Gå til innhold

Har det slått deg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ferdes mange steder i forumsverdenen, og alle disse stedene (vel, i alle fall nesten) virker det som om brukerne tror at moderatorene er allvitende roboter med røntgensyn og superhørsel. Det virker som om forumistene (Jeg tror vi er en egen rase, muligens en egen art.) forventer øyeblikkservice ved det minste vink, samt at alle avgjørelser skal tas i favør av en selv.

Jeg har vært lite aktiv på KG en lang periode. Jeg gikk en smule lei da brukerne maste som verst om at moddene var for strenge. Dumme spørsmål skulle ikke føre til rasering av diskusjoner. Stakkarene kunne jo ikke skrive ei eneste kursivert linje uten at det ble ramaskrik. En haug brukere sletta seg. Noen av dem kom tilbake i ny drakt, andre (som f.eks meg) lot være å kle på seg, men de er her likevel.

Nå er det pinadø på'n igjen, men nå er moddene for slappe. En KGbruker kan ikke stille et eneste dumt spørsmål før moderatorwannebe-ene (noen registrerte og noen ikke) krever kursivert tekst i massevis! Riv! røsk! rediger! Men ikke rediger meg, for da går jeg min vei!

Så vidt jeg kan se er moddenes policy og praksis akkurat den samme nå som da, men hylekoret har skiftet agenda, og det er naturligvis moddenes feil, ikke sant?

Ytringsfrihet!

Det er ett av disse flotte ordene som en del av oss forumister er så glade i.

Ytringsfrihet betyr blant annet at du kan si din mening, stille dumme spørsmål, og gi teite svar uten å bli straffeforfulgt.

Har det slått deg at dette ikke er synonymt med at du skal, må eller bør si alt du tenker på et hvert tidspunkt?

Har det forresten slått deg at en forumsmoderator er et menneske, og at de som regel gjenspeiler gjennomsnittet av forumets brukere?

Da er det kanskje like lurt av oss forumister å gå i oss selv, før vi stiller urimelige krav til moddene?

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...