Gå til innhold

autokorrektur i office

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan i ****** får jeg den til å godta at jeg skriver på norsk og ikke engelsk(USA) ?

uansett om jeg skriver en mail i outlook eller bruker word, prøver jeg å autokorrigere så kommer omtrent alt opp som feil da den engelske ordlista ikke gjenkjenner norsk og dette begynner å bli irriterende.

endre ordlistespråk i hovedboksen fungerer ikke, da må jeg endre for hvert eneste ord.

det snodige er at jeg bruker en norsk officeversjon....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker Word og andre Office-programmer for Mac, og der trykker en "tools", "language" og velger språk (enten før en skriver noe, eller etter å ha markert teksten). Jeg vet imidlertid ikke om det er likt for Windows.

Skrevet

Akkurat samme på Windows, men du må markere det du har skrevet før du skifter språk. Du markerer alt ved å trykke på Ctrl- A.

Du kan også sørge for at alle Worddokumenter bruker Norsk (bokmål) som standard språk. Gå på Verktøy - Språk - Angi språk. Marker Norsk (bokmål) og klikk på knappen "Standard". Svar Ja til at du vil at norsk skal være standard språk. Så får du heller velge engelsk når du evt. skal bruke det. Du kan også fjerne krysset for "Identifiser språket automatisk" slik at den ikke begynner å rette på feil språk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...