Gå til innhold

Babyen har fått sin første tann

Anbefalte innlegg

Gjest Forumtroll
Skrevet

Trond er syv måneder nå straks og den første tannen har kommet opp. Til dåpen fikk vi et søtt skrin som det står Min Første Tann på. Jeg tenkte å legge tannen nedi skrinet, men er litt usikker på hvordan jeg får den ut? Den er ganske tynn. Skal jeg bare dra den forsiktig ut, eller vil det gjøre vondt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når ungen er 6 år kommer den ut av seg selv ;)

Skrevet
Trond er syv måneder nå straks og den første tannen har kommet opp. Til dåpen fikk vi et søtt skrin som det står Min Første Tann på. Jeg tenkte å legge tannen nedi skrinet, men er litt usikker på hvordan jeg får den ut? Den er ganske tynn. Skal jeg bare dra den forsiktig ut, eller vil det gjøre vondt?

:ler: strålende

Skrevet

Ja trekk tennene ut fortløpende ettersom de kommer - så kan ungen være tannløs til han begynner på skolen!! På den måten slipper han jo problemer med tannfelling i 6-7 årsalder!!! :klappe:

Skrevet

har dere fått et skrin til den første tannen, eller til melketenner så skal jo selvsagt de brukes ;)

*lurer på hva de som ikke har sånne skrin gjør med tennene etterhvert som de kommer*

:forvirret::overrasket::forvirret:

Trekk de ut med tang når de kommer såpass mye opp at du får tak med tangen.

Gjest Forumtroll
Skrevet

Prøvde med pinsett nå nettopp, men det fungerte dårlig. Den kilte seg fast. Lille Trond sitter i vippestolen sin og ser litt betuttet ut, med ei tann som står på skrå og en pinsett som er kilt fast i munnvikene så et ufrivillig smil går fra øre til øre. Så dum jeg er, jeg ville jo bare ta i bruk det søte lille skrinet :tristbla:

Skrevet
Prøvde med pinsett nå nettopp, men det fungerte dårlig. Den kilte seg fast. Lille Trond sitter i vippestolen sin og ser litt betuttet ut, med ei tann som står på skrå og en pinsett som er kilt fast i munnvikene så et ufrivillig smil går fra øre til øre. Så dum jeg er, jeg ville jo bare ta i bruk det søte lille skrinet  :tristbla:

Du er da ikke dum :klem:

Sånne søte små skrin skal jo brukes :forvirret:

Prøv å røske bort pinsetten med en tang, kan hende tanna følger med da.

Lykke til :)

Skrevet

:hoho: :grine2: :grine2: :ler2:

Kreativt. Har ikke ledd så mye på mange uker.

Takk.

:hoho:

Skrevet

Her kommer jeg med et spedbarnsproblem som jeg er sikker på mange kjenner seg igjen i, og få flyttes altså slike seriøse spørsmål til "snikk-snakk"!!??

:frustrert::frustrert:

Skrevet
Her kommer jeg med et spedbarnsproblem som jeg er sikker på mange kjenner seg igjen i, og få flyttes altså slike seriøse spørsmål til "snikk-snakk"!!??

:frustrert:  :frustrert:

Velkommen til virkeligheten :forvirret:

Vi er mange i samme båt, og som har opplevd å komme med seriøse og alvorlige problem, å rett og slett bare blitt flytta på :overrasket:

Vi må nok bare leve med det :frustrert::sur:

Skrevet
Velkommen til virkeligheten :forvirret:

Vi er mange i samme båt, og som har opplevd å komme med seriøse og alvorlige problem, å rett og slett bare blitt flytta på :overrasket:

Vi må nok bare leve med det :frustrert:  :sur:

mener du virkelig at denne tråden er seriøs?

Og til TS, beklager, men jeg klarer bare ikke se humoren i å skulle trekke tannen til småen. :sjenert:

Skrevet
mener du virkelig at denne tråden er seriøs?

Og til TS, beklager, men jeg klarer bare ikke se humoren i å skulle trekke tannen til småen.  :sjenert:

Du skjønner vel at dette ikke er seriøst? Vær så snill? :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...