Gjest smulan Skrevet 12. november 2006 #1 Skrevet 12. november 2006 Hei!! Brudekjolen er alt kjøpt inn, og det fulgte med ett sjal til kjolen som jeg kunne tenke meg å få sydd om til en kort bolero-jakke. [skal gifte meg i februar, og regner med at det er litt kaldt da] Tenkte med meg selv at dette ikke er noen sak for en skredder, og la i veg til en lokal kles-designer for å høre på pris. Regnet ikke med at det skulle koste så mye, hadde jo tross alt stoffet selv- men; neida.- Jeg måtte i allefall regne med ett-par tusen. For en blodpris... Så- vet noen prisen på å leie/kjøpe en slik???
Gjest niomi Skrevet 12. november 2006 #2 Skrevet 12. november 2006 Finn mønster selv, og henvend deg til en eldre skredder eller syerske. Med en gang du skal ha noe gjort av en person som bruker "designer" i tittelen sin, koster ting kjapt myyye mer. Bor du i Oslo, ville jeg faktisk fått det gjort hos en skredder på Grønland. De er veldig billige, og flinke.
Leyla77 Skrevet 12. november 2006 #3 Skrevet 12. november 2006 Der jeg kjøpte kjolen min koster det 900,- å LEIE. Syns derfor ikke ett par tusen var så gæli.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2006 #4 Skrevet 12. november 2006 Hei!! Regnet ikke med at det skulle koste så mye, hadde jo tross alt stoffet selv- men; neida.- Jeg måtte i allefall regne med ett-par tusen. For en blodpris... ← Ett par tusen kroner er mye penger for meg også. Men for en stk bolero som blir syddd på oppdrag, trenger ikke dette være blodpris. Det er ikke sikkert timebetalingen blir så høy for den som skal lage den.
Gjest smulan Skrevet 12. november 2006 #5 Skrevet 12. november 2006 Men for en stk bolero som blir syddd på oppdrag, trenger ikke dette være blodpris. Det er ikke sikkert timebetalingen blir så høy for den som skal lage den Skjønner hva du mener, og at designeren selvsakt skal tjene til livets opphold, det er forståelig- men ble for dyrt for meg i.o.m at jeg har betalt noen tusen for kjolen i tillegg. Blir nok til at jeg leier tror jeg, finnes nesten ikke skreddere i denne byen tror jeg- men skal ta en titt i tlf.katalogen ikveld....
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2006 #6 Skrevet 12. november 2006 En skredder har like mye eller høyere utdanning en en rørlegger eller elektriker. er ikke mange timene du får gjort der for under to tusen.... Tenk før du klager over at de tar blodpris, jeg skjønner du synes det var dyrt, og for dyrt for deg og dermed søker alternativ, men derifra til å anntyde at designeren/skredderen tar seg ufint godt betalt synes jeg er drøyt. Det er forresten slik at dersom hun tar 2000 for en jobb, så går 25 % til staten som moms,,, så skal hun betale for lokalet hun jobber i, for utstyret hun bruker, for strøm, for regnskapsfører og for andre løpende utgifter. Så skal hun i liket med alle andre betale skatt, så den summen hun sitter igjenn med blir nok ikke så høy, for det er ikke gjort på en time eller to å finne mønster, klippe, sy, og betjene deg. Lei, eller kjøp noe over internett som er produsert i et lavkostland dersom du ikke har råd/lyst til å få den sydd her.
Gjest smulan Skrevet 13. november 2006 #7 Skrevet 13. november 2006 Om gjest hadde lest innlegget mitt over, hadde hun skjønt at denne tråden absolutt ikke var ett innlegg for å "klage" på tilsynelatende høye priser hos skreddere/syerske/designere. Jeg skjønner hvorfor..... Og `blodpris`-begrepet (som tydeligvis var ett extremt feil ordvalg) var ment som at det var for dyrt for meg,for min lommebok,for vår økonomi..... Alt jeg egentlig var på jakt etter- var pris på å leie/kjøpe en bolero-jakke, og det fikk jeg svar på av Leila77. Synes ikke det er riktig at jeg skal disses fordi jeg synes noe er dyrt; men skal passe meg for ordvalg herretter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå