Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min naturlige hårfarge er mørk blond. Har alltid hatt litt striper i håret slik at det har blitt litt lysere. Siden jeg er ganske mørk ellers tenkte jeg at jeg skulle prøve en brunfarge til håret. Gikk til en frisør og vips så var jeg brunette. Trives godt med mørk hårfarge og mange sier at jeg kler den godt.

MEN, tidlig i høst fant jeg ut at jeg vile begynne å gradvis bli blond igjen. Tenkte å legge inn noen foliestriper hos frisøren slik at det ble gjort litt etter litt.

Niks! Frisøren sier at blond kan jeg ikke bli.

-Det sliter på håret

-Jeg vil ikke kle det

-Det blir for vanskelig

-OSV, OSV

Hva i alle dager...greit at hun sier det er skadelig, greit at hun synes jeg kler brunt hår. Men om jeg vil bli blond og betaler henne for jobben, hvorfor utfører hun den ikke da?????????? Prøvde hos en annen frisør, og fikk samme svaret der. :overrasket:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også opplevd noe lignende. Skulle legge inn flere lyse striper i mitt mørkeblonde hår, men frisøren farget det sjokoladebrunt..... :sur: Gjett om jeg fikk sjokk.

Skrevet

Kan faktisk hende frisøren vet best. Mulig de ser at håret alt er preparert nok, og at det blir ødelagt om du "kødder" mer med det? Tror likevel jeg ville spurt konkret hva som var problemet. Viss det bare er at de tror du ikke kler det, ville jeg sagt klart og tydelig i fra om at det var mitt hår og jeg som betalte for gildet. Opplevde litt det samme da jeg ville klippe pannelugg da det ble så moderne for noen år sida. Frisøren mente jeg ville angre (Alt håret mitt var like langt og gikk nesten til livet) Jeg mente det var mitt hår og at jeg var gammal nok til å vite hva jeg ville. Likevel fikk hun snakket meg fa det. En ukes tid etterpå ble det kjøkkensaksa. Fikk mange kompliment for at det var fint, og har faktisk hatt pannelugg etterpå, men skifta frisør etter den episoden.

Skrevet

Så lenge håret ikke er veldig slitt skjønner jeg ikke hvorfor du ikke skulle få lov til det. Jeg har gjort akkurat det du ville. Har en litt kjedelig mellomblond farge fra naturens side, farget det brunt i en del år, og har i løpet av det siste året gradvis stripet det mer og mer blondt, slik at jeg nå har blondt hår.

Skrevet

Skjønner frisøren, fordi om håret ditt blir totalt ødelagt av denne lysningen så kan jo hun/han få skylden for det.

Skrevet

Gå til en utenlands frisør..de er ofte ikke så redde for blekemiddel, hehe..og de er flinke og effektive.

Skrevet
Gå til en utenlands frisør..de er ofte ikke så redde for blekemiddel, hehe..og de er flinke og effektive.

Hilsen meg.

Skrevet

Det ble jeg også nekta av en frisør, men jeg gikk til en annen og har hatt det blondt siden. Frisørenes sine personlige meninger er ikke alltid de beste.

Skrevet

Jeg har opplevd det samme som det du med panneluggen sier. Var hos 3 frisører som påsto at jeg ikke ville kle pannelugg. Jeg har hatt det før og syntes ikke jeg var sååå stygg med det....så da klippet jeg lugg selv akkurat som hun over og etter på gikk jeg til en frisør for å rette det opp. I ettertid har flere frisører sagt at jeg kler lugg veldig godt....jadda.

Selv om det ikke er helt samme sak og bleking kan være skadelig for håret (så friørene har kanskje rett i det de sier....), synes jeg du burde prøve flere frisører. Eller hva med å prøve striper først i steden for å gå direkte til full blondine?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...