Gjest Persille ii Skrevet 12. november 2006 #1 Skrevet 12. november 2006 Kan være lurt å tømme vannlåsen, der samles det matrester og dritt hvor bananfluene kan leve herrens glade dager. Jeg tømmer vannlåsen med jevne mellomrom, og klorer den hver uke. Ingen fluer hos oss. ← Det er den U-bøyde delen av røret under vasken. Den er der for at det ikke skal komme lukt opp fra avløpet. Akkurat som at det alltid er vann i doen. I den samler det seg matrester og diverse skitt og lort, som både kan lukte og være mat for bananfluelarver. NB!! Hvis du aldri har tømt en vannlås før, anbefaler jeg at du får hjelp av noen, som kan vise deg hvordan, sånn at det blir gjort riktig. Hvis ikke kan du risikere lekkasje under vasken hvis du ikke får det skrudd helt tett eller rett på plass. ← Jeg har også fått disse hyggelige husdyrene Jeg har satt fram skåler med eddik, saft og zalo og det funker, men her klekkes det stadig nye. På kjøkkenet har jeg en stor og liten oppvaskkum ved siden av hverandre. Jeg ser at det er horder av disse fluene kun rundt det ene sluket. Skjønner jo at jeg burde tømme og rense vannlåsen. Nå er saken den at jeg aldri har gjort det og har aldri sett noen gjøre det. Ei heller har jeg noen som kan hjelpe meg. Hva gjør jeg da? Har hellt på kokende vann. Ser at noen bruker klorin. Hva med avløpsåpner? Flytende Plumbo for eksempel.
Gjest Gjest_mia_* Skrevet 12. november 2006 #2 Skrevet 12. november 2006 Hell i klorin, også setter du på proppen Så kan de kose seg der nede.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2006 #3 Skrevet 12. november 2006 I mangel av klor så har jeg helt på salmiakk. Fluene flyktet over til det andre sluket Jeg helte på salmiakk der også og nå holder jeg på å krepere. Har nemlig åpen kjøkkenløsning så jeg tror jeg får vente til i morgen. Lukter ikke så mye av klor da.
Spoven Skrevet 13. november 2006 #4 Skrevet 13. november 2006 Husk å helle litt i det lille "sikkerhetssluket" oppe i vasken også. Jeg renset slangen som førte fra den her om dagen, og der var det mye dritt. Det er jo en ting jeg aldri har tenkt på å rense tidligere...
Gjest gjesta Skrevet 13. november 2006 #5 Skrevet 13. november 2006 Takk for tips. Da får jeg bare trå til verks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå