Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Nefertiti
Skrevet

Hva gjør dere for å "pleie" øyenvippene deres? Mine har begynt å falle av, hver dag faller det av noen. Blir litt bekymret, for jeg vil ikke ha et hårstrå igjen. Vet at de vokser ut igjen, men det går jo veldig sent.

Skrevet

Eneste pleie de får er at jeg er nøye på å fjerne mascaraen hver dag! :)

Mammaen min sa alltid at man kunne miste dem hvis ikke man gjorde det.

Skrevet

Jeg har hørt mye positiv respons angående sveising av øyevipper..

Noen som kan dele evt. erfaringer?

Skrevet

Ja, finnes det noen slags "kur" for vippene?? En slags pleiende krem en kan ta på..

Skrevet

Vita fører en såkalt balsam- mascara som skal avendes hver kveld.

Skrevet

Jeg bruker Oriflames Clear Lash Conditioner på øyevippene hver natt.

Dette er en klar gele' som gjør vippene myke og sterke.

Om det hjelper på øyevippehår som "faller" av, tør jeg ikke å si noe om, da det sikkert kan ha forskjellige årsaker.

Mine vipper er ganske lange, men kan lett "brekke", noe som har bedret seg etter at jeg begynte med "gele'en"

Å være veldig flink til å bruke Make-upfjerner før du legger deg, er også meget viktig. Å husk for all del, IKKE GNI !! Det er nemlig "drepen" for øyevipper og huden rundt øyeområdet.

Skrevet

kan ikke si at jeg akkurat går inn for å pleie øyevippene - de klarer seg fint nok som det er. men alle mister øyevipper, og så gror det nye ut. hele tiden.

Skrevet

Et annet tips for ikke å ødelegge øyevipper er:

Hvis du bruker vippetang så bruk den før du tar på mascara. Da brekker ikke vippene så lett og de henger ikke fast i tangen og må "rykkes" løs.

:briller:

Gjest Zalomine
Skrevet

Mister vipper gjør jeg hele tiden, uten at jeg bekymrer meg særlig over dette (annet enn når de havner inni øyet da, det er ubehagelig) Sambo mister dem også, det vet jeg, for jeg fristes til å plukke den foriktig bort, før de havner i en eller annens øye (altså de som ligger på huden under øyet og har falt av altså, ikke de som sitter fast, selvsagt)

Trur ikke det er noe spesielt ved at du mister dem...

forøvrig får mine absolutt ingen pleie. Bruker ikke maskara til hverdags heller lengre, så da trenger jeg jo ikke fjerne den heller... Generelt får kroppen min sikkert mye mindre pleie enn enkelte her anser som "akseptabelt", men jeg klarer meg helt fint likevel. (og utfra hvor mye hår jeg en tid mistet fra HODET så skulle jeg vært uten hår nå, men kroppen fungerer på merkelige vis :) )

Skrevet

Ja miste øyevipper gjør man jo stadig. Tror en vipp "lever" i ca 6 uker. (Hvis dette stemmer mister man jo så mange som alle vippene man har i løpet av denne tiden...!)

Det jeg kunne tenke meg er en slik balsam som noen beskriver, for at vippene ikke skal brekke, krølle seg osv.. Mine krøller seg rart imellom:)

Slike pleie-maskaraer, de må vel ikke fjernes igjen?

Skrevet

Hei XXX

Clear Lash Conditioner, som jeg nevnte over her, trengs ikke å fjernes.

Man kan også bruke den under den vanlige mascara'en.

Skrevet

Har sett at Isadora også har en blank mascara conditioner. Denne koster 89.- Har ikke prøvd den selv enda, men kommer nok til å gjøre det senere kanskje. :-)

Skrevet

Hmm. Fattige mennesker kan også dra ned på Grønland og kjøpe en importert vaselinboks. Den vaselinen er litt tynnere enn de gule kløverboksene, og det passer ypperlig til tørre vipper. Bittelitt på fingertuppen som smører undersiden av vippene fra roten og ut mens du ser opp i taket, funker flott. Husk å fjerne maskaraen først bare :) Når du våkner neste morgen er det bortevekk, enten gnidd vekk eller trukket inn i huden rundt øyet og gjort den mykere, samtidig som vippene er myyyke!

Skrevet

Vaselin trekker ikke inn i huden, rett og slett fordi den er ren petrolatum eller mineralolje (kalles også parafinolje eller jordolje) og består av hydrokarboner. Hydrokarboner er organiske molekyler (og for store til å penetrere gjennom huden) og kjennetegnes ved at de ikke reagerer med andre stoffer.

Ikke bruk vaselin eller lignende i ansiktet eller på leppene!

-De danner en stabil hinne å huden og kan derfor virke komedogene, at de tetter talgkanalene og fremmer dannelsen av hudormer og kviser.

-De er vanskelige å rense av huden fordi de ikke reagerer så godt med renseprodukter.

-Mineralolje har i seg selv absolutt ingen virkning på huden.

-Mineralolje hindrer penetrasjonene av andre stoffer.

-Den brytes ned langsom og kan føre til hudirritasjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...