Gå til innhold

Barnefordeling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står på trappene til å bli skilt. Og lurer litt på hvordan dere har gjordt det i forhold til barnet/barna. Hvor bor h*n fast og hvor mye sammvær har den andre foreldren?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har 50/50, har hatt det slik i snart 9 år. Det fungerer helt fint, men det krever en god del samarbeid av foreldrene.

Gjest enestående mor
Skrevet

Her er det 100% til mor og 0% til far.

Dette fordi at far aldri har villet ha kontakt med barnet sitt.

Skrevet

Her er det 99 % til mamma, og resten til pappa'n når han har tid.... :roll:

Skrevet

Her er det ca 60% hos pappa og 40% til mamma. Men vi er i dialog for en jevnere fordeling (50-50 ?).

Skrevet

Gutten min bor 50/50 hos far/mor. Annenhver jul/nyttår og det samme med påske.

Jenten til samboer bor her og har samvær med mor annenhver helg + 4 uker sommerferie (sammen med brødrene sine - se under...).

Guttene til samboer er her fredag til mandag en helg i måneden, vinterferie, høstferie, annenhver påske, jul/nyttår og 4 ukers sommerferie.

Skrevet

Takk for mange svar. Flott at flere klarer å samarbeide.

Skrevet

Snuppa til sambo er hos oss fra torsdag til søndag annenhver helg, pluss hver tirsdags og torsdags ettermiddag. Det blir kanskje ca 60-40%.. Fungerer greit for oss.

• 2 år senere...
Skrevet

Her var det annenhver helg fra fredag til søndag samt en ettermiddag/kveld i uka. Da med overnatting. Far ble invitert til mer samvær, men var faktisk aldri interessert. Kunne glatt droppe helgesamværet også dersom det passet ham.

Skrevet

Her er det jevnt over året 88 % på mor og 12 % på far dessverre. Barna gir uttrykk for at de vil ha mer samvær med far, men far vil dessverre ikke ha mer.

Skrevet

jeg håper inderlig dere finner en løsning som både barna og dere voksne kan bli lykkelig med. Jeg ser og hører så mange som sliter med samarbeidet og som må kjempe seg til den retten med barna de egnetlig har krav på. I mitt tilfelle har jeg kjempet med retten for at barna skal få treffe far, uten og lykkes. Det er desverre ingen lover som går motsatt vei, dvs pålagt samvær med barna, men voksne kan gå lovens vei for å se sine barn. De yngste og uskyldige har igjen ingen rettigheter og det gjør meg kjempetrist!

Lykke til i perioden som kommer, håper den går mest mulig smertefritt for alle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...