Gjest Tanita Skrevet 26. oktober 2008 #581 Del Skrevet 26. oktober 2008 Hvor finner dere Rachel Zoe programmene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 26. oktober 2008 #582 Del Skrevet 26. oktober 2008 Hvor finner dere Rachel Zoe programmene? Jeg har sett noen episoder på Youtube, men det er vel sikkert bedre og laste dem ned en eller annen plass. Har sett 3 episoder nå, og jeg begynner å bli hekta..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #583 Del Skrevet 27. oktober 2008 Har blitt litt nysjerrig på Rachel Zoe Project etter å ha lest om det i dagboka di. Har begynt og se litt på det på nettet, og det er faktisk ganske moro! Men er det bare meg, eller..? Synes hun ser så rar ut i partiet rundt munnen. Ser ut som hun har slike bomullsdingser i munnen som en får når en er hos tannlegen... Er forresten enig med Frk Grønn når det gjelder legen. Synes det er bedre å gå en gang for mye enn en gang for lite..! Huff ja Rachel har nok tatt en overdose botox eller tre Hun har stivnet helt i ansiktet! Jeg synes særlig all kranlingen mellom Taylor og Brad er morsomt. Taylor kan være så kald og bitchy, mens Brad blir nesten litt for gay til tider Morsom gjeng og jeg blir veldig inspirert av å se på. Fantastiske kjoler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #584 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Ja, gå til legen, Mischa! Nå håper jeg selvsagt ikke det er ME, for jeg kjenner en som har det og vet hvor lite moro det er, men utredningen tar virkelig årevis, og NAV er særdeles lite samarbeidsvillige når det gjelder akkurat den sykdommen. Men altså - krysser fingre og tær for at du ikke har ME! Guffent å gå og bekymre seg sånn, også, så det er sikkert bedre å gå til legen av den grunnen også. Har du en allright fastlege, eller bidrar det til legeskepsisen også? Håper det ordner seg med bøkene! Ring DHL på mandag morgen, så finner du sikkert ut av det. De pleier å være greie med ny levering, men det er jo ikke alltid budene er like enkle å forstå. Greiere å snakke med de på sentralen, de er som regel norske/mer stødige i norsk. DHL var veldig hyggelige bare synd de ikke kunne hjelpe meg Det var Posten sitt ansvar og de var ikke særlig serviceinnstilte. Har snakket med 3-4 personer og alle har gitt meg samme svar "den er allerede sendt i retur, så det er ikke noe vi kan gjøre" De var enige i at det var feil at pakken var returnert uten at jeg hadde fått beskjed om at den var kommet, men det var visstnok ikke noe de kunne gjøre (selv om de da egentlig innrømmet skyld) Jeg var streng og bestemt, men det hjalp ikke Jeg klarer ikke å bli ordentlig bitchy, så kom ingen vei! De skulle forsøke å stoppe pakken min.. jeg måtte få samboer til og ringe også, for han er litt mer erfaren med å kjefte på kundeservice Jeg klagde også til amazon for å få bekreftet at de hadde sendt til riktig adresse (en av de jeg snakket med hos posten sa nemlig at det stod at pakken var sendt til ugyldig adresse! riktig gate, men feil gatenr!) - så da må jeg finne ut om feilen ligger hos amazon eller posten! Den lå ikke hos meg nemlig Jeg gjør aldri feil Amazon sendte nesten umiddelbart automatisk svar om at de kunne sende ut nye bøker, men 2 av bøkene er ikke lenger tilgjengelige og jeg kunne få refund. Men ettersom kaaaanskje det er et håp om at pakken er stoppet likevel, så krysser jeg fingrene for at det løser seg Tror jeg må slutte å tenke det verste, det kan jo være andre ting som gjør meg dårlig. ME er ingen enkel sykdom og jeg har jo fått med meg hvordan pasienter sliter med å bli trodd av leger og av folk generelt, og at mange påstår at det er en psykisk tilstand. Nei jeg krysser alt jeg har og satser på at det ikke er ME.. Har ikke bestilt time enda (har vært for opptatt av den forsvunnede pakken), men synes ikke fastlegen min er noe særlig. Hun er litt overfladisk og falsk, og jeg har en følelse av at hun ikke tror på meg. Føler også hun snart "går ut på dato" Det gjør at jeg blir litt skeptisk selv også, henger hun med eller har hun ikke blitt oppdatert siden 1970? :klø: Endret 27. oktober 2008 av Mischa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #585 Del Skrevet 27. oktober 2008 Hvor finner dere Rachel Zoe programmene? Jeg har funnet programmet på The pirate bay.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 27. oktober 2008 #586 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) hvis du ikke liker fastlegen din, så bare bytt! det er kjempe enkelt å gjøre, du kan gjøre det på nettet på nav.no.. og så kan du velge selv hvilken lege du vil ha jeg hadde samme problem med fastlegen min som du forteller om, og det var såå deilig å få byttet, få en ny som faktisk trodde på meg og var lett å snakke med.. Hvilke bøker er det du har bestilt deg? ps: kan også se Zoe-programmet på www.surfthechannel.com Endret 27. oktober 2008 av mio Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 27. oktober 2008 #587 Del Skrevet 27. oktober 2008 Huff ja Rachel har nok tatt en overdose botox eller tre Hun har stivnet helt i ansiktet! Jeg synes særlig all kranlingen mellom Taylor og Brad er morsomt. Taylor kan være så kald og bitchy, mens Brad blir nesten litt for gay til tider Morsom gjeng og jeg blir veldig inspirert av å se på. Fantastiske kjoler Det var kanskje litt stygt sagt for hun er jo en skikkelig pen dame da... Men hun har nok helt sikkert tatt noen runder med botox, ja..! Ja, det skal være sikkert at Taylor er kald og bitchy! Tror ikke du finner en bedre beskrivelse...! Men det er ganske god underholdning, ja. Utrolig masse stilige klær, det skal være sikkert! Er samboeren min som styrer med og laste ned, og jeg trodde det var piratebay han prøvde og laste ned fra men der fant han ikke de første episodene. Men mulig jeg husker feil.. Hvor langt har du sett? Og hvor mange sesonger er egentlig lagd? Synd med den pakken din som ble sendt i retur. Håper det ordner seg for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #588 Del Skrevet 27. oktober 2008 Hei mio! Jeg burde nok bytte fastlege. Ikke minst er det upraktisk da fastlegen sogner til området jeg bodde i for 8 år siden! Jeg er vel redd for å ende opp med en fastlege jeg misliker enda mer om jeg bytter Bøkene jeg venter på er Rachel Zoe Style A to Zoe Style, The Goddess Guide og Sex & the city the movie (bok fra film med bilder) ------------------------------------------------------------------------- Her er øyenskyggene jeg kjøpte på fredag, Mauve Delight Quartet fra Isadora. Ny treningsdvd til lav pris og ny parfyme L.A.M.B. av Gwen Stefani. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 27. oktober 2008 #589 Del Skrevet 27. oktober 2008 åh, GLED deg til sex & the city boken, den kjøpte jeg også for litt siden! fantastisk gjør det gjør det! bytt fastlege. det er håpløst å ikke ha en fastlege man kommer overnes med. Hvis du vurderer å bytte fastlege, søk litt rundt her på KG..står masse råd om forskjellige leger. du kan bytte igjen også, om du ikke trives. jeg gikk frem slik: gikk inn på nav og så hvem jeg kunne velge mellom, googlet de og leste så mye jeg kunne om de, og så sjekket jeg skattelistene men det var mest for å sjekke hvor gamle de var altså. Jeg vil gjerne ha en så ung lege som mulig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #590 Del Skrevet 28. oktober 2008 mio Hehe, ja jeg skal gjøre det.. Hvor lang tid tar det fra man velger ny fastlege til man kan bruke den nye fastlegen? Så du sjekker skattelistene Hehe, jeg tror også jeg foretrekker en ung lege fremfor en som snart har gått ut på dato. Ja jeg gleder meg til Sex & the city boken, men pakken min er mest sannsynelig på vei tilbake til amazon - selv om jeg i herdig forsøkte å stoppe den.. og jeg har fått beskjed fra amazon om at de er utsolgt for sex & the city boken Må forsøke å spore den opp et annet sted! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 28. oktober 2008 #591 Del Skrevet 28. oktober 2008 Så utrolig kjedelig med den Amazon-pakken! Håper inderlig at de får stoppet den! *krysser fingrene* Jeg er veldig fornøyd med min fastlege, hun holder til å Majorstua. Du kan få navnet hennes i en PM, hvis du vil... (Akkurat nå har hun riktignok et halvt års permisjon for å reise verden rundt eller noe i den duren *misunnelig*, men hun er tilbake etter nyttår. Lurer på hvordan vikaren er, skal til henne om et par uker...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 28. oktober 2008 #592 Del Skrevet 28. oktober 2008 Det tar ikke lang tid.. fra den første i ny mnd tror jeg. Jeg byttet forrige uke, og den nye fastlegen er "klar i bruk" fra 1 nov! gleder meg nesten til å gå dit og jeg pleier ikke sjekke skattelistene altså gjorde det bare nå for å se på alderen til legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #593 Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Har funnet en del saker og ting som både er søte, stygge, rare og morsomme! Denne var ny for meg.. Ikke 'mal etter nummer' men tygg etter nummer - vet ikke om jeg synes det er ekkelt eller morsomt Eller til sushielskeren; Sushi såpe og Sushi parfyme. Gavetips til de som ønsker å støtte opp om Starbucks. Veldig søt sykkellås! Mon tro om den skremmer bort potensielle tyver For matmonsen kan du også få tanntråd med smak av sprøstekt bacon! Jeg hatt en fascinasjon for viskelær, klistremerker og annet som lukter godt - Smencils må være tingen for meg, blyanter med juleduft! Hva med disse øreproppene Da var nok søtere! Litt slem, men også utrolig søt bok med ekstremt misfornøyde ! For smuleren i deg kan det være kjekt med litt hjelp, en mini gjør jobben! Og hvis man først skal bruke plastkopper kan man velge noe litt ! trenger ikke være brun og stygg! Også disse da, det er sånne ting man burde fått hos tannlegen Teller disse som '5 om dagen'? :klø: Endret 30. oktober 2008 av Mischa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 2. november 2008 #594 Del Skrevet 2. november 2008 Eg er berre innom og les siste innlegga her og der, men skal lese meir nøye når eg får litt meir ro rundt meg her (vaskekosten står nemleg og ropar på meg her borte...). Eg digga tinga du har funne fram i innlegget over her! Spesielt likte eg sykkellåsen (den har eg faktisk stått og vurdert!!). Andeøyreproppane var søøøte! Bilete av våte kattar er jo også ganske gøy då, dei pleiar jo aldri å verte særleg våte sidan dei skyr det som pesten STØVSUGARROBOT!!!! Genialt!!! Den har eg faktisk utruleg lyst på, er nemleg litt gøy å ha nokon som ryddar opp etter ein når ein har det litt travelt og smular litt her og der...Plastkoppane var også veldig artige, men også litt creepy Teipen likte eg også veldig godt, masse fine fargar som muntrar opp ein ellers kjedeleg teiptrengande gjenstand Øyrepynten var også litt gøyal! Tanntråd med baconsmak og sushisåpe og -parfyme var vel ikkje heilt det stooore : Forresten blyant med julelukt er også noko ein kan trenge snart Eg vart nesten litt nysgjerrig på kva du søkte på når du fant alt dette? Hatt ei fin helg? Snart klar for ei ny veke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 3. november 2008 Forfatter #595 Del Skrevet 3. november 2008 Årolilja Så hyggelig med besøk i dagboken! Jeg pleier noen ganger å se etter inspirasjon til gaver på gifts.com og da havner jeg på de underligste sidene Synes det var utrolig mye morsomt på fredflare.com! ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** Disse ukene blir kjipe shoppingmessig.. Jeg måtte betale husleie her om dagen, linser (for 6 måneder!), nytt månedskort, hotell og fly til London! Er ikke mange slantene igjen Men jeg har kjøpt glitrende lilla tights fra Oasis og en dyp lilla selskapskjole med sort lakkbelte i midjen fra H&M (finner ikke bilde noe sted, men den er fra classic kolleksjonen) Kjøpte også to silkebluser med 3/4 armer fra H&M, en i smaragdgrønn og en i mørkblått. Strassknappene på ermene er fine detaljer Er egentlig ikke noe gøy å handle klær om dagen for selv om jeg har lagt om kosthold og trener så går jeg ikke ned 1 gram! Veldig frustrerende! Ingenting som passer og det er frustrerende I dag er det Top Model - men jeg vet ikke om jeg får sett det i kveld da jeg kanskje skal møte et par venninner. Føler jeg bør prioritere å være litt sosial fremfor tv Selv om Top Model er gøy da.. I helgen fikk jeg sett ny episode av Americas Next Top Model. De amerikanske jentene er så mye morsommere og mer reflekterte. De norske deltagerne er jo bare fjortiser hele gjengen, bortsett fra Frøydis da I går spiste jeg opp restene av Ben & Jerry's Chocolate Chip Cookie Dough. Tror ikke det er favoritten.. Foretrekker Chocolate Fudge Brownie og Phish Food! Har en Strawberry Cheesecake i fryseren, så den skal inntas neste helg (og jeg lurer på hvorfor vekten står bom fast....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 3. november 2008 #596 Del Skrevet 3. november 2008 Fredflare.com er det ikkje der det er sånne kule paraplyar? Der sjølve paraplytøyet er kleda og skaftet er hovudet? Her var dei jo Syns eg har sett dei på TING også. Gøyal side! Sånt er gøy, men dei sender vel ikkje til Noreg? Æsj, utgifter er ikkje gøy! Heldigvis har månadskortet vorte litt billegare Kvar skal de bu i London? Så fin strømpebukse du har kjøpt deg, glitrar den altså? Kjolen frå HM høyrest kjempefin ut, no vart eg veldig nysgjerrig på å sjå den! Er den ny? Korleis trenar du for tida? Så flink du er som både har styr på kost og trening!! Det er målet mitt også! Eg merka nemleg idag at eg har ete altfor mykje godis frå taxfreen, eg har jo hamstra to gongar i løpet av ein månad! Ai, ai... Flink er du også som faktisk kuttar ut Top Model! Eg har ikkje tv3 lenger så eg får ikkje sett det likevel, men hadde eg hatt kanalen så veit eg ikkje om eg hadde vore så flink (men så har eg sånn opptakar ) Kva er det med ho der Frøydis forresten? Kva er Ben & Jerry`s Chocolate Chip Cookie Dough?????? Eller det andre du nemnde? Kjøpt i Noreg? Det høyrest veldig English ut Trur forresten det var ein slik iskremautomat på hotellet me budde på i London sist! Fekk aldri smaka på den sjølv om eg fekk høyre at den verkeleg var verdt eit forsøk! Ha ein fin kveld, Mischa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 3. november 2008 #597 Del Skrevet 3. november 2008 Mischa, får jeg spørre deg hvor mange kalorier du inntar i løpet av en dag? For meg høres det ut som du kanskje spiser litt for lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 3. november 2008 #598 Del Skrevet 3. november 2008 Skal du til London, Mischa? Så heldig du er! Strawberry cheesecake er bare helt nydelig, iallefall haagen dasz sin. Har ikke prøvd Ben & Jerry sin, men kanskje er de ganske like. Høres ut som du har kjøpt fine klær på H&M, tror jeg har sett de silkeblusene og den grønne er helt nydelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 4. november 2008 Forfatter #599 Del Skrevet 4. november 2008 Nå har jeg betalt husleie, månedskort, linser og flybillett.. Bare hotell igjen nå! Ikke mange kronene igjen til shopping, men kanskje like greit! Jeg fikk nå sett Top Model i går likevel jeg. Jeg synes det var riktig at Mona Lisa gikk ut. Ser ingen top model i henne. Gjør vel egentlig ikke det i noen av de norske jentene, men men.. noen har kanskje et større potensiale enn andre likevel. I dag er det Jakten på kjærligheten. Blir spennende å se hvordan det går med disse bøndene Fikk hentelapp på pakken fra strawberrynet. Så da er parfymen min kommet Nå må jeg bare finne ut hva jeg gjør med amazonpakken som det bare er rot med! Nå har jeg styret med pakken i over én uke.. De klarte nesten å stoppe pakken da den var på vei ut av landet, men noen idioter hadde klart å ødelegge pakken slik at merkelappen med scanningkode ble ødelagt, så da den skulle behandles måtte det gjøres manuelt og ingen fikk med seg at pakken skulle stoppes - og den ble sendt ut av landet. Siste nytt er 03.11.08 13.06 FORTOLLET 9999 INGEN NY POSTADRESSE 03.11.08 12.40 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE 30.10.08 12.06 SENDT FRA AVSENDERLANDET 0024 OSLO Så det ser ut som den er på vei tilbake til amazon.. buhuhuuhu.. Jeg vil ha bøkene mine! Så nå må jeg prøve å refundert alt fra amazon (sendte mail om at jeg ikke hadde fått bøkene og har fått refusjon for en bok som de ikke lenger hadde - men like greit å få refusjon for alt), og prøve å spore opp pakken et annet sted. Og posten kommer ikke til å slippe unna med dette så lett!!! Jeg og samboer bytter på å kjefte på posten Det er nesten blitt en hobby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 4. november 2008 Forfatter #600 Del Skrevet 4. november 2008 Årolilja: Så du hadde hørt om fred flare altså Gøy. Ja de paraplyene var søte. Liker Ting så overrasker meg ikke om de kunne selge noe lignende der. Tror dessverre ikke fredflare.com shipper til Norge! Kjedelig! Vi skal bo ved Victoria Station, i det området et sted. Husker ikke adressen. Tror hotellet het noe med Plaza. Veldig usikker på området, lenge siden jeg har vært i London så husker ikke hvor det er best å bo. Men vi overlever nok uansett Hvor bodde dere? Ja jeg kommer til å ha sparkly pants med de strømpebuksene Mye finere i virkeligheten enn på bildet! Er veldig glad i lilla om dagen Kjolen jeg har kjøpte er nok ny ja. Var første gang jeg så den (da jeg kjøpte den). Og jeg er som kjent innom H&M relativt ofte Den er ermeløs og sitter stramt (nesten korsettaktig) på kroppen og skjørtedelen står litt ut - så det er noe ballaktig over den, uten at den er for pyntet. Kostholdet mitt er så som så (hvertfall i forhold til de helsefolka som regjerer på KG) Jeg klarer ikke være helt helsefreak og kun spise supersunn mat, men jeg prøver å velge sunnere alternativer på ukedagene og heller spise som jeg vil i helgene. Frokost er knekkebrød med eks. makrell i tomat, havregrøt med kanel + splenda (ikke akkurat sunt, men jeg må ha noe søtt), grovbrød med magert pålegg, All bran med lettmelk + banan.. Mellommåltider: frukt, grønnsaker.. Lunsj : brødskiver med egg, fiskepålegg, .. kantina på jobb er dårlig så det er begrenset hvor godt utvalg det er av brødtyper, pålegg. Ofte kan det bli ost, syltetøy.. e.l. Middag: er ikke så flink til å lage mat, men blir mye wraps med kyllingkjøttdeig, fiskekaker, fiskegrateng, wok med svinekjøtt/kylling, tunfisksalat, pasta med svinekjøttdeig, ... den slags.. Jeg sitter mye på jobb - og det er frustrerende. I sommer gikk jeg til og fra jobb (45 min hver vei), men det er for kaldt/glatt nå. Trening blir enten lengre turer i området eller trening til diverse treningsdvder. Kombinasjonen har fungert utmerket tidligere Jeg er jo enormt glad i kaker, fet mat og godteri - så det er ikke enkelt å holde seg unna. Jeg er ikke så disiplinert at jeg styrer unna alt - det hender det blir en kaffe mocca, bolle etc. i ny og ne. Får veldig dårlig samvittighet etterpå da Ben & Jerry's er amerikansk iskrem, veldig godt! Mange fans her inne på KG. De har endelig begynt å selge det i Norge, på 7-Eleven og Deli de Luca. Godt mulig det var det du så i London Tusle: Jeg er ikke flink til å regne på kalorier så vet ikke hvor mye/lite jeg får i meg. Har tenkt tanken på at jeg kan spise for lite, men om jeg sammenligner med hva andre KG-mennesker på slankern spiser så ser det ut til at jeg spiser nok.. Har du noen gode råd for hvordan beregne kaloriinnholdet i mat? Kommer til å føle meg litt fanatisk om jeg må veie maten min Men man må kanskje det :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå