Gå til innhold

1.desember... hva settes du frem av juleting da?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

det nærmer seg 1 desember.... hva er det som kommer frem enten 1 desember eller 1 søndag i advent??

gardine?

nisser?

duker?

røkelse?

krans på døra?

lys?

stake?

stjerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Adventsstake og stjerne. Jeg setter ikke fram noe julepynt til 1. søndag i advent, men det kommer nok til å tulle på seg litt etter litt etterhvert som vi kommer lenger ut i desemmber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adventsstjerne og adventsstake. Masse lilla og hvite lys. Lilla duk. Og når jeg finner en fin dørkrans kommer jeg til å henge opp den. Ellers kommer ting litt etter litt på plass. Etterhvert som jeg kjøper noe nytt, og finner fram det vi har fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til 1. desember vasker og rydder jeg ordentlig. Så henger jeg opp adventskrans på døra, jeg setter adventsstaker vinduene, og henger stjerne i vinduet. Inne pynter jeg med julegardiner, og setter frem alle englene.

Jeg har en greie med at jeg pynter med den "kristne" pynten. Englene og stjernene, i adventstida, og så tar jeg frem nissene og det røde på lillejulaftan. Men i år blir det sikkert den 22. siden det er en fredag, så pynter vi liksom til julehelga da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar fram adventsstaken og de elektriske lysestakene som står i vinduet. I år har jeg lyst på julegardiner og da kommer de vel opp i løpet av desember, men kanskje ikke allerede den 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg setter frem alt jeg får fram den 1. desember jeg, men som regel så tar det de første dagene av måneden å få frem alt fordi jeg som regel ikke er hjemme før ettermiddagen. Har aldri vært vant til å pynte med andre adventsting først og så bytte til jule rødeting, bortsett fra at jeg har adventsstake og adventssjerne i vinduet. Disse tingene får som regel stå framme hele veien, og være til pynt selv etter 24. desember. Har juleduker og julepynt oppe hele desember. Jeg liker å pynte tidlig, for for meg er ikke jula bare fra 24. desember. Elsker å tenne lys og kose meg i den mørke tiden. Juletreet kommer alltid opp 23. desember, det har jeg alltid vært vant til, så den tradisjonen forblir nok. Mamma har pleid å lage dørkranser så lenge jeg kan huske, så så snart den blir ferdig så er den oppe sammen med lysene som henges opp ute. Gardinene kommer også opp så snart de er strøkne og klar. Bruker ikke røkelse, men kjøpte potpurri i fjord, og den skal opp i år også, sammen med litt hjemmelaget stæsj, det lukter så godt jul.

:nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 søndag i advent kommer:

Adventstake med lilla lys

2 stk elektriske staker i vinduet i stuen

2 elektriske julestjerner i vinduet på lekerommet og i gangen

Julegardiner på kjøkkenet

Julemønstret voksduk

Ut over i desember mer og mer...

13 dag jul = alt bort

I mellomtiden koser vi oss masse... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

vi driver og lager egne tradisjoner enda, og har i år funnet ut at vi vil pynte tidlig, treet skal pyntes 20 des, og alt skal ut 1.jan. etter det er det bare i veien.

så huset skal være ferdig julevasket siste helga i november; da skal vi bake pepperkaker og se julefilm som avslutning. 1 desember kommer julegardinene opp, adventsstake, 7arma staker og julestjerna. setter opp julekrybba og, antakeligvis.

etter det kommer det litt etter hvert, venter ikke til lille julaften, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Adventstake, adventstjerne, lys på treet ute og julegardiner på kjøkkenet.

Synes det er for tidlig å dra frem all julepynten, men jeg har veldig lyst til det :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til 1. søndag i advent kommer

Adventstake med lilla lys.

Adventstjerne og elektrisk 7-armet lysestake i vindu

Lilla lys i lysestaker

Brodert adventsduk på stuebordet

Til 1. desember kommer julekalenderen og muligens det store broderte julebildet (fikk det i fjor, så jeg vet ikke enda)

Ellers tas adventspynten bort, og julepynten kommer frem når det nærmer seg jul. (dato får vi vurdere, vi reiser antakelig bort rett fra jobb 22. des, så det må bli før den tid om det skal bli i det hele tatt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se, adventssjernene i vinduene, julegardinene på stua, kransen på ytterdøra, lys på det lille treet ute på trammen, adventsstaken og nisselandsbuen min, pluss noen lysestaker, bl a noen digre glass staker med røde julehjerter på. Joda, litt kommer frem da, og så kommer det mer og mer etterhvert :)

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, julegardinene glemte jeg. Julegardiner skal jeg ha opp til 1. søndag i advent (ikke til 1. desember) Lit usikker på hva det blir av julegardiner i år, nytt hus, nye vinduer, vi får se på saken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal henge opp stjerne i vinduet, og pynte litt med noen små ting.

Og låvenissen min :)

Etterhvert kommer vel pepperkakehuset og lillejulaften kommer juletreet.

Forhåpentligvis. Meg og sambo har forkjellig jul :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt unntatt juletreet.

Synes det er koselig å ha det framme og vite at det går mot jul.

Alt blir pakket bort igjen 1.januar. Da er julen slutt, det er nytt år, og julepynten må bort.

(ikke det at vi har et overpyntet hus altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...