt for at skjørtedelen stod litt for mye ut (så ut som jeg hadde skikkelige hofter), men ser at det blir slik på modellen/bildet også - så da bryr jeg meg ikke om det lenger Jeg var veldig flink og gikk til/fra jobb fra april-juli og litt i august Ikke hver dag, men 2-4 ganger i uken. Litt deilig, men i perioder var det ekstremt varmt, også på morgenen, og det er ikke noe særlig å komme på jobb svett og varm. Det er en grei vei, men en del trafikk og ikke spesielt koselig, så ble litt lei på slutten. Nå er det for kaldt syns jeg Kanskje like greit å ikke oppdage Ben & Jerry's ja Ha en flott dag Årolilja! Endret 5. november 2008 av Mischa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 5. november 2008 Forfatter #612 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) 1200 kalorier om dagen er IKKE mye, det er helt i grenseland for å unngå at kroppen går på sparebluss. Jeg ville kanskje slengt til en ekstra brødskive eller to så du havner på rundt 1500-1600 og sett om det hjelper. Likte den lilla kjolen! Skulle ønske jeg kledde sånne, det er så stilig. Litt sånn Audrey Hepburn, med "opaque" strømpebukse og flate sko, f.eks... Med en cardigan over kan den sikkert nesten brukes til hverdags også? Litt pen hverdag, ihvertfall! Det var kanskje på tide jeg faktisk begynte å telle kalorier da Jeg har tydeligvis ikke helt oversikten! Jeg vet at i helgene får jeg i meg mer enn nok kalorier men det burde jo selvsagt heller vært jevnt fordelt utover uken! Nå har jeg laget profil i vektklubben og det blir kjempegreit å beregne kaloriinntak! Får litt dårlig samvittighet av de kosemerkene de bruker, jeg MÅ ha min lille KinderMaxi sjokolade i løpet av dagen Den kommer jeg til å tviholde på! Regnet ut at jeg skulle ha ca 2090 kcal i løpet av en dag hvis jeg trener 4 ganger i uken, det vil si ca 1500-1600 om jeg skal forsøke å slanke meg. Det stemmer jo ganske greit med det du anbefalte. Skal prøve å følge dette og se om det gir resultater Er ikke meningen å fylle hele shoppingdagboken med slankeprat, men de 5 kg ekstra ødelegger rett og slett for shoppingen! Så sånn sett er det relevant Takk for motetipset Kombinasjonen høres rett og slett lekker ut! Skal se om jeg ikke finner en passende cardigan jeg kan ha til kjolen. Tror nok likevel det blir litt for pent til å være hverdagsantrekk, hvertfall i mitt miljø Men kan fungere i andre sammenhenger! Endret 5. november 2008 av Mischa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 6. november 2008 Forfatter #613 Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Jeg har fått beskjed fra Posten om at de ikke klarte å stoppe pakken min i Tyskland og at den derfor er gått tilbake til leverandør(amazon). Jeg har vanskelig for å tro at de i det hele tatt har forsøkt å stoppe den. Posten har feilet på alle mulige måter de kan feile, de har faktisk ikke gjort noen ting rett fra pakken kom til landet.. Det ser ut til at amazon refunderer bøkene (som de nå er utsolgt for) og at den siste boken kan jeg få levert på nytt. Problemet er bare at i den perioden her har mitt registrerte kredittkort blitt ugyldig og jeg må nå ringe amazon for å ordne opp. Jeg er ikke helt komfortabel med å forklare slike situasjoner over telefon på engelsk... For et styr Og så må jeg få ut litt mer frustrasjon.. Var på Vero Moda i går og kjøpte en kjole. Hun som jobbet der var så sur. Hun bare presset kjolen ned i posen som en krøll! Jeg mistenkte henne for å heller ikke ta av alarmen, for hun var så grinete. Virket som hun kunne gjøre noe sånt bare på trass. Ble nesten overrasket da alarmen ikke ble utløst når jeg gikk ut av butikken Møtte min kjære samboer for å se på stekepanner da teflonbelegget på stekepannen vi har har fått en ripe og det er vel like før resten av belegget flasser av. Da vi skulle inn på Traktøren var det plutselig en alarm som ulte da jeg passerte med posene mine. Da jeg sjekket innholdet viste det seg at jo da, den forbanna sure jenta på Vero Moda hadde latt alarmen være på plagget! Jeg masjerte rett bort til VM og nærmest slang posen i disken. Hun trakk på skuldrene og sa bare "Å ja".. og et lite usselt "ursakta" som hvertfall ikke kom fra hjertet! Det skal sies at jeg vanligvis er kjempehyggelig og forståelsesfull ovenfor butikkansatte - har jo vært der selv! Men jeg forventer littebitt tilbake likevel. Nok klaging Måtte bare få det ut Jeg kjøpte altså en kjole i går. Den er mørkeblå og i satin, med mange lag 'ruffles' (hva heter det på norsk igjen..rysjer? :klø Ligner litt på denne - som jeg også tror jeg har hengende i skapet... - men rysjene(?) begynner lenger opp, ved kragebenet. Også ble det en hullstrikket tunikaaktiglys genser fra H&M. Synes kanskje den er bittelitt damete, men med noen funky støvletter/boots