Tiit Skrevet 11. november 2006 #1 Skrevet 11. november 2006 (endret) Truet med å stenge hotellkjøkkenet http://www.an.no/nyheter/article2405227.ece Jeg blir kvalm. Har alltid syntes at lunsjen på Sas var en glede, nå er det ødelagt for alltid. Endret 11. november 2006 av Tiit
Gjest Bellatrix Skrevet 11. november 2006 #2 Skrevet 11. november 2006 Jeg spiste lunsj på SAS-hotellet i dag, og lever fortsatt. Er ikke litt dårlig engang. De hadde visst hatt skikkelig rundvask i natt.
Tiit Skrevet 11. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 11. november 2006 Jeg spiste lunsj på SAS-hotellet i dag, og lever fortsatt. Er ikke litt dårlig engang. De hadde visst hatt skikkelig rundvask i natt. ← Modig jente Uansett, jeg blir såå kvalm av sånt! Som da vi var på Christiania gjestehus eller noe sånt, i Oslo. Fy f... jeg skulle ikke fått ned maten der.. Det var sååååå grusomt der. Av og til får jeg bare ikke til å spise. Det sitter selvsagt i hodet, men er utløst av sånn ekkel informasjon som at fettet drypper ned i maten fra vifta YEKK!!
Gjest Bellatrix Skrevet 11. november 2006 #4 Skrevet 11. november 2006 Det er vel ikke alle steder som er like hygienisk, nei. Hvor mange sånne kebabvogner blir kontrollert av mattilsynet mon tro.
BMD Skrevet 12. november 2006 #5 Skrevet 12. november 2006 Det sitter selvsagt i hodet, men er utløst av sånn ekkel informasjon som at fettet drypper ned i maten fra vifta YEKK!!←98% av problemet sitter som du sier i hodet. Jeg tror det er viktig å beholde sansen for proporsjoner her. Jeg er enig i at det er ekkelt med fett som drypper fra vifta og ned i maten. Det var ekkelt å få vite at kokkene i militæret hadde sluppet skoa sine i suppa og serverte fisk (fryselagret, riktignok) som hadde gått ut på dato for over et år siden også. Men vi ble jo ikke syke av det. "Ødelagt for alltid" synes jeg var å ta det litt langt.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2006 #6 Skrevet 12. november 2006 Har jobbet som leverandør til hotel og restaurantbransjen, det som beskrives her er ikke verre en de fleste større hotel og restauranter, ca 40-50% av disse kjøkknene er fulle av skitt, rester av matvarer på gulv og utigjengelige steder, gammelt fett over frityr, mugg og sopp bak utstyr og hyller. Rottelort, skadedyr mm er ikke uvanligt på de værste setdene, som kan være eldre norske "kjøttkake og lefse kafeèr" I byen der jeg bor er det ca 20-30 restauranter, det er kunn ca 5 av disse jeg vet har høy nok standard til at de ikke ville få alvorlige reaksjoner fra mattilsynet. Mattilsynet har ikke kapasitet til å følge opp, det er derfor det hver gang de tar seg en tur på byen er lange lister med alvorlige pålegg i avisene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå