Gå til innhold

Er rosa en bimbofarge?


Gjest Colargolla

Anbefalte innlegg

Gjest Colargolla

Leste nettopp et innlegg her om ei som ville kle opp bikkja si i rosa. Samme hva det var bare det var ROOOOOOSA.

Det er litt bimbo ikke sant? Går du kledd i og pynter deg med rosa klær og smykker osv så kan du ikke forvente å bli tatt helt alvorlig? Det blir litt sånn småpikeaktig... Det er liksom greit at en 3åring insisterer på å få rosa kjole, men når du er over 20....!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Englepus_*

Det kommer an på fargen syns jeg. Mørkere rosa, som bringebær f.eks, syns jeg er veldig fint og ikke bimbo. Mens lyserosa er litt bimbo ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du i lysrosa (babyrosa) sender du ut litt feil signaler....! Iihvertfall hvis det er mye rosa, en enkel rosa topp el. l. (i litt dypere nyanserer) er noe annet.

Vi har hatt noen intervjurunder på jobben i det siste. Mange jenter som har vært på intervju. Og her har det kommet jenter i babyrosa drakt osv. - dvs. det er rosa som er den mest fremtredende fargen i antrekket. Jeg tror de har blitt litt forhåndsdømt pga. utseende. Og gutta blir så rare når det er rosadamer rundt dem... Det blir litt sånn "øøiiiiii" og grov latter og "hun var jo fin hun, hehehe..." på en litt "dirty" måte..... Det er liksom ikke helt den "hun var en stilig og lekker dame!".

Det er kanskje fordomsfult.....???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bleket hår, falske negler, rosa klær....  :sjarmor:

Og silikon og hva man nå enn har i leppene for å gjøre dem større.

Rosa kan være fint på noen, men jeg bruker det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa er så mangt... Babyrosa er noe helt annet enn mørk rosa; cerise etc..

Selv er jeg en mørk brunette, så rosa ser ikke så bra ut på meg...men har en blond venninne som kan bruke babyrosa uten å se bimbo ut. Det kommer nok an på resten av forpakningen. Hvitbleket hår og rosa lipgloss blir nok veldig bimbo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, kjennetegnet mitt er jo rosa da.. Men det kan jo hende at jeg er litt bimbo og i følge beskrivelsene deres.. Eneste som mangler er bleket hår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja, da er jeg bimbo jeg da :ler: Jeg bruker mye rosa - ikke helrosa, men har rosa topper og rosa gensere, jeg.. Både lyse og mørke rosafarger.

Jaja, - jeg bruker nå det jeg vil uten å bry meg jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Rosa på ball_*
Leste nettopp et innlegg her om ei som ville kle opp bikkja si i rosa. Samme hva det var bare det var ROOOOOOSA.

Det er litt bimbo ikke sant? Går du kledd i og pynter deg med rosa klær og smykker osv så kan du ikke forvente å bli tatt helt alvorlig? Det blir litt sånn småpikeaktig... Det er liksom greit at en 3åring insisterer på å få rosa kjole, men når du er over 20....!!!!!

Ja og nei. Selv er jeg ikke bimbo. Men jeg liker svak rosa på diverse klær (ikke innredning).

Hvis jeg skal i et arbeidsmøte, så bruker jeg som regel ikke rosa, men jeg har gjort det også (fordi jeg følte meg komfortabel i svak rosa genser den aktuelle dagen). Jeg ser ingen sammenheng mellom rosa klær og seriøsitet i jobb. Det man sier og presterer står for hva det er uavhengig av andres inntrykk. Hvis andre tror man er bimbo, er det bare en fordel så kan de heller bli positivt overrasket dersom det viser seg at de tar feil.

Rosa er en feminin farge, Jeg liker feminint, selv om jeg også liker karriereklatring. Det lar seg forene, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker ikke mye rosa nå for tiden, men har noe klær og tilbehør med rosa detaljer. Liker best knallrosa da, spesielt mot svarte klær. Men det blir mer glamrock enn bimbo!

Lyserosa er en litt uheldig farge. Har aldri vært noen fan av lyse farger/pastell uansett, og babyrosa og babyblå er de verste. Synes ikke det passer på noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker rosa godt. Og jeg er veldig langt fra bimbo... Kler meg ikke bare i rosa da, men syns det er en fin farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosa Luxemburg

Det kommer helt an på. Som regel passer rosa best på små jenter, men jeg så en eldre dame her om dagen, meget velstelt og lekker - med en nydelig babyrosa genser. Hun var ikke mye bimbo,nei.

Selv føler jeg meg ikke vel med rosafargen, det er noe med hudfargen og håret som skal stemme også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...