Nala Skrevet 11. november 2006 #1 Skrevet 11. november 2006 Heisann! Er det noen her som vet hvordan man endrer oppløsning på bilder og setter ønsket pixelbredde og -høyde i Picasa? Syns programmet er veldig ok, men finner altså ikke ut hvordan jeg kan forminske bildene der.
Gjest Snuske Skrevet 11. november 2006 #2 Skrevet 11. november 2006 Klikk 'File' og så 'Export to Folder'. Resten er mer eller mindre selvforklarende. Men jeg synest ikke Picasa egner seg så veldig til store endringer/redigeringer av bilder.
Nala Skrevet 11. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 11. november 2006 Klikk 'File' og så 'Export to Folder'. Resten er mer eller mindre selvforklarende. Men jeg synest ikke Picasa egner seg så veldig til store endringer/redigeringer av bilder. ← Takk for tips! Skal sjekke det ut Men jeg er litt enig med deg. Picasa har sine fordeler, men kommer til kort på mange andre områder. Selv bruker jeg Photoshop til det meste. Men så trenger jeg å finne en gratisprogramvare å presentere for en del folk som leverer bilder til meg, som jeg så skal publisere på web. Jeg skulle så gjerne sett at disse kunne sette en fast størrelse på bildene før de sender til meg. Så dersom noen har tips til andre og bedre gratisprogrammer enn Picasa, tar jeg gjerne imot tips!
Crazee Skrevet 11. november 2006 #4 Skrevet 11. november 2006 IrfanView er òg eit veldig greit program, og det går greit å endra storleiken på bileta. Til og med batch-konvertering er lett å setja opp. Eit program eg ikkje vil vera utan.
Gjest "Mora di" ikke innlogg Skrevet 12. november 2006 #5 Skrevet 12. november 2006 Har kjøpt oss HP kamera, og der fulgte det med ett vledig greit program. Kikket litt på sidene til HP, og fant denne. Så da er det vel bare å prøve seg frem... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå