Gå til innhold

studere i oslo

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne studere i Oslo, på UIO.

Men jeg har ikke lyst til å ta opp så mye lån...

Hvor billig kan jeg få en studenthybel gjennom skolen, med internett, i måneden?

Eller uten internett?

Tenkte å få meg deltidjobb til å betale for leien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror de billigste starter på ca 1700 inkludert strøm. Men da bor du på Kringsjå, på LITE plass, og deler bad og kjøkken med MANGE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de billigste starter på ca 1700 inkludert strøm. Men da bor du på Kringsjå, på LITE plass, og deler bad og kjøkken med MANGE.

Jeg er enig at kringsjå ikke er noe bra. Men jeg bodde på Sogn, og der var det veldig fint:

-nyoppusset

-delte kjøkken og bad med 3 andre

-bredbånd og inngående telefon inkludert

-veldig nærme blindern. Tar kort tid ned til sentrum, siden det går 2 t-banelinjer og buss. og så er det nærme marka :)

Da jeg bodde der betalte jeg vel 2500 tror jeg, dette er 3 år siden.

Sjekk ut sios boligtilbud på sios websider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellbirkeland og Kringsjå er ikke noe dårlig alternativ dersom du likevel skal betale 2500,- (du trenger f.eks. ikke å dele kjøkken og bad med mere enn en person). Men enig i at de aller billigste hyblene her oppe er dårlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lån i lånekassa er også en av billigste lånemulighetene du har og det lønner seg som regel å ta opp maks lån selv om du ikke skulle trenge pengene under studiet. Etter studiet så sitter du på en god egenkapital som kan brukes hus/leilighet/bil etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lån i lånekassa er også en av billigste lånemulighetene du har og det lønner seg som regel å ta opp maks lån selv om du ikke skulle trenge pengene under studiet. Etter studiet så sitter du på en god egenkapital som kan brukes hus/leilighet/bil etc.

pr definisjon er ikke studielån egenkapital (EK= eiendeler-lån). Men det er et mye gunstigere lån enn et banklån, så derfor bør man abs ta opp maks lån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...