Gjest Jon Are Skrevet 11. november 2006 #1 Skrevet 11. november 2006 Når jeg en sjelden gang leser gjennom dameblader(f.eks på tannlegekontoret) så slår det meg at reklamen i bladet ikke er direkte sunn for å si det mildt! 1/3 av bladet består av reklame,og hva er det det reklameres for? Jo,i 90% av tilfellene er det noe som går på hvordan kvinnen skal ta seg ut for omgivelsene. Enten er det reklame som går på slanking(jenter skal ta minst mulig plass! ) eller det går på å forbedre utseende med ett uttall kosmetikkprodukter Det finnes selvsagt reklame for menn også,men jeg mener den er av en litt annen art likevel. En titt gjennom et par utgaver av bladet "Vi Menn" avdekker reklame som dreier seg om biler,fiske/jakt-utstyr,sportsutstyr,hundefor,reklame for bank/forsikring m.m. Med andre ord er reklamen for menn mye mere variert enn for kvinner. Jeg mener at dette gjør noe med kvinners selvfølese! Media TJENER faktisk på at kvinner ikke er fornøyd med seg selv,og dette gjør meg så til de grader KVALM Ja,dette var en utblåsning fra en mann og feminist(ikke minst!) Hvilke meninger har dere jenter om denne saken? Med hilsen fra Jon Are
Gjest Tweek Skrevet 11. november 2006 #2 Skrevet 11. november 2006 Jeg bryr meg egentlig ikke, fordi at jeg vet det. Alle reklamene og skjønnhet har nådd maks grense for lenge siden, og jeg vil tro de fleste kvinner vet at slik er det bare ikke. Vi innser at alle kan ikke se slik ut, og at når jeg sminker meg eks. så gjør jeg det mest for min egen del.
Sukkersøta Skrevet 11. november 2006 #3 Skrevet 11. november 2006 Når jeg en sjelden gang leser gjennom dameblader(f.eks på tannlegekontoret) så slår det meg at reklamen i bladet ikke er direkte sunn for å si det mildt! 1/3 av bladet består av reklame,og hva er det det reklameres for? Jo,i 90% av tilfellene er det noe som går på hvordan kvinnen skal ta seg ut for omgivelsene. Enten er det reklame som går på slanking(jenter skal ta minst mulig plass! ) eller det går på å forbedre utseende med ett uttall kosmetikkprodukter Det finnes selvsagt reklame for menn også,men jeg mener den er av en litt annen art likevel. En titt gjennom et par utgaver av bladet "Vi Menn" avdekker reklame som dreier seg om biler,fiske/jakt-utstyr,sportsutstyr,hundefor,reklame for bank/forsikring m.m. Med andre ord er reklamen for menn mye mere variert enn for kvinner. Jeg mener at dette gjør noe med kvinners selvfølese! Media TJENER faktisk på at kvinner ikke er fornøyd med seg selv,og dette gjør meg så til de grader KVALM Ja,dette var en utblåsning fra en mann og feminist(ikke minst!) Hvilke meninger har dere jenter om denne saken? Med hilsen fra Jon Are ← Heeeeelt enig!!!! Bra innlegg!
Gjest Jon Are Skrevet 11. november 2006 #4 Skrevet 11. november 2006 Heeeeelt enig!!!! Bra innlegg! ← Takk for det, Sukkersøta Det som irriterer meg mest er at en reportasje handler om kvinner må slutte med slankehysteriet/skjønnhetshysteriet og bare være seg selv,mens det på neste side er en reklame for et eller annet fettfattig produkt som jenter bare "MÅ" ha Dette er så dobbeltmoralistisk som det kan få blitt Godt det er flere som er enige med meg da! Med hilsen fra Jon Are
Tabris Skrevet 11. november 2006 #6 Skrevet 11. november 2006 Kjempeflott innlegg - og jeg er helt enig. Jeg pleier å si at Det Nye er det samme for kvinner som Vi Menn er for menn - de fremmer et stereotypisk og innsnevret bilde av hva kvinner og menn "skal" være opptatt av. Og siden mange begynner å lese disse bladene i rimelig ung alder, så har det også en påvirkningskraft på hvilke interesser og holdninger som blir styrket, og hva som er "innenfor normalen" av meninger. For man må jo ikke skille seg ut og være "ekstrem" i noen retninger, må vite.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå