Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg? jeg har alltid tatt en kajal i blyantform på våtkanten på øyet,noe som jeg av og til begynner å renne i øynene av-d kommer så nære øyet. Ser mange tar det rett under våtkanten langs vippene.. hvordan gjør dere det? tar dere bare runt hele øyet? hvordan får man øyet til å virke større? og bruker dere våtkajal eller blyant? hmm

kjøper bare de aller billigste på cubus jeg, noen erfaring med bedre?

tusen takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det greieste for å få til kayal under øyet, er å være lett på hånden og heller legge på mer etterhvert. Jeg pleier å trekke huden litt ut til siden for å få litt mer strekk på huden, synes det er enklere å få til pen strek da. Jeg sikter på undersiden av øyevippene under øyet, kanskje litt mellom også, slik at det blir mer skyggemarkering enn en tydelig strek. Pleier å stoppe ca 1/4 fra øyekroken, siden jeg ikke helt får til overgangen helt bort.

Noen ganger passer det å dra ut streken litt med en Qtip eller svamp. Har svamp bak på kayalen jeg bruker mest, og gnir det litt ut med den. Andre ganger kjører jeg en tynn, hard linje, kommer an på hvilken effekt jeg vil ha. Det rareste jeg ser er de som har en solid, hard, tykk linje under hele øyet. Slikt funkerer ganske bra i musikkvideoer og moteshow, men ser veldig rart ut på folk du møter i butikken...

Som med alle andre sminketeknikker, så gjør øvelse mester. Mitt beste tips er å surfe på internett etter steder med masse bilder, og så bruke en time eller tre på badet og teste ut på deg selv. Skaff et bra speil og skikkelig lys og sett i gang. Gjerne et par dager før du skal på fest. :) Du finner noen ok tips her http://www.kevynaucoin.com/lessons/?vanessa

Når det gjelder produkter, så er jeg veldig fornøyd med Kanebo sin eye liner pencil med svamp på enden. Den sitter bedre enn de fleste andre kayaler på mine øyne. Har prøvd L'Oreal og IsaDora før, men de pleide å skli ut. Hvis du kjøper noe som er litt dyrere enn det billigste på Cubus, så får du mest sannsynlig et bedre produkt. Når det gjelder våt eyeliner har jeg forelsket meg i ArtLiner fra Lancôme, og er også fornøyd med eyelineren til BodyShop.

Skrevet

Hvis du vil at øyet skal virke større, så er det best å legge på lnags vippene under øyet. Jeg pleier å lage små "prikker" mellom vippene og dra det litt ut med en qtip eller svamp. Faktisk synes jeg at det er best å bruke en mørk øyenskygge/pulverkajal til akkurat det. Men om du vil ha det mer markert, så kan du også dra en hel strek.

Skrevet

Tusen hjertlig takk for tips!.. skal til strømstad nå og kjøpe meg litt sminke.. fikk så lyst å prøve tipsene deres <3

Skrevet

Hmm koster 7kr mer i butikk,gjør heller det da..men takk skal du ha:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...