Gå til innhold

Trenger synspunkt fra utenforstående..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min har vært sammen i 2 år,og vi har det veldig bra sammen egentlig....Men for en stund siden leste jeg en melding på mobilen hans som var fra en venninne av han,han og denne venninnen har datet hverandre for noen år siden!Men i denne meldingen skriver hun at hun vil møte han fordi hun trengte å prate om følelser og sånn for at hun kunne klare å gå videre med livet sitt!Hun har også samboer.....

Men når jeg leste dette så ble jeg skikkelig sinna og begynte å lure på om de drev med noe,men samboeren min sa nei.....men jeg sa at han ikke fikk lov til å ha mer kontakt med henne....overreagerte jeg? eller?

Er litt usikker på meg selv,så er redd jeg kan overdrive litt noen ganger....prøver å la være,men noen ganger tar følelsene bare helt over!

Trenger virkelig noen andre sin mening,for jeg synes hun burde ha kommet seg videre med livet sitt for lenge siden!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Det synes jeg også, og jeg skjønner at du reagerte.

Men å nekte han å ha kontakt er kanskje litt drøyt. Hadde du likt å bli nektet å ha noen kontakt med en eks?

Prøv å roe deg ned og forklare hvordan du føler det. Hva sier samboeren din til dette?

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Eksen min har ringt noen ganger for å snakke med meg fordi han har det fælt. Nå har jeg ikke type nå, men hvis jeg i fremtiden får det ,vil jeg allikevel være der for eksen min hvis han trenger noen å snakke med. Samtidig ville jeg ikke holdt det skjult for typen. Uansett er det viktig å snakke sammen, og det syntes jeg du skal gjøre med samboeren din.

Skrevet

Jeg prøver å prate med han,men føler han ikke skjønner meg...Det har jeg sagt til han også!

Vil jo egentlig ikke nekte han å treffe noen,men det er som sagt følelsene som spiller inn! Høres kanskje rart ut,men noen ganger får jeg nesten lyst til å bare dra for å slippe sånne problemer...men det løser jo ingenting!er jo tross alt utrolig glad i samboeren min....Men føler allikevel at alt er veldig håpløst noen ganger!

Skrevet

Man sier jo ting litt krast og ofte forhastet når man oppdager slike ting - men det kan man beklage og skylde på følelser i ettertid - klart du ble litt paff! Høres jo uansett ut som om du reflekterer bra over saken...

Å nekte han og møte henne er vel ingen god ide - hun har jo også en samboer hun sikkert er glad i - så det er forhåpentligvis ingenting farlig i at de sees. Samtidig skjønner jeg frustrasjonen din, men av og til er det best å bite seg selv i tunga og la han gjøre som han vil...du kan nok tape mer ansikt på å nekte han ting...

Det du kan be om er jo ar han er åpen ifht samtaler/meldinger han skriver med henne - bare for å stilne mistenksomhet og sjalusi fra din side.

Følelser er ustyrlige, men prøv og vær sterk :)

Gjest Ninakanin
Skrevet

jeg tok kontakt med en eks etter 6 år, for det var noen sår inni meg som ikke ville gro. Vi møttes en kveld og hadde en god prat, min daværende kjæreste syntes det var helt greit, for han visste hvilke sår det var snakk om. Og eksens forlovede syntes også det var ok, for hun visste hvor komplisert det hadde vært for eksen min også det greiene med meg.

Så vi hadde en god samtale, og en del "issues" ble kartlagt og ordnet opp i, misforståelser ryddet unna, og luften renset på en fin måte :)

Nå er jeg videre med livet mitt!

Men det hadde ikke vært like lett uten den samtalen. Det er faktisk ikke alle sår denne berømmelige tiden leger.

Men...hva gjorde du på kjæresten din sin mobil i utgangspunktet? Tror heller det er du som har litt problemer med tillit eller er litt sjalu skrudd sammen...? Jeg hadde ikke hatt noen problemer med dette, for jeg vet hvordan det kjennes ut når det trengs. Og det har INGENTING med et ønske om å få noen tilbake igjen! Kun den delen av hjertet sitt som man gav ifra seg, isåfall..

Håper ikke dette er noe som skal ligge til grunn for krangling mellom deg og kjæresten din iallefall :)

Skrevet
jeg tok kontakt med en eks etter 6 år, for det var noen sår inni meg som ikke ville gro. Vi møttes en kveld og hadde en god prat, min daværende kjæreste syntes det var helt greit, for han visste hvilke sår det var snakk om. Og eksens forlovede syntes også det var ok, for hun visste hvor komplisert det hadde vært for eksen min også det greiene med meg.

Så vi hadde en god samtale, og en del "issues" ble kartlagt og ordnet opp i, misforståelser ryddet unna, og luften renset på en fin måte :)

Nå er jeg videre med livet mitt!

Men det hadde ikke vært like lett uten den samtalen. Det er faktisk ikke alle sår denne berømmelige tiden leger.

Men...hva gjorde du på kjæresten din sin mobil i utgangspunktet? Tror heller det er du som har litt problemer med tillit eller er litt sjalu skrudd sammen...? Jeg hadde ikke hatt noen problemer med dette, for jeg vet hvordan det kjennes ut når det trengs. Og det har INGENTING med et ønske om å få noen tilbake igjen! Kun den delen av hjertet sitt som man gav ifra seg, isåfall..

Håper ikke dette er noe som skal ligge til grunn for krangling mellom deg og kjæresten din iallefall :)

Pleier ikke å se på mobilen hans,men akkurat da lå den ved siden av pc´en med den meldingen fremme!Så er ikke sånn som snoker i tingene hans!

Men det som jeg synes er så merkelig er at de er så utrolig gode venner som han sier,men vi har vært sammen i 2 år og det har jo aldri vært spørsmål om vi og hun og samboer skal finne på noe for eksempel....Hvis man er så gode venner med noen så pleier man vel å være litt sammen innimellom også, eller?!?!?

Har liksom ikke fått med meg at de er så gode venner,kanskje defor jeg reagerer sånn også......

Gjest Ninakanin
Skrevet
Pleier ikke å se på mobilen hans,men akkurat da lå den ved siden av pc´en med den meldingen fremme!Så er ikke sånn som snoker i tingene hans!

Men det som jeg synes er så merkelig er at de er så utrolig gode venner som han sier,men vi har vært sammen i 2 år og det har jo aldri vært spørsmål om vi og hun og samboer skal finne på noe for eksempel....Hvis man er så gode venner med noen så pleier man vel å være litt sammen innimellom også, eller?!?!?

Har liksom ikke fått med meg at de er så gode venner,kanskje defor jeg reagerer sånn også......

Det kan jo hende at han har unngått å være med henne disse to årene fordi han har vært sammen med deg, og det ikke er helt stuerent å være sammen med ekser for alle..? Og så trengte hun å prate, og da stiller han selvsagt opp, selv om han i utgangspunktet ville vært med henne mer men velger å ikke være det..?

vet ikke, bare tenker høyt.. :)

Skrevet

Jeg har ingen problemer med å forstå at du reagerer, det hadde jeg også gjort. Men jeg mener at man kan ikke "nekte" et annet voksent menneske noe. Jeg synes da det er bedre at man tar det opp med partneren på en ærlig og rolig måte. Si at det gjør deg usikker, at du ikke helt liker at de skal møtes, og at du gjerne ønsker å snakke om det. Det kan godt være det kan avklare evt. misforståelser eller frykt du måtte ha om saken. Lykke til. :)

Skrevet

Det som er veldig frustrende med dette er at han bare prater det bort fordi han synes ikke det er noe å prate om. Og det kan jo hende det ikke r noe å prate om heller kanskje,men det vet jeg ikke før jeg får ut all usikkehet.

Og som sagt tidligere så vil jeg jo egentlig ikke nekte han å møte noen.....blir vel bare litt "desperat" for å få kontroll over situasjonen!

Skrevet

Jeg skjønner at du reagerte, det hadde (har) jeg også gjort.

Men, jeg syns ikke du kan nekte et voksent menneske å ha kontakt med andre, men du kan så absolutt kreve at han finner ut hva han vil og hvor han står i forhold til deg og denne andre.

Skrevet

Jeg hadde reagert likedan som deg....

Ville ikke likt at han hadde kontakt med en eks på den måten som det kom frem i meldingen....

Selv har jeg ingen interesse av å ha kontakt med noen av eksene mmine, heller ikke min mann...

Skjønner helt enkelt ikke poenget om man ikke har barn sammen da....

Skrevet

Jeg har gode venner det kan gå et år eller to mellom hver gang jeg ser, mest av geografiske grunner, men også andre. Det er likevel folk som betyr og har betydd mye for meg, så om de virkelig hadde trengt å snakke med meg hadde det vært viktig for meg å stille opp. Dette er venner av begge kjønn.

Når det er sagt så hadde jeg sikkert reagert jeg også i din situasjon, men jeg VET at jeg kan være sjalu uten grunn. Så det eneste rådet mitt er at dere får snakket skikkelig om dette, ikke la samboeren din bare føyse det bort heller, for det er sikkert viktig for deg å få vite hva han tenker.

Skrevet
Jeg hadde reagert likedan som deg....

Ville ikke likt at han hadde kontakt med en eks på den måten som det kom frem i meldingen....

Selv har jeg ingen interesse av å ha kontakt med noen av eksene mmine, heller ikke min mann...

Skjønner helt enkelt ikke poenget om man ikke har barn sammen da....

Jeg skjønner at jeg ikke kan nekte han å møte hvem han vil.....Men er egentlig litt enig med deg her,har selv ikke kontakt med noen av eksene mine,er jo ferdig med de,selv om de har betydd mye for meg en gang...

Men uansett hvis han vil ha kontakt med henne,så vil jeg også være involvert og ikke bli holdt utenfor...For det er det jeg føler nå,at de to har noe sammen som jeg ikke aner noe om.....Og det er det som gjør meg så utrolig usikker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...