2små Skrevet 10. november 2006 #1 Skrevet 10. november 2006 er det noen som har noen morsomme forslag til motiv på årets fotojulekort. Skal straks ta av trolla og lage julekort, men har lyst til å lage et litt morsomt ett. Ikke bare et hvor vi kler dem ut som nisser. ungene er 1 og 3 år.
Gjest *Just-Me* Skrevet 10. november 2006 #2 Skrevet 10. november 2006 om det er så morsomt akkurat vet jeg ikke..... men er jo alltid koselig med julekort av barna m nisselue/klær ect. Man kan jo gjøre litt av omgivelsene rundt da.... 1åringen kan sitte oppi et stort trau med sleiv i hånda. f.eks. Eller om barna bader med masse skum og har nisseluer på, og får seg skum-nissesjegg... Ta bilder av ungene når de får hjelpe til med baking.... Pakke inn en pappeske med fint julepapir og la ungene sitte oppi. ute i snøen? Hm... fantasien min stoppet visst litt opp.... Men som regel blir bilder oftes best og søtest når de tas i øyeblikket og ikke organiserer ungene til å sitte sånn eller gjøre sånn..... men det kan jo være litt vanskelig å få til også da... å fange det fine øyeblikket...
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2006 #3 Skrevet 11. november 2006 jeg tenkte å bruke et bilde fra i sommer, hvor de har sommerkjoler på og er så søte atte!!
Kipa Skrevet 11. november 2006 #4 Skrevet 11. november 2006 (endret) -synes det blir finest ute på denne tiden som er nå. Med litt fine tjukke gensere eller noe.Oppe på et lite berg eller noe i skgen, med naturen til pynt..ved et vann, ved et bål... trenger ikke å være nisser, men det er også fint! Endret 11. november 2006 av Kipa
Jens Skrevet 11. november 2006 #5 Skrevet 11. november 2006 syns heller ikke nødvendigvis oppstillte nisse bilder er det søteste. Blir litt kunstig. Vi har plukket ut ett fint bilde fra noen måneder siden, på den ene typen julekort vi skal ha og ett skikkelig sommerbilde fra sommerferien på det andre julekortet.
2små Skrevet 16. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 16. november 2006 jeg er helt enig at bildet tatt akkurat her og nå blir de beste, men jeg vil ha et med julemotiv på og ikke et sommermotiv. siden hun minste har forandret seg så mye på få mnd. Liker godt bilder som er tatt ute i naturen, de blir som oftest penest og nå som det er litt kaldt ute får ungene så fine rødekinn i tillegg. takker i alle fall for mange fine tips! Gleder meg i alle fall til å sette meg ned og bestille julekort. alltid like kjekt å få hvert år, siden vi og vår slekt er så spredt rundt, er dette utrolig kjekt å kunne se hverandres unger og hverandre i alle fall 1 gang i året på julekort. I stede for de kjedlige opptrykte julekortene.
Ionaa Skrevet 16. november 2006 #7 Skrevet 16. november 2006 Jeg er heller ingen tilhenger av å ha en oppstilt "photoshoot" med oppdressa unger. I allefall ikke å gjøre det selv. Ifjor tok jeg småen med meg ut i snøen med ullgenser og stilig lue, jeg tok bilder mens han tuslet rundt i og koste seg. I år blir det vel noe av det samme og så skal jeg sette sammen bilde, hilsen etc i photoshop og printe ut årets julekort selv. Fant ingen ferdigkort jeg likte i fotobutikker, og med mange eksamