Gå til innhold

5 mnd gammel kattunge

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Maia_*
Skrevet

Hei!

Jeg har to katter. En pusemamma og sønnen hennes. Hun er en stor hunnkatt (jeg sammenligner henne med tidligere katter og nabokatter), men han, som ikke er mer enn 5 mnd gml, er allerede større enn henne! Han veier i alle fall en halv kg mer... Han gjør stort sett ikke annet enn å spise, og virker sulten hele tiden (de får godt for). Han er kraftig, i betydningen bred; potene er svære, han er bred over ryggen og rumpa osv, men det er ikke noe ekstra fett på ham i det hele tatt.

Så lenge han ikke begynner å få fettposer på magen el., så trenger jeg vel ikke bekymre meg?

Er han normal, eller er det uvanlig å være så svær som han er?

Takk for svar!

Maia

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er det da umulig for oss å kunne si noe om ut fra bekrivelsen din. Hsr sett flere eksempler på hannkatter som ganske tidlig blir større enn moren sin. Noen katter blir store, mens noen bare vokser raskt og blir tidlig utvokst.

Regner med du har gitt begge katter ormekur? Ved 6-12 mns alder kan du vurdere om kattungen skal får voksenfor i stedet for kattungefor.

Skrevet

Den yngste av våre katter veide sju kilo da han var sju måneder. Og han var ikke tjukk eller noe. Det er bare ei diger katt som de sa hos dyrlegen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...