Gjest Gjest_mamma_* Skrevet 11. november 2006 #1 Skrevet 11. november 2006 hei. jeg har en datter på 6 måneder. hun kastet akkurat opp, noe som ligner lever(læver) 6 stykker på størrelsen av en kronestykke, avlange. hun spiser ikke noe form for mat.men fikk litt sjokolade i går.(tenkte at det var dette, men hun fikk jo ikke mye sjokolade, bare noen biter. jeg har også en sønn på 2 år og 4 måneder, men jeg er nesten helt 100 % sikker på at han ikke har stappet i henne noe. Jeg er jo rundt dem hele tiden.så dette ser jeg på som umulig. allmenn tilstant er helt bra, + 0 feber. hva kan dette være?
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2006 #2 Skrevet 11. november 2006 Aner ikke, men hvorfor i all verden gir du sjokolade til et barn på 6mnd?
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2006 #3 Skrevet 11. november 2006 Det jo egentlig vanskelig å svare på, men kan se for meg at det har noe med sjokoladen å gjøre, kombinert med melka hun får, melka "klumper" seg. Synes forøverig det er vel tidlig å gi sjokolade ved 6 mnd alder.
CheapChampagne Skrevet 11. november 2006 #4 Skrevet 11. november 2006 Skal barnet tidlig krøkes som sukkeravhengig eller?
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2006 #5 Skrevet 11. november 2006 Aner ikke, men hvorfor i all verden gir du sjokolade til et barn på 6mnd? ← herregud!!!!jeg skjønner ikke hvorfor jeg trudde at et seriøst forum som kvinneguiden, å bare den saken at mange av dere har barn selv. ikke kan svare meg på den saken om datteren min er syk.siden jeg er nervøs for om hun er syk!! unnskyld meg for å ikke være like seriøøøøøøs som du!!!!!!!
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2006 #6 Skrevet 11. november 2006 herregud!!!!jeg skjønner ikke hvorfor jeg trudde at et seriøst forum som kvinneguiden, å bare den saken at mange av dere har barn selv. ikke kan svare meg på den saken om datteren min er syk.siden jeg er nervøs for om hun er syk!! unnskyld meg for å ikke være like seriøøøøøøs som du!!!!!!! ← Jeez... Du spør om en ting, og jeg spør om en ting tilbake. Ingenting verre enn det. For jeg skjønner absolutt ikke vitsen med å gi et barn som ikke spiser vanlig mat engang, sjokolade. Skal du først gi det noe så gi det noe som den har godt av. Ikke rart halve verden er sukkeravhengig.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2006 #7 Skrevet 11. november 2006 herregud!!!!jeg skjønner ikke hvorfor jeg trudde at et seriøst forum som kvinneguiden, å bare den saken at mange av dere har barn selv. ikke kan svare meg på den saken om datteren min er syk.siden jeg er nervøs for om hun er syk!! unnskyld meg for å ikke være like seriøøøøøøs som du!!!!!!! ← Hvis du er redd for at datteren din er syk så gå til legen. Ingen her på KG kan svare på om datteren din er syk eller ikke.
la Flaca Skrevet 11. november 2006 #8 Skrevet 11. november 2006 Ring legevakta og spør om dette kan være et symptom på noe. Om det var meg hadde jeg gjort det med én gang fremfor å legge ut tråd på KG. Høres jo skummelt ut da, selv om det sikkert er helt harmløst. Håper du har tatt vare på bitene. Lykke til! PS: dette er jo et diskusjonsforum, og da blir det lett til at man kommenterer ting litt på siden. Sjokolade til en baby på et halvt år er ikke nødvendigvis smart, men det er det du som avgjør. Bare husk at ungene dine er avhengige av at du gjør kloke valg for dem.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2006 #9 Skrevet 11. november 2006 for det første så var det første gangen å det var litt bare. hun begynner å bli så oppvakt å er så søøøt å likte det kjempe godt. for det andre så ringte jeg legevakte bare så det er klart.hun kunne ikke si hva som var gale, å hun spurte om hun hadde feber noe hun ikke har. men jeg skulle observere henne..se det ann... jeg spurte bare av ren nyskjerrighet om noen har opplevd dete noen ganger, kanskje det var sjokoladen.noe jeg IKKE trur, ( det trudde ikke legen heller) men trekker meg tilbake å unnskylder til alle dere seriøse mødrene i å kaste seg over en nybakt mor som gav datteren sin på 6 måneder litt sjokolade. stakkar mennesker
Gjest Gjest_siv_* Skrevet 11. november 2006 #10 Skrevet 11. november 2006 for det første så var det første gangen å det var litt bare. hun begynner å bli så oppvakt å er så søøøt å likte det kjempe godt. for det andre så ringte jeg legevakte bare så det er klart.hun kunne ikke si hva som var gale, å hun spurte om hun hadde feber noe hun ikke har. men jeg skulle observere henne..se det ann... jeg spurte bare av ren nyskjerrighet om noen har opplevd dete noen ganger, kanskje det var sjokoladen.noe jeg IKKE trur, ( det trudde ikke legen heller) men trekker meg tilbake å unnskylder til alle dere seriøse mødrene i å kaste seg over en nybakt mor som gav datteren sin på 6 måneder litt sjokolade. stakkar mennesker ← Hei! Slik er det her inne, gjør du noe som er feil i andres øyne, og hvis du attpåtil våger å feile som gjest, er du ille ute. Da kan du garantert regne med å bli angrepet fra alle kanter! Ikke alle her inne er slik, mange kan å oppføre seg, men enkelte opphøyer seg selv, og tror de vet bedre enn alle andre. Og våger du deg inn som gjest, da er du fritt vilt! Bry deg ikke om dem, håper det går bra med datteren din!
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2006 #11 Skrevet 11. november 2006 for det første så var det første gangen å det var litt bare. hun begynner å bli så oppvakt å er så søøøt å likte det kjempe godt. for det andre så ringte jeg legevakte bare så det er klart.hun kunne ikke si hva som var gale, å hun spurte om hun hadde feber noe hun ikke har. men jeg skulle observere henne..se det ann... jeg spurte bare av ren nyskjerrighet om noen har opplevd dete noen ganger, kanskje det var sjokoladen.noe jeg IKKE trur, ( det trudde ikke legen heller) men trekker meg tilbake å unnskylder til alle dere seriøse mødrene i å kaste seg over en nybakt mor som gav datteren sin på 6 måneder litt sjokolade. stakkar mennesker ← du sa selv du ga henne flere biter. noe så ansvarsløst og unødvenig av deg! du burde kanskje lese litt om babyer og helse
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2006 #12 Skrevet 11. november 2006 Mamman ba om synspunkter/råd på spedbarnets oppkasepisode og evt. årsaker rundt dette, IKKE om synspunkter på om hun var en god og ansvarfull mor eller ikke. Heller ikke om det var dumt eller lurt å gi barnet sjokolade. Men man må vel bare regne med at dette kommer på kjøpet......eller er det virkelig ikke mulig å svare på en konstruktiv og human måte uten å komme med beskyldninger og anklagelser i hytt og pine? Det setter begrensninger for andre som har lyst/våger å poste innlegg og av den grunn begrenser forumet på sett og vis synes jeg.......!
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2006 #13 Skrevet 11. november 2006 vel, når man hevder at spedbarnet kaster opp kjøttklumper, og ber om råd her inne istedet for hos legen, ja da må man tåle pepper. Og alle vet jo at man ikek forer en liten baby med sjokolade
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2006 #14 Skrevet 11. november 2006 vel, når man hevder at spedbarnet kaster opp kjøttklumper, og ber om råd her inne istedet for hos legen, ja da må man tåle pepper. Og alle vet jo at man ikek forer en liten baby med sjokolade ← Ja, men hvis du er så sikker i din sak da og vel gjennomtenkt i alt du foretar deg, så burde du heller bruke din "oppvakthet" på å gi moren en konstruktiv tilbakemelding. Trenger ikke å slenge ut gift og galle for å gi andre en "tankevekker". Det går faktisk ann å komme med kritikk på en mer nyttig måte enn som så....... Selv om det ikke var "smart" å gi et spedbarn sjokolade så mister det hverken livet eller helsa av den grunn.
thei Skrevet 11. november 2006 #15 Skrevet 11. november 2006 er vel vanlig at små barn får smake litt sjokolade før de burde??????? det har skjedd hos meg og mine barn er ikke mer sukkeravhengige enn andre av den grunn.... velger vann foran brus, snop i helger og ved spesielle anledninger og hos besteforeldrene da........ ikke bry deg om disse "perfekte" mammaene du trådstarter hørtes skummelt ut men legevakten vet hva de snakker om så observer jenta di du-d går nok fint!!!!!!
Wildy Skrevet 11. november 2006 #16 Skrevet 11. november 2006 Og ingen her inne har latt barnet smake noe som helst ala vaniljesaus, is, sjokolade, brus, saft etc før de var miiiiiinst to år? Padle,padle til fiskeskjær for alle perfekte mødre.....
Kittykat Skrevet 12. november 2006 #18 Skrevet 12. november 2006 (endret) Hun ga datteren sin sjokolade, sånn er det. Vi har faktisk ikke noe vi skulle ha sagt, dette er noe hun selv valgte. Hun er ikke den eneste moren på dette forumet som har gitt barnet sitt noe søtt som f eks sjokolade, is, sukker o.l. før fylte 1 år. Og det var heller ikke det hun spurte om. Hva med og svare på det hun spurte om? Og det går faktisk an og spørre om dette her inne på forumet samtidig som man ringer legevakten. Jeg har selv gjort akkurat det samme i flere situasjoner. Vi er jo ikke dumme, men det er liksom greit og få svar fra mødre/fedre om de har opplevd det samme i tillegg til svaret fra legevakten. Ja, legevakten vet bedre, men det er likevel greit med svar fra andre. Til hovedinnlegger: Jeg har aldri opplevd dette, men jeg håper at datteren din er bedre nå. Kanskje det bare var melken som har klumpet seg litt. Det ser ofte verre ut enn det er. Er allmenntilstanden fin, ingen feber, hun er oppvakt osv, dvs som vanlig, så tror jeg ikke det er grunn til å bekymre seg. Når barna mine har vært syke, så har legen alltid sagt at det er ikke feberen det kommer an på, men allmenntilstanden. Ungen kan gjerne ha 40 i feber, men være høyt og lavt og leke som ellers. Så så lenge allmenntilstanden er fin så trenger du som sagt ikke å bekymre deg. God bedring! Endret 12. november 2006 av Kittykat
Gjest |H| Skrevet 12. november 2006 #19 Skrevet 12. november 2006 For en teit tråd, (sorry TS, ikke ment til deg), men jeg mener alle dere andre som plutselig blir hysterisk over at TS gir barnet sitt noen små sjokoladebiter. Skulle tro sjokolade inneholdt rottegift etter hva dere mener. Tror ikke barnets helse vil reduseres etter hva TS har gjort. Til TS: vet ikke hva det kan være, men det kan være melken som har klumpet seg og blitt misfarget av sjokoladen kanskje.. ?? D
Sagitarius 78 Skrevet 12. november 2006 #20 Skrevet 12. november 2006 Hei. Jeg er selv for at man skal svare konstruktivt på svar. Saklighet og respekt, burde være to ting som går gjennom alt. Men nå synes jeg ikke det er usaklig å spørre damen om hvorfor hun gir sjokolade til barnet sitt på 6 mnder. Vi har alle forksjellige oppfatning av ting, og forskjellige grenser, men det må da være lov å spørre om ikke det var litt unødvendig? Pepper for det er en annen ting. jeg vet ikke hvorfor hun kastet opp klumper, men det er som ei før her sa at det er mulig det er sjokoladen som har klumpet seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå