Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom dere var forelsket i en person, og han/hun ønsket å vente med sex til ekteskapet, hvordan ville dere taklet det? Kunne dere levd med det hvis dere virkelig elsket vedkommende? Poster med vilje dette her og ikke på seksualitetforumet, der man er unormal om man ikke har prøvd alt helt opp til åttekant :ironi: så jeg håper innlegget ikke blir flyttet dit.

Videoannonse
Annonse
Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Det spørs veldig på personen og forholdet og situasjonen, osv.

Jeg syntes at vente til ekteskapet er bare koselig det, så lenge det gjøres av riktige grunner og at begge parter er enige om dette. Altså f.eks at man ikke gifter seg for tidlig, bare for å få sex.

Skrevet

Jeg ville aldri giftet meg med en jeg ikke visste hvordan jeg fungerte sammen med seksuelt.

Skrevet

Ville ikke satset på en slik person, for jeg ville rett og slett testet han på det området også.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Dersom dere var forelsket i en person, og han/hun ønsket å vente med sex til ekteskapet, hvordan ville dere taklet det? Kunne dere levd med det hvis dere virkelig elsket vedkommende? Poster med vilje dette her og ikke på seksualitetforumet, der man er unormal om man ikke har prøvd alt helt opp til åttekant  :ironi:  så jeg håper innlegget ikke blir flyttet dit.

Kanskje, men da skulle alt annet ha stemt og vi måtte ha snakket masse om hvilke forventninger vi har til den sexen som vi vil ha i fremtiden. Hvis han mente at sex bare var til for å lage barn eller han ville ha SM så hadde det ikke gått. Om man skal vente må man i hvert fall ha litt i bakhodet at det man venter på skal være verdt ventetiden.

Skrevet
Jeg ville aldri giftet meg med en jeg ikke visste hvordan jeg fungerte sammen med seksuelt.

:Nikke:

Jeg har levd såpass lenge at jeg vet at det er forskjell på sex og sex ;)

Jeg hadde aldri tatt sjansen på å vente til jeg var gift. For meg er sex en veldig viktig del av forholdet. En annen ting er at jeg hadde aldri orket å ha et forhold til en mann over tid dersom det ikke var rom for sex.

Skrevet

Jeg ville selv vært skeptisk, måtte elske ham veeeeeldig hvis dette skulle vært aktuelt. Men når det er sagt, så kjenner jeg faktisk flere som har gjort dette (De er en del av et religiøst miljø) Har liksom ikke gått i detaljer med dem om hvordan sex-livet deres er nå som de er gift, så kan dessverre ikke gi noen rapport om det :forvirret:

Skrevet
Jeg ville vært skeptisk :sjenert:

Jeg også.

Skrevet

Det er gått mulig jeg ville gått på trynet. Men så ville jeg også ha gjort det helhjertet. :ler: Jeg ville ha opplevd det som superromatiskfantastisk. Drømmemannen.

Da jeg var ung vel å merke. Nå ville jeg ikke ha giftet meg i det hele tatt sex eller ikke sex. :ler:

Skrevet

Den skriver jeg under på, alle passer rett og slett ikke sammen seksuelt, og å gifte seg uten å ha funnet ut dette høres risky ut.

Skrevet

Hadde ikke funka for meg nei. Der hadde vi nok vært altfor forskjellig. Ære være de som GJØR det - for all del, men for meg..? Mnei, han jeg er gift med nå "prøvekjørte" jeg opptil flere ganger før jeg fant ut at "ok, han duger til samboer" :ler:

(litt flåsete sagt) ;)

Skrevet

Dere som er skeptiske, hva ville dere gjort? Prøvd å presse/overtale vedkommende, eller bare sagt at dere gjør det slutt? Selv om dere altså var veldig forelsket i personen?

Skrevet

Jeg ventet lenge før jeg hadde sex. For meg var det viktig at alt annet stemte før jeg hadde sex, men jeg måtte også vite at sex-livet ville være ok før jeg giftet meg. Sex-en ble altså den siste biten i puslespillet for min del. :)

Når det er sagt, så vet jeg at mange av dem som hevder å ha spart seg til bryllupsnatten heller ikke er så usyldige som de vil ha det til. De har kanskje ikke brutt jomfruhinna, men jeg tror de fleste har gått så langt som de kan inntil det punktet.

Mitt favorittsitat angående tema var da et forlovet par som skulle vente til bryllupsnatten snakket med noen venner (inkludert meg) om det å ha sex, og det å vente, da bruden plutselig utbrøt "jeg skjønner ikke hvorfor mange synes det er så vanskelig å holde seg. Det er da ikke godt!" :ler:

Skrevet

Nope, ikke noe giftemål her i gården før varene er prøvd og kvalitetsikret. ;)

Gjest Gresk Gudinne med bakoversveis
Skrevet

der tror jeg jeg må si pass!!!

og jeg kan ALDRI forstå meg på de som vil vente heller. i såfall er de kristne???

Skrevet
Dere som er skeptiske, hva ville dere gjort? Prøvd å presse/overtale vedkommende, eller bare sagt at dere gjør det slutt? Selv om dere altså var veldig forelsket i personen?

Jeg hadde ikke presset, men forklart hva jeg mente om saken. Så fikk det bli opp til den personen, å avgjøre hva vi skulle gjort videre. Ville han fortsatt ventet, ville jeg avsluttet forholdet uansett hvor forelsket jeg hadde vært.

Skrevet

Enig.

Gjest Gjest_Christine_*
Skrevet

Hadde jeg merket at dette var den rette, hadde jeg helt sikkert klart å vente.

Skrevet

er i den situasjonen nå faktisk..han vil vente..og det er helt greit for meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...