Gå til innhold

Mischas siste innkjøp

Mischa

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Bare lurte på hvordan du får kjøpt tingene fra Monsoon? Trodde ikke de sendte til Norge jeg?

Jeg likte forresten den oversized jakken søsteren din lo sånn av :sjenert:

Gratulerer så mye med lønnforhøyelse! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Serenity88 :):vinke:

Jeg har ikke kjøpt direkte fra Monsoon. Tingene jeg linket til er fra Accessorize (søsterkjeden til Monsoon). Men jeg håper Monsoon kommer til Norge en gang - men vet at de er veldig usikre på om det kommer til å skje og om det egentlig er et marked for denne kjeden i Norge.

Den lilla kåpen var veldig kul, men jeg tipper at jeg kommer til å gå lei etter én sesong siden den er litt spesiell. Den kostet 1400 kr, så jeg er usikker på om det er verdt det, men jeg skal prøve den igjen :)

Den hadde en helt herlig farge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskeliste fra Accessorize:

Aygness Tartan & Brooch bag

Bow detail small front pocket purse

Havana Palms Kaftan - litt utenom sesong men kunne fortsatt tenkt meg den ;)

Coco Pearl & Chain Statement necklace - har kjøpt et som er ganske likt, men i mindre versjon, men tror det hadde vært kulere med dette som er litt kraftigere

Kimono Wrapped long necklace

Burgh mismatch necklace

Vintage trinklet charm bracelet

Amalfi flower ring

Giant pearl ring

Zebra Wellington boots

Elegant bow barrette

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, takk for svar :) Ble litt forvirret skjønner du. Ja, irriterende at de bare har Monsoon for barn her i Norge! Krysser fingre for at de snart kommer hit da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg på en liten shoppingrunde med søsteren min. Etterpå spiste vi på Yaya's :sikle:

Endte opp med en sort strikkekjole med vide armer ("kimonoermer" kaller H&M det visstnok)

og en lilla jakke fra H&M divided.

Kjøpte også et kjede fra Oasis med perler i lilla, grått og sort og glitrende sølvstener.

Ville kjøpe mer, men butikkene stenger så tidlig på hverdager! Hvertfall butikker som ikke er del av et senter. Er ikke vant til det jeg. Før jobbet jeg jo på Oslo City og vi hadde oppe til 22:00 på hverdager! Men men, kanskje like greit :sjenert:

Har lyst på et par gummistøvler, og muffinsbrett og noen ildfaste creme brulée former også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kva er det der med å stenge butikkane så tidleg??? Og stengt søndag? What about that? :sjokk: Nei, me får ta fram fana vår og demonstrere litt ;)

Masse fint på HM nede i sentrum for tida? Eg har ikkje vore der på kjempelenge (og lenger vert det sidan eg må spare kronor... :sukk: ). Er det mykje haustklede å sjå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så masse fint du har på ønskelista! Likte spesielt den blomster-ringen! Er den veldig stor? Kaftanen er også nydelig! :jepp:

Gleder meg til å ta turen på Monsoon når jeg er i London!

Yaya's har kjempegod mat! Spiste du noe spennende? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på å kjøpe meg en av disse oversized kåpene her om dagen.. Har sett på en fra Oasis og nå prøvde jeg en på Vero Moda. Den virket veldig god og deilig, MEN jeg kommer sikkert ikke til å bruke den fordi jeg føler meg for "trendy" og at jeg må ha det rette tilbehøret og stilen for å få det til å fungere. Så jeg lot det være! Det er ikke lett, hvertfall ikke når jeg overhører personalet si at det er de eneste som er igjen og at de ikke har mer på lager og jeg ser to andre som jobber i kjeden kjøpe kåpen (de som jobber der plukker jo alltid ut godbitene!?)

Jeg har dessverre skapet fullt av klær jeg ikke har brukt fordi jeg 1) ikke tør - fordi det skiller seg litt ut og jeg ikke vet om jeg egentlig kan pull it off 2) klærne er for små og ikke flatterende (den treningen stoppet litt opp den..) - jeg MÅ slutte å tenke at jeg om noen uker har en litt smalere midje for det blir sjeldent sånn! 3) anledningen dukker aldri opp (fine kjoler, sommerklær etc)

Så nå må jeg virkelig ta et oppgjør med meg selv og mine handlevaner, og slutte med alle disse "den koster jo bare 300 kr og den er jo ok, så jeg kan like gjerne kjøpe den"-tankene, og begynne å kun kjøpe klær jeg virkelig vil ha og som jeg vet jeg kommer til å bruke, og som jeg vet jeg kler! :Nikke:

Spørs om jeg klarer holde meg til det.. men derfor følte jeg meg ekstra flink når jeg klarte å gå vekk fra kåpen på Vero Moda.

Men så er spørsmålet, tenk om jeg angrer?! Angrer man ikke mer på det man ikke kjøpte, enn det man har kjøpt og ikke bruker så mye?.. Jeg vet ikke jeg, men men.. jeg får tenke at de pengene jeg ikke brukte der og da, kan jeg spare og legge til budsjettet når jeg først finner the coat of my dreams.

Årolilja: I know!! It's a disaster!

:hakeslepp:

Neida, men noen ganger tenker jeg at søndager er jo så kjedelige likevel at det hadde vært superdeilig om butikkene var oppe. Nå som jeg jobber 8-16 hver dag hadde det vært deilig å ha en ekstra handledag.. Men på en annen side, så tror jeg at jeg hadde brukt mer penger om jeg hadde nok en dag å handle på gitt ;)

H&M har ikke fått inn sååå mye spennende egentlig. Mye er litt rart og sært, og ting jeg absolutt ikke kler (korte cardigans som rekker over navlen osv) og blondetights :forvirret:

Tror faktisk nesten ikke du går glipp av noe!

Karamba: Ja det er mye fint på Accessorize nå om dagen! Blomsterringen er veeeldig fin synes jeg. Jeg kjøpte den i hvitt tidligere i sommer. Blomsten er litt stor, men synes likevel den ikke er for stor :)

Jeg har spist på Yayas en del ganger. God mat til en ganske billig penge.. Vi bestilte bord samme dag på nett og fikk et ganske dårlig bord.. samme som vi hadde sist. Ikke helt fornøyd med det;)

Men maten er jo god da, tror jeg spiste nr 24 som het et eller annet med Moo ;) Spicy!

Har du en favoritt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: De blondetightsene på H&M har jeg også lagt merke til! Mon tro om noen kjøper dem? Jeg får flashbacks til helt på slutten av 80-tallet og hvordan "de store" på skolen gikk kledd da jeg gikk på førskolen... :fnise:

Synes du var kjempeflink som gikk fra den kåpen! :Nikke: Jeg prøver å tenke sånn som deg, men det er jamen ikke alltid så lett... Men jeg har blitt flinkere til å legge av ting, så det er faktisk et godt tips. Legg av ut neste dag, f.eks. og se om du har like lyst på plagget da. Du får tenkt litt + at plagget ikke forsvinner i mellomtiden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, har også skapet fullt av klær jeg aldri har funnet anledning til å bruke før klærne liksom ikke er så kule lengre og de bare henger der. Masse impulskjøp, men faktisk er det den dag idag klær jeg tenker på som jeg ikke kjøpte og så gjerne skulle ha kjøpt likevel. Så jeg tror man angrer mer på kjøp man ikke har gjort enn kjøp man har gjort, men det er også litt viktig å vite at man kommer til å bruke plagget hvis ikke blir det dyre bomkjøp. :) Du kan sikkert deponere på kåpen og prøve den på hjemme sammen med forskjellige klær så ser du litt hvordan det blir. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen over og det var tilbake til hverdagen :)

Fredag slappet jeg av med tv, taco og ispinner + at jeg lagde kake. Jeg er ikke spesielt god på kjøkkenet, men jeg elsker å bake! Så det ble en Oreo-kake. Har funnet oppskriften på nybakt mamma-forumet. Veldig god og veldig mektig! Jeg elsker Oreo, så denne kaken er jo bare helt meg! :sikle: Den smaker ganske likt kaken man får kjøpt på Deli de Luca og Peppes Pizza, Oreo Dream Bar - men den er litt mykere i konsistensen og mer luftig. En skikkelig kaloribombe! :vekt:

Lørdag var jeg og min kjære samboer på Tusenfryd. Vi hadde noen billetter liggende og måtte bruke de før sesongen var over. Jeg er egentlig veldig glad i fornøyelsesparker, men har jo vært i ganske mange imponerende parker opp gjennom årene så Tusenfryd er ikke såå festlig som det var da jeg var liten, men de har jo to attraksjoner i verdensklasse. Thundercoaster og Speedmonster! Det var første gang jeg kjørte Speedmonster så det var spennende! Litt ekkelt, men det ga også et skikkelig kick!

Det ble også full pakke med popcorn og sukkerspinn! :)

Merker at kroppen er blitt eldre, den setter ikke særlig pris på å bli ristet og snurret og havne opp-ned. Merket jeg ble rimelig svimmel og kvalm etter noen runder i karusellene! Men de minste er egentlig verst! :sprettoy:

Men det var gøy! Det eneste negative var egentlig vepsen! Det krydde av veps og de var veldig aggresive. Hadde ikke noe med mat og sukkerspinn å gjøre heller, de bare surret rundt og satte seg på folk.. vemmelig! Blir litt stressa av veps.

Etter Tusenfryd ble det shopping på Ski storsenter. Ikke noe heftige greier. Kjøpte et fotoalbum og klistrelapper fra Fotoknudsen. Men kom hjem og oppdaget at jeg hadde kjøpt feil farge på albumet - vil ha ulike farger jeg for å skille de ulike periodene/feriene fra hverandre. Så det må byttes! Kjøpte også noen drinkpinner/rørepinner og en slik potetstappe-redskap til kjøkkenet for det har jeg savnet! Men fysj, det var dyrt! 199 kr! :sjokk: Får satse på at den er god og holder lenge!

Ellers ble det en Max Factor Masterpiece mascara (da får jeg kastet de inntørkede Diorshow mascaraene jeg har liggende) og noen søte ankelsokker med regnbuer på salg fra Cubus! :)

Søsteren min var hos meg hele kvelden fordi jeg ville tilbringe mest mulig tid med henne før hun reiser over til Canada.

Lagde tandoori til middag og selvsagt Oreo-kake til dessert :sikle:

Og spilte Wii, Mario Party! :)

Søndagen spiste jeg og min kjære frokost på Åpent Bakeri. Tydelig at det var behov for et bakeri/frokost-sted i området fordi det er alltid fullt. Vi fikk et bord ute til slutt (det var jo så fint vær) :sol:

Men endte opp med å måtte dele det med noen turister. Man kan jo ikke si nei når noen spør om å få sette seg ?! :klø: Jeg kan ikke noe for at jeg er litt sky og sjenert, jeg er bare typisk norsk.. uvant å mingle med fremmede på den måten. Men det gikk bra altså - bare litt uvant ;)

Og det var jo ikke slik at vi egentlig trengte hele bordet for oss selv!

Vi inntok en brunsjtallerken med deilig yoghurt, egg&bacon, salami og ost og godt valnøttbrød. Og en tallerken med pannekaker, lønnesirup og bringebær! :sikle:

Etterpå dro jeg hjem til familien for å hjelpe søsteren min å pakke og å rydde litt på det gamle rommet mitt. Var brutal og kastet flere årganger med Cosmopolitan, Glamour etc. Men, men.. kan nesten ikke ta vare på alt! :sukk:

Det var utrolig vanskelig å si hade til min søster, men det blir sikkert spennende for henne å studere litt utenlands igjen. Kommer til å savner henne utrolig mye. Heldigvis kommer hun hjem til jul! :jul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

itla :vinke:

Tror jeg skal holde meg unna blondetightsen ja, får veldig flashback til 80-tallet! Men blonder er tydeligvis det store i høst i følge alle motekilder! ;)

Tror det er lurt å legge av klær ja. Jeg burde gjøre det oftere.

I går var jeg også ganske flink, prøvde masse klær på Mango og H&M, men fornuften seiret med tanker som "har jeg noe fra før som går med denne? - eller er jeg nødt til å kjøpe alt nytt?" og "kler kroppen min egentlig denne genseren?" og "orker jeg egentlig en angoragenser som røyter" <- sistnevnte vurderte jeg å kjøpe i to farger, for så å droppe begge! Så det ble en litt dårlig handlerunde ;)

Men det er bedre det enn at jeg kommer hjem med klær jeg bruker en gang og så blir de liggende i skapet.

I det siste har jeg egentlig også vært litt misfornøyd med kvaliteten på klærne til H&M. De ser veldig bra ut når de er nye, men etter en vask eller tre så blir stoffene ødelagte og plaggene fasongløse. Så målet mitt er jo å satse på kvalitet fremfor kvantitet. Men jeg har et stykke igjen gitt ;)

Vanskelig å betale 600 kr for en genser når jeg er vant til å betale under halvparten.

Du får si fra om du har flere gode tips for hvordan shoppe riktig og fornuftig! ;)

Tanita :vinke:

Det er godt å høre jeg ikke er den eneste som har klær i skapet hvor prislappen fortsatt henger på! ;)

Jeg kunne ønske jeg var flink til å shoppe, men det er jeg ærlig talt ikke. Tror jeg burde satse mer penger og tid på gode basis plagg slik at jeg lettere får brukt alt tilbehøret og klærne jeg har i skapet men som aldri passer til noe. Må jobbe litt med det her ;)

Gårsdagens shopping ble en jakke fra H&M i lilla og en tykk heklet/strikket genser fra Mango som var lys rosalilla. Lurer egentlig på om fargen er feil til meg og at jeg blir litt blass i den, men men - de har vel 30 dagers åpent kjøp eller noe sånt.

Det jeg trenger er:

* sorte bukser - en pen og en litt mer casual

* nye jeans

* støvletter med fôr til vinter

* sorte støvletter til høst

Ha en flott dag alle sammen!

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått med meg at blonde er in - men jeg foretrekker nok litt mer diskré varianter enn blondetights. :ler:

Så flink du var som droppet røytete gensere! :Nikke: Sånt er jo typisk en ting man irriterer seg grenseløst over i ettertid, og som gjør at man ikke bruker plaggene...

Ang. kvaliteten på H&M-klærne - jeg har blitt fryktelig kritisk til hva jeg kjøper der. Jeg kjøper ikke akryl (what so ever) og polyester (greit hvis det er under 20%), unngår plagg med viskose som hovedbestanddel (de vrir seg alltid i vask), blandinger med type 5-15% ull (røyter og nupper), og tynne bomullstopper (vrir og strekker seg). Jeg ser sikkert litt rar ut når jeg går rundt og leser på alle merkelappene inni plaggene, men det får så være. :ler: Ting som rene ullgensere (lammeull og kasjmir, f.eks.), tildels tynne, basic bomullstopper og bukser (siden de er for korte til meg på H&M, utenom mammabuksene) kjøper jeg andre steder. Benetton og Mango er gode på ull/kasjmir (eller Uniqlo, M&S og Reiss ++ i England), tynne basictopper fra f.eks. Mexx (M&S + Uniqlo i England). Da er det litt opp i pris, men ikke FOR mye... Synes ihvertfall jeg. :) (Men helt enig i at det kjennes feil å betale 600 kr for en genser! ;))

Hvilken jakke var det? Jeg kom til den felles jakkeoversikten, jeg... *nysgjerrig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sur: :sur: :sur: Nei, no er eg pissed. Sat og skreiv eit laaaangt innlegg til deg, skulle slette ein bokstav og så kom eg borti musa på tastaturet og merker heile teksten og slettar ALT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Eg må berre roe ned nervene og få frustrasjonen utav kroppen før eg prøver igjen. Beklagar, Mischi :) Håpar du får ein fiiin kveld :klem:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

itla: :vinke: Jeg er ikke så flink til å linke bestandig :klaske:Her er jakken jeg kjøpte. Lilla er virkelig fargen for meg i høst altså ;) Men det er kanskje greit at jeg bytter ut sort med noe litt mer spenstig! Jeg ga jo meg selv sort-forbud for noen måneder tilbake (må innrømme at det har blitt et par sorte plagg etter den tid også da, men har skjerpet meg).

