Gjest Gjest ikveld Skrevet 11. november 2006 #1 Skrevet 11. november 2006 Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne eller noe, men jeg har altså to problemer i dette forholdet til kjæresten min. Jeg vet inderlig godt at jeg må ta meg sammen! Jeg sliter virkelig med det. Vi har vert sammen i 4 år snart nå, vi er unge og forsatt mye på fest. Jeg er egentlig ikke en sjalu person, innbiller jeg meg da... Men hver gang jeg ser typen snakker med andre jenter (verste fall klemmer), som jeg ikke kjenner men han, så kjenner jeg at jeg får lyst å sprikke. Jeg aner ikke hvorfor, men jeg føler kjæresten min flørter og "liker henne". Jeg er dritt lei å ha det sånn, for det går ut over forholdet vårt, jeg har ikke sagt det til kjæresten min, men vurderer det. Når jeg holder det for meg selv og går å tenker på det, har jeg lettere for å hisse meg opp på detaljer, gråte fordi det og det. Jeg blir rett og slett sårbar... Når jeg tenker meg om, så gjør jeg jo sånne ting med andre gutter. Uten at det ikke menes annet enn at jeg er glad. Men han er ikke av den sjalue typen. Hele greien er jo at jeg ikke stoler på han, han er veldig flink å glemme å si ting meg, glemmer avtaler, ikke så flink med følelser (vi jenter trenger jo komplimenter noen ganger, sant?), han jobber mye, prioriterer andre ting fremfor meg. Så han skal på fest imorgen..., personalfest. Jeg takler det ikke! Jeg stoler ikke på han, jeg kommer til å gå på veggene. Jeg vil ikke ha det sånn, for vi har det perfekt sammen og jeg er så ufattelig glad i han. Altså, han snakket med en kollega, jente selvsagt i går når vi var ute, og her sitter jeg en lørdagskveld å sutrer over det! Hva er det med meg?! Jeg føler meg gal, psycho! Jeg vet ikke helt hvor jeg vil hen med dette, men hvordan skal jeg takle dette?...
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2006 #2 Skrevet 11. november 2006 Jeg har det akkurat som deg! Veit det ikke er noen trøst, men det er helt normalt.. Tror vi jenter har lettere for å være sjalu enn gutter dessverre Skikkelig dumt det der... For det er jo utrolig slitsomt..
Scorpina Skrevet 11. november 2006 #3 Skrevet 11. november 2006 Er du glad i han så MÅÅ (!!) du gi ham "luft under vingene" - altså la ham dra på tilstelninger i forb med jobb f.eks uten at du skal gå i taket eller få fnatt. Sjalusien er noe du må jobbe med - som du jo er klar over - og spør deg no også selv: HAR du en grunn til å være sjalu? Til å se fanden på høylys dag? Har han gjort noe før som tilsier at du har "lov" til å være så sjalu. Å være veldig sjalu er også en slags form for å drive maktkamp overfor sin partner. Man krever 110% oppmerksomhet og det er, fysisk umulig for den andre parten. Prøøøv å få tankene dine over på andre baner. Når han drar på ting og tang med jobb/venner etc - gjør DU også noe med dine venner etc. Når han kommer hjem, ikke overfall ham med tusen spørsmål og 3dje grads forhør men gi han en god klem og kyss og spør "hadde du det koslig da vennen?" Sagt med andre ord : du MÅ jobbe med dette! Hvis du føler du ikke makter - ta kontakt med psykolog, fam.rådgivning, ett eller annet for å få bukt med "the green devil" i deg! Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2006 #4 Skrevet 11. november 2006 Det er bare en ting å gjøre, la han få litt frihet, og for all del, IKKE bli sur når han snakker med andre jenter. Jeg kjenner meg igjen, var sånn selv en gang når jeg var sammen med en, og jeg ble dumpa på grunn av det.
Gjest TS Skrevet 11. november 2006 #5 Skrevet 11. november 2006 Jeg blir ALDRI sur eller sint på han på grunn av det, for det er mitt problem.
Gjest TS Skrevet 12. november 2006 #6 Skrevet 12. november 2006 Jeg snakket med kjæresten idag, òg sa alt sammen. Føler meg litt bedre da...!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå