Gå til innhold

Handguss, titan stekepanne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om jeg kan ta min stekepanne av titan i oppvaskmaskin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stekepanner skal ikke i oppvaskmaskinen. På samme måte som redskaper av tre. Syren i oppvasksåpen er for sterk, dette gjelder alle maskinoppvaskmerker, også Sun.

Skrevet
Stekepanner skal ikke i oppvaskmaskinen. På samme måte som redskaper av tre. Syren i oppvasksåpen er for sterk, dette gjelder alle maskinoppvaskmerker, også Sun.

Jeg putter alt i oppvaskmaskin for å spare meg for jobb. Og investerer heller i nytt utstyr etter 2 år istedet for 3.....

Skrevet
Jeg putter alt i oppvaskmaskin for å spare meg for jobb. Og investerer heller i nytt utstyr etter 2 år istedet for 3.....

Det er sikkert ok hvis man kjøper alt på IKEA men jeg kjøper skikkelig gode stekepanner som man kan ha i 15-20 år hvis man tar vare på dem. Og det å håndvaske en panne tar da ikke lang tid?

Skrevet (endret)

Man kan fint vaske en titanstekepanne i maskinen. Men det anbefales ikke å gjøre dette daglig, da belegget vil bli fortere slitt av det og kan tørke ut

Bruker du oppvaskmaskin, bør produktene settes inn med matolje en gang i mellom da maskinvask har en uttørrende effekt på belegget
Endret av IdaH
Skrevet

Belegget slites ja. Men jeg plasserer gladelig min stekepanne med slippbelegg (aner ikke om det er titan) i oppvaskmaskina. De fleste tingene jeg steker går i støpejernspanne og den vaskes for hånd, så panna med slippbelegg er sjelden i bruk. Dermed holder jeg meg til billige utgaver og bytter heller litt oftere. (Hm, må visst en tur på IKEA snart - den begynner å bli litt frynsete i belegget sitt nå. )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...