Du har gjort deg en del erfaringer med klærne til H&M har jeg skjønt. Disse skal jeg ta med med meg :) Jeg er ikke så god på å skille de ulike stoffene fra hverandre, men jeg vet at akryl er elendig! Jeg sjekker som regel vaskelappen først jeg.. Synes det er kjekt med klær jeg kan vaske på 40 grader.

Presterte å kjøpe en veldig søt cardigan fra Oasis i sommer som man nesten ikke kunne røre uten silkehansker. Det var kun håndvask, med spesielt vaskemiddel - man kunne ikke vri eller klemme på den når den var våt. Den kunne ikke strykes, man måtte holde den unna sollys, den skulle oppbevares liggende. Jeg tror ikke jeg tør å vaske den, synd den også var litt dyr.. :sjenert:

Årolilja: Jeg føler med deg! Det er så irriterende og har skjedd meg mange ganger :sint:

Hyggelig at du la igjen en liten hilsen uansett :)

Shoppet en sort/hvit stripete cardigan fra H&M Divided. Modellen er veldig basic, men den er ganske fin og så koster den bare 149 kr.

Kjøtpe også en bluse i sort/hvit rutete mønster. Litt spesiell, men litt kul også. Nå må jeg bare være tøff nok til å bruke den ;)

+ en neglelakk :)

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RuskeSara
[

Shoppet en sort/hvit stripete cardigan fra H&M Divided. Modellen er veldig basic, men den er ganske fin og så koster den bare 149 kr.

Kjøtpe også en bluse i sort/hvit rutete mønster. Litt spesiell, men litt kul også. Nå må jeg bare være tøff nok til å bruke den ;)

+ en neglelakk :)

Ååå, jeg synes du er så flink til å finne fine ting, koselig å titte innom boka di for litt inspirasjon :jepp:

Jeg har også den rutete blusen, men i sort og grønt (!), var litt skeptisk til den helt til å begynne med, men den blir faktisk veldig kul på, særlig med en slim sort olabukse!

Jeg fikk ikke sove i går kveld, og endte opp med å bestille meg ENDA et lass fra H&M.. mye basic da, t-shirts og tights og sånt. Men det er viktig med sånne plagg også!

Skulle bare ønske de kunne levere varene på døra over natten.. Jeg trenger en ny grå tights i DAG! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lilla er uten tvil en viktig farge i høstmotens fargepalett. og jeg digger den!!!!

Her er en lilla ønskeliste...

Tarte Eye Couture - mange lekre farger og fantastisk glamorøs innpakning

Tarte Complexion Collection - mer av den herlige innpakningen og perfekt hud på kjøpet?! Alle produkter man trenger for å få fin hud.

Smashbox eyeshadow - finfin farge som ikke blir for lilla

Kenzo vintage edition - limited edition - så denne må jeg ha!

Sarah Jessica Parker Covet Pure bloom - ny duft fra Sarah Jessica Parker og en nydelig flakong

Yves Saint Laurent Ombres 5 Lumieres i Lilac Sky - mange fine lilla nyanser

Urban Decay Heavy Metal - glitter og glamour med rocka preg!

Sephora Train Case - jeg vil organisere sminken min i denne fine boksen.

Kitchenaid - den er lilla! Denne MÅ jeg ha!

Olympus Stylus - jeg trenger egentlig ikke nytt kamera, men dette var jo bare lekkert!

Ditsy Dots Rainboots - jeg har vært på jakt etter gummistøvler en stund nå, og disse er kjempesøte!

Round toe pumps i en nyyyydelig farge!

Art and Cook I-peeler - jeg trenger desperat en ny skreller og denne ser veldig god ut og den er lilla ;)

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...