Gjest Emera Skrevet 12. november 2006 #1 Skrevet 12. november 2006 Her i huset har vi ikke refleksene lenge. Datteren min har refleksen hengede ute når hun går til skolen, men glemmer ofte å legge den i lomma når hun er kommet fram. Dermed rives refleksen lett av under lek, og borte er den... har ikke tall på hvor mange reflekser som har forsvunnet på den måten. Finnes det steder man kan bestille reflekser som festes på en bedre måte enn med tråd og sikkerhetsnål? Jeg kan sikkert søke på nett, men jeg synes det er greit å spørre om noen her har erfaring. Jeg har også sett meg om i butikker, men har ikke funnet noe særlig.
Orestes Skrevet 12. november 2006 #2 Skrevet 12. november 2006 Har sett sånne som klistres på klærne på apoteker. Ser mange unger som har slike, så da regner jeg med de sitter også...
Gjest Reven Skrevet 12. november 2006 #3 Skrevet 12. november 2006 Myke reflekser har som regel tykke snorer. Disse kan knyttes fast i glidelåsen eller festes med sikkerhetsnål, men de er også såpass tykke at de kan sys fast inni lomma. http://www.106b.dk/purhus/Index_Files/Refleks%20side%201.JPG
Gjest *Just-Me* Skrevet 12. november 2006 #4 Skrevet 12. november 2006 Nå bor jeg i mørke nord.... og refleks på ungene (ogf voksne,..) er et stort MUST. De refleks brikkene i snor vises ikke. ^ha en sånn hengende på seg har ingen hensikt. Det beste er refleksvest eller ¨sånn bånd man har over hodet og under armen. Apoteket har slike klistrereflekser, og de sitter ganske bra. Finnes også refleksbånd til å ha på føtter og armer, de sitter også godt. Går ann å kjøpe metervis med refleks og stryke på klær/sekker osv.
Totalya Skrevet 12. november 2006 #5 Skrevet 12. november 2006 Vitus selger klistermerker, mens Alianse selger reimer som festes med borrelås på armen eller foten.
Gjest Emera Skrevet 15. november 2006 #6 Skrevet 15. november 2006 Takk for tips, jeg skal sjekke dem ut!
LilleMy Skrevet 15. november 2006 #7 Skrevet 15. november 2006 Barnebutikker (leker og andre) selger slike som klistres på. Jeg har brukt noe som ser ut som hender, og de har sittet på ytterjakker i ett år og vel det - gjennom noen vask også.
kamela Skrevet 16. november 2006 #8 Skrevet 16. november 2006 Har kjøpt noen fine i bokhandelen (Ark, tror jeg det var) myke figurer med kort kjetting/lenke. Tåler godt å henge ute hele tiden.
Far til 2 Skrevet 16. november 2006 #9 Skrevet 16. november 2006 Da ungene og jeg var ute og kjørte en tur i dag var vi så heldig å se en del både med og uten refleks. Og det var faktisk ungene som reagerte på hvor dårlig vi så de som ikke hadde refleks. Det gledelige oppi dette var at vi så mange voksne som hadde påsydde ? reflekser som et mønster på ytterjakke, etc. Dette var voksne som stod fram som gode eksempler for barna. Jeg skulle gjerne vist om det er noen som kjenner til steder som selger reflkes i forskjellige farger (f.eks. rød eller blå som er til å sy på eller stryke på). Ungene er glad i farger (til en viss grad), og hvis jeg finner noen farger som passer til fargene på klærne tror jeg det vil bli mer akseptert. Men det bør se ut som en del av den orginale jakken. Selv vil jeg prøve å få satt på mer refleks (har bare noen flekker foran på jakken nå) slik at også jeg kan være et eksempel for ungene.
Gjest gjesta Skrevet 17. november 2006 #10 Skrevet 17. november 2006 Jeg har kjøpt refleks i metervis til å sy på i stoffbutikker. Der fikk jeg også tak i samme type bare at de kunne limes på. Dekorerte barnevogna husker jeg
Far til 2 Skrevet 17. november 2006 #11 Skrevet 17. november 2006 Som mann uten utpreget kompetanse bak symaskinen håper jeg på flere innspill ang refleks. Jeg var i dag innom ei dame som driver ei systue her vi bor, men kostnadene for å få sydd refleks på ytterjakkene var forholdsvis høy (ca. 250,-/jakke) fordi hun måtte sprette foret, etc, etc. Jeg lurer derfor på om de "vanlige" butikkene som f.eks. Kid, Hansen & Dysvik, Princess, Bogerud, etc, etc har refleks som sitter brukbart om det strykes på ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå