Gå til innhold

Når kjøper/ordner/lager dere julegaver?


Ginen

Anbefalte innlegg

Jeg har stort sett alltid vært en av dem som får det meste unnagjort uka før, men som likevel tråler rundt lille julaften på leit etter det jeg har glemt... :sjenert: I år er planen å begynne tidlig, så har derfor planlagt julegavene nå, og bestilt det som kan bestilles på internett. Bl.a geiter og kyllinger og litt forskjellig. Er ikke så mange jeg skal gi gave til, men men. Må planlegges det også! Hvordan er det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi pleier vanligvis ikke å begynne med julegaver før tidligst midten av november (i år har vi faktisk kjøpt to i oktober, men det var fordi det var noe litt spesielt). Jeg synes halve kosen med julegaver er å handle dem når det faktisk føles som om julen er rett rundt hjørnet, når det er sne på bakken, julepyntede butikker og julemusikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynnt, men har fortsatt mye igjen. Tipper jeg tar en tur til byen og får unna det meste første lørdag eller søndag i desember. Har liste på stort sett alle så det går nok greit i år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tessmira

Jeg har ikke kjøpt noen ennå, men har begynt å lage dekorasjonene jeg skal gi bort. Pleier å være utrolig treg med julegaver :sjenert: så tenkte jeg skulle prøve noe nytt og få unna en del før siste uka før julekvelden :icon_smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg tilhører dem som gjerne tar en tur både lille julaften og julaften fordi jeg ofte føler jeg aldri blir helt ferdig med gavene.. det er utrolig slitsomt og stressende, men i år har jeg hvertfall planlagt en del på forhånd, så satser på at det skal gå litt mer knirkefritt i år:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriver liste og finner fram det jeg allerede har kjøpt inn i løpet av høsten.

Vet jo hva ulike mennesker på listen ønsker seg/intresserer seg for.

Om jeg kjøper sengetøyet i september til 50% avslag får jo bare mottagerne "mer" gave.

Jeg pleier å være ferdig med alt uken før jul.

Tidligere stresset jeg rundt i siste liten

og det er så deilig å vite at jeg er ikke blandt dem lenger... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har jeg satt meg som mål å være ferdig med alle julegavene før 1. desember, så har jeg god tid til å vaske, pynte, bake osv..

:nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt en del og satser på å få siste delen unnagjort snart. Satser også på å få malt noen bilder snart, vi får se, ellers må jeg finne på en del nye gaveideer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt inn 2 presanger så langt, men er godt i gang med planlegging og håper å ha mesteparten unnagjort før 1. desember. Da kan jeg dra til byen og bare kose meg og se, og kjøpe litt ekstra hvis jeg finner noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tak i halvparten av gavene mine. Venninnegaver gjenstår, men jeg vet hva jeg skal ha.

Morsomt at du nevnte du har kjøpt kyllinger og geit! Jeg har kjøpt kyllinger selv!

(Fra internettsidene til Kirkens Nødhjelp). Supert tips, og gaven rett i posten uten julehandelmas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Meredith_*
Jeg har fått tak i halvparten av gavene mine. Venninnegaver gjenstår, men jeg vet hva jeg skal ha.

Morsomt at du nevnte du har kjøpt kyllinger og geit! Jeg har kjøpt kyllinger selv!

(Fra internettsidene til Kirkens Nødhjelp). Supert tips, og gaven rett i posten uten julehandelmas.

Nå skjønte jeg det med geita! :ler: Trodde noen drev gård her jeg! Men, det er en prisverdig gave! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke handla før siste uka før jul i år, siden jeg skal reise hjem på fly (med bare en liten trillekoffert, som jeg alikevel ikke får ha med i håndbaggasjen pga av sminke osv, så det var egentlig bortkastet plan) så jeg har ikke plass til å ha med meg gaver, men får ta meg en runde når jeg kommer hjem.. Har planene klare, er bare å finne det jeg skal kjøpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøker å bli ferdig i løpet av november, jeg hater å stresse rundt i desember. Adventstiden bruker jeg heller til å pakke gaver, skrive julekort, bake og pynte til jul :nisseblunk:

Er nesten ferdig nå, har igjen halve gaven til gudsønnen og kjæresten, og hele gaven til tanta til kjæresten. Sistnevnte sliter jeg med, men skal vel finne på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pleier starte å tenke ut hva jeg skal kjøpe og til hvem ganske tidlig, og så kjøper jeg dem som regel i november og desember, noen blir sånn stress på slutten, da jeg ikke aner hva jeg skal gi. I år som jeg går hjemme, så har jeg planlagt en del allerede, men ikke kjøpt mer enn et par gaver, og disse er pakket inn også nå. Liker egentlig vente med å pakke inn julegaver til desember, for da er det liksom mer jul, men pga at gavene var til sambo, så var det like greit å få dem pakket inn så jeg slapp at de ble oppdaget. Skal handle julegaver framover nå, så forhåpentligvis blir det ikke noe stress i siste liten. Kan hende jeg starter pakkingen litt tidligere i år også, for jeg er liksom pakkedama i familien, skal finne og pakke julegaver til min familie/venner, sambos familie/venner og mamma og pappas familie/venner, og så har jeg blitt spurt av venner også om å pakke, så i tillegg til julekalender så blir det litt mye pakking :tunge1: Har forøvrig også starta med de julegavene som skal lages, for de må nesten lages litt nå og da, og ikke helt på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøker å være ute i god tid og har planlagt julegaveshopping i helga, men jeg antar at samboeren min vil vente til siste liten og overtale meg til å hjelpe ham lillejulafen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, pleier å bli den siste uka før jul, men skal med color fantasy til Kiel i helga, så kanskje jeg kan begynne litt tidlig i år? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...