Gå til innhold

Hva kjøper du til bestemødre?


Gjest mela

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ingen bestemødre jeg, men sambo har to. Til de pleier vi kjøpe klær eller gavekort i favorittbutikken dems :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å kjøpe enten "luksus-produkter" som gode hudkremer eller hårprodukter til de, for slikt bruker de ikke penger på selv (hvorfor kjøpe noe dyrt når man kan kjøpe First Price-produkter, liksom. Også skjønner de ikke hvorfor de klør... *oppgitt*)

Men de mest suksessfulle gavene har vært de årene jeg har kjøpt enten en dunk vin eller aller helst kaffelikør til de. De går ikke på Polet, og drikker ekstremt lite, men det er nok stas å kunne by på en likør til kaffen eller et glass rødvin når de har venninner på besøk. ;) Så i år blir det likør. Et par år siden sist. Kanskje sammen med en god håndkrem?

Endret av niomi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare mormor jeg, og til henne har jeg pleid å kjøpe sokker med artige motiver på. I år tenkte jeg at jeg skulle gjøre en liten vri å gi henne påskepynt som jeg har laget selv. Det samme blir det nok til mormoren og farmoren til samboeren min. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper god kaffe fra kaffebutikk (fin boks med Blå Java) og en god likør til min bestemor. Dette har vært tradisjon i flere å nå - og hun sier at jeg ikke må finne på å kjøpe noe annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bruker å gå i strømpebukser, sokker, undertrøyer, kremer, telys og sånt. Nå er mormor såpass dårlig at det er vanskelig å finne på noe, men håndkrem og dusj-såpe og sånt er alltid greit, blir nok noe sånt i år også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden vi er nygift blir det naturlig nok et bryllupsbilde.

+ en liten ting til tenker jeg. helt hva vet jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper en ipod shuffel til min mormor i år. Og legger inn musikk jeg vet hun vil like.

Hun går veldig mye turer alene, og da synes jeg dette må være en knall gave, da du bare knipser den på jakken, buksen, ermet, etc. Og hun får litt "selskap" på turene sine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemødre og mormorer blir alltid så glade hvis jeg har laget det selv, hehe.

I år har jeg faktisk tenkt å lage en kalender som jeg sender til allkopi som de trykker.

KOster rett over 100, og det blir jo personlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror har kjøpt en kalender (for 2007) med bilder fra et sted farmor var på tur i sommer, som hun har sagt var såååå fin (han ringte til stedet og de sendte den, for hun kjøpte jo selvsagt ikke da hun var der (det var jo sommer, må vite, man kjøper da ikke kalender om sommeren...)

Så den skal hun få fra oss begge.

Min forlovedes mormor... slett ikke sikker. Kanskje en krem av et slag. Og gjerne et fint bilde av oss, det setter hun stor pris på. Hun har dessverre blitt ganske hardt rammet av altzherimers det siste året, men et bilde (og gjerne med kort/tekst fra oss) tror jeg vil bli fulltreffer. Vi ser henne jo bare et par ganger i året, dessverre. (gjelder alle vår besteforeldre)

Men jeg synes besteFEDRE er vanskeligere enn besteMØDRE jeg da, for jeg gir ikke krem etc til morfar... Min forlovdes farfar kan få sigarer (men ikke i år, for det fikk han til bursdagen nå i november) men morfar, der er jeg blank. (før om åra har det vært til besteFORELDRE da, og det blir annerldes, til en gammel mann gir man ikke det samme som til en gammel dame eller et gammelt par (par får "jentegaver", uansett alder, føler jeg. Min bror har jo begynt å ønske seg servise og bestikk....)

Edit: Huff, hvordan klarte jeg å skrive så langt om "Kalender, og sikkert en krem?"

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KATTAstrofe

Mormor får en flaske cognac, farmor og farfar får elektriske salt- og pepperbøsser.

Kjærestens farmor får et innrammet bilde av oss (tror jeg), og mormora... tja, husker ikke hva vi kjøpte :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år skal mormoren til mannen få en fotobok (fra fotoknudsen) med bilder av barna. Hun bor på andre siden av landet, så hun får ikke se barna våre så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemamma får kanskje en pen topp, det samme får grandtanten min (som fungerer som mormor).

Evt. hjemmestrikkede sokker til tanten dersom jeg rekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...