og accessories så kanskje jeg klarer å gjøre den litt sprekere Er litt bekymret siden det er håndvask.. Har dårlig erfaringer med håndvask :S Den siste ullgenseren jeg vasket krympet ikke, men fikk kjempelange armer! Tror kanskje det skyldtes at plagget ble så tungt pga. det trakk til seg mye vann slik at ermene ble strukket. Noen som har noen vasketips til amatørvaskeren? I går orket jeg ikke trene så det ble sofaen! Så reprise av Charterfeber. Lisbeth er litt søt synes jeg da - ble nesten litt skuffet på hennes vegne da ferieflørten hadde stiftet familie.. Og stakkars de venninnene som var i spøkelseshuset - det så utrolig ekkelt ut når det faktisk var ekte mennesker som løp rundt der inne med masker og motorsag (!) Fitness-gjengen synes jeg veldig lite om.. hva slags liv er det å KUN være opptatt av kropp? Jentene gikk hvertfall ut på byen og danset, mens guttene bare var hjemme og drakk vann Og så de ekle kroppene da Ikke min smak! Måtte også se Luksusfellen! Neste episode handler det om en shoppinggal jente! Det må jeg se! Det er jo faktisk veldig få av personene som har gått i luksusfellen slik jeg ser det.. Det er ikke mange som faktisk har levd "luksuslife" (sitat Lisbeth i Charterfeber). De har bare surret bort pengene og har endt opp med altfor mye dyr gjeld. Men neste episode ser ut som en som har gått i luksusfellen på ordentlig Kanskje jeg kan lære noe Endret 6. november 2008 av Mischa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kihn Skrevet 6. november 2008 #614 Del Skrevet 6. november 2008 Vet hvilken kjole fra VM du mener, den er kjempesøt Har prøvd den selv, men funket ikke helt på min kropp, dessverre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 6. november 2008 Forfatter #615 Del Skrevet 6. november 2008 Jeg vet ikke helt om den funker til min kropp heller Kihn! Men syntes ikke det så ille ut.. slankende er vel kanskje ikke ordet om kjolen men jeg følte at så lenge man ser armer og ben, så ser man at det kun er kjolen som skaper en hel del masse volum Den sorte jeg linket til har jeg hengende i skapet. Kjøpte den for et par måneder siden da den var et av Vero Modas jubileumstilbud men har ikke brukt den enda. Prøvde den samme kjolen i lilla i går og det så ikke bra ut.. Vet ikke helt hva jeg tenkte da jeg kjøpte den :klø: Så den blir nok hengende en stund til... kostet bare 159 kr heldigvis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 6. november 2008 #616 Del Skrevet 6. november 2008 Ååh, var det fitness-gjengen han kalte de. Trodde han sa fjortis-gjengen, så det skjønte jeg ikke så mye av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 6. november 2008 #617 Del Skrevet 6. november 2008 Åååh, sånne ansatte som hun du møtte på Vero Moda i går (nå skrev jeg "Vera Morda" ) er så ufattelig irriterende! Det er greit å ha en dårlig dag, men når man står bak kassa i en butikk må man faktisk ta seg littegrann sammen allikevel. Det ligger litt i begrepet "serviceyrke", synes jeg... Godt du fikk tatt den av, ihvertfall! Fant dere ny panne, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 6. november 2008 Forfatter #618 Del Skrevet 6. november 2008 Ååh, var det fitness-gjengen han kalte de. Trodde han sa fjortis-gjengen, så det skjønte jeg ikke så mye av Haha.. synes nesten det er noe fjortisaktig over å ville se ut som Rambo jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 6. november 2008 Forfatter #619 Del Skrevet 6. november 2008 Åååh, sånne ansatte som hun du møtte på Vero Moda i går (nå skrev jeg "Vera Morda" ) er så ufattelig irriterende! Det er greit å ha en dårlig dag, men når man står bak kassa i en butikk må man faktisk ta seg littegrann sammen allikevel. Det ligger litt i begrepet "serviceyrke", synes jeg... Godt du fikk tatt den av, ihvertfall! Fant dere ny panne, da? Og ja det ble ny panne på oss Den som heter Fundix. Skjønner ikke helt vitsen med å velge farge på håndtaket, men vi gjorde det nå likevel. Orker ikke bruke altfor mye penger på kjøkkenutstyr da vi nesten ikke har noe som kan kalles kjøkken en gang Venter med investeringene til vi flytter og får ordentlig kjøkken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambivalent Skrevet 6. november 2008 #620 Del Skrevet 6. november 2008 Herregud, sånne mennesker som jobber i butikk som ikke eier folkeskikk, eller rett og slett ikke gjør jobben sin, klarer jeg ikke! Jeg er så prinsippfast at jeg hadde vært fristet til å si ifra til sjefen hennes. Sannsynligvis bare fristet da. Så kunne noen andre fått jobben hennes, hehe. Sannsynligvis hadde hun bare en dårlig dag. Men det virker ofte som om kriteriene for å jobbe i klesbutikk går mye mere på utseende enn serviceegenskaper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå