Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 11. november 2006 #1 Skrevet 11. november 2006 Er midt i en vanskelig samlivbrudd, og må komme meg vekk fra han, han ønsker det samme. Vi har bodd sammen i 6 år, det er hans leilighet så jeg må være pakke tingene mine og gå. Har ingen å henvender meg til, og ikke har jeg penger før slutten av mnd. Vet noen om noen kristenhjem, nonnehus der en kan være i noen par dager/uker? Kan krisesenter hjelpe meg med dette? Selv om det ikke er snakk om kvinnemishandling/vold. Er det noen som har noen gode forslag å gi meg?
Gjest Sumiko Skrevet 11. november 2006 #2 Skrevet 11. november 2006 Hvis du ikke eier nåla i veggen, så ville jeg henvendt meg til sosialkontoret. Forklar dem situasjonen, så vil de kunne svare deg på hvilke rettigheter du har.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2006 #3 Skrevet 11. november 2006 Krisenteret kan ikke hjelpe deg, tror jeg. De er til for å gi akutt beskyttelse til kvinner som er alvorlig truet. Har du ikke familie eller venner du kan bo hos noen uker, da? Folk er ofte meget sjenrøse når det er krise. Eller du kan låne penger av arbeidsgiver? Mange steder kan en få rentefrie lån på 10000 kroner (som skal betales tilbake innen et år - har noe med skatteregler å gjøre). Eller låne penger av venner/familie? For å være helt ærlig, så tror jeg ikke du skal prøve deg på kommunale boliger e.l., der er det mye kjipt, altså. Narkomane, uteliggere, svære familier med store problemer... I din situasjon må du ha det litt hyggelig rundt deg, ikke få all slags elendighet innpå deg...!
Gjest niomi Skrevet 11. november 2006 #4 Skrevet 11. november 2006 Tror du må bli der du er, faktisk, dersom du ikke har penger til å betale noe annet sted. Jeg har en gang fått meg bosted gjennom sosialen, og alt i alt tok det nesten en mnd. før jeg hadde saken ferdigbehandlet. I mellomtida bodde jeg på sofaen hos venner.
Gjest Blondie65 Skrevet 11. november 2006 #5 Skrevet 11. november 2006 Husrom greier du å skaffe selv - men sosialkontoret kan hjelpe deg med depositum og lignende. Kontakt kommunens boligkontor - det er noe som heter kommunalgaranti - det betyr i praksis at istedenfor depositum får husverten en garanti fra kommunen om at de dekker ev. skader/tap av husleie dersom det blir behov. Hvis samlivsbruddet er vanskelig er det vel ingenting i veien for å kontakte krisesenter - man må ikke være banket helseløs for å få hjelp der. De er for kvinner i samlivskrise. Jeg hadde tatt en telefon dit for å høre om de kunne hjelpe. Ditt nærmeste finner du her: http://www.krisesenter.com/medlemssentre/medlemssentre.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå