Gjest 1986 Skrevet 11. november 2006 #1 Skrevet 11. november 2006 Har noen spørsmål. Ville dere latt ungen deres sove hos kjæresten? Ville dere latt kjæresten sove hos ungen deres? Hva når de er over 16? Over 18? Får ungen deres sove hos venner av det samme kjønn? Hva med det motsatte kjønn når de ikke er kjærester? Mener du det er greit å la ungen sove hos det motsatte kjønn når de er ca 10 år eller yngre? Begrunn gjerne svaret.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2006 #2 Skrevet 11. november 2006 Har noen spørsmål. Ville dere latt ungen deres sove hos kjæresten? Ville dere latt kjæresten sove hos ungen deres? Hva når de er over 16? Over 18? Får ungen deres sove hos venner av det samme kjønn? Hva med det motsatte kjønn når de ikke er kjærester? Mener du det er greit å la ungen sove hos det motsatte kjønn når de er ca 10 år eller yngre? Begrunn gjerne svaret. ← Det var mange sprsm. på en gang ja.......... Det blir JA på alle disse spørsmål fra min side. Ser ikke noe problem med dette. Selvfølgelig under "kontrollerte" former ut fra barnas/ungdommenes alder, person og adferd. Hvis man tenker at man ikke skal la ungdom ligge over hos hverandre pga. risiko for sex o.l så er ikke det ut fra mitt perspektiv noe godt argument. De får gjort det de har behov for å gjøre uansett..... . Ville kanskje i spesielle tilfeller valgt separate rom. Det vesentlige for meg er å legge til rette for at mine barn klarer å fatte fornuftige og "riktige" valg på grunnlag av egne behov og ønsker. Ta vare på og håndtere det frie rommet de har på en ansvarsfull og akseptert måte. Her i huset er vi åpne og har ingen behov får å gå bak ryggen på hverandre. Praktiserer ikke stilletiende regler for å si det slik. Forventer ikke at barna skal fortelle meg alt, mye ønsker de å holde for seg selv og av og til skal de selvfølgelig gå litt på tvers av det de vet er akseptabelt, det må være rom for utprøving innen visse grenser synes jeg. Jeg prøver så godt jeg kan å respektere barna ved å ikke være urimelig i mine valg ihvertfall. Hva som er rimelig og urimelig variere jo fra familie til familie ut fra personlighet(syn, tro, moral, prinsipper o.l) og eget erfaringsgrunnlag.
Tirill Skrevet 11. november 2006 #3 Skrevet 11. november 2006 1) ungen over hos kjæresten? Hvor gammel er ungen her da?? 3) Over 18 så er det helt klart! Jeg var jo selv hos faren til mine barn da jeg var 17. Har ikke noe mèn av det... 4) Ja 5) Ja 6) Ja - Jeg har selv ofte besøk av venninna til min sønn, og min sønn på 6 ligger også der... Hører kanskje med at vi, foreldrene, er venninner også. Men det skal ikke ha noen betydning for svaret... ???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå