Gå til innhold

katt tungt for å puste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Pusen min er så tett i nesen, ser ut som hun sliter med å puste av og til. Puster ikke katter gjennom munnen også? Hun har vært forkjølet nettop og har en betennelse i øyne og nese som hun får medisiner for.

Hus er ellers i fin form virker det, spiser godt og drikker godt, til i dag i allefall.

Har nettop fått henne fra dyrebeskyttrelsen.

prøver å kontakte vetrinær, uten hell enda for råd.

Bare lurer på om noen har vært borti lignende?

Er så synd på lille pus, som er så masse syk :grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, katter vil puste gjennom munnen hvis de blir helt tett. Men de puster gjennom nesen i det lengste altså, så jeg vet hvor fælt det høres ut. (Jeg har en katt som er veldig plaget med allergi til tider).

Det kan ta noen dager for en katt å bli kvitt en forkjølelse. Får pusen antibiotika allerede? En penicillin kur vil ta knekken på dette.

Håper det ordner seg

Skrevet

Den har fåt medisiner for forkjølelsen, like før jeg fikk den. og nå får den medisiner for betennelsen.

Det er grusomt å høre på den. :grine:

Jeg tok den med på badet når jeg dusjet, håpte den varme dampen ville hjelpe den på pusten :) Det så ut til å hjelpe, den fikk ut noen kraftige nys.

Nå var den nettop å spiste og gikk seg en liten tur :)

Skrevet

Ikke for å skremme deg, men jeg ville tatt med pus til veterinær og fått den sjekket. Jeg trodde også pus var forkjølet, men det viste seg å være mye verre. Ta den til legen og få en ordentlig sjekk - better safe than sorry!

Skrevet

jeg ville også tatt kontakt med dyrebeskyttelsen der du har fått katten fra. De har sykehistorien, og det kan sikkert hjelpe veterinæren i sitt arbeid. Lykke til med pus :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...