Gå til innhold

Permisjon-Nav:har de tilgang til årets ligning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal sende inn søknad om fødselspenger til Nav, og fikk beskjed av Nav da jeg snakket med dem på telefon at de ville gå inn for å sjekke lønnen min i forhold til beregning av permisjonspenger. Nevnte at jeg har tjent mye bedre i år enn tidligere år, og det ville de ta hensyn til. Men så lurer jeg på, kan de gå inn å sjekke min lønn/inntekt pr i dag, at de har tilgang til denne? Dersom de ser på fjorårets ligning hadde jeg jo mye lavere lønn.. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan sikkert kontrollsjekk med likningen, men i utgangspuktet skal de ha dokumentasjon fra deg gjennom kopi av siste lønnsslipp, samt at arbeidsgiver sender inn opplysningene fra seg.

Skrevet

De får oppgitt fra arbeidgiver hva du har tjent.

Skrevet

Saken er at jeg ikke er i et arbeidsforhold nå. Ble sykemeldt i mitt forrige vikariat, og dette har nå gått ut.. Nevnte dette for dama på Nav, og da sa hun at det var ikke noe problem og det eneste som de da måtte gjøre "ekstra" var å selv å gå inn å hente opplysninger om inntekten min i ligningen. Og da er det jeg bare håper at de har tilgang til de ferskeste opplysningene.. :)

Skrevet

jeg hadde og et vikariat som var gått ut men trygdekontoret tok kontakt med de for å få vite hva jeg skulle ha i lønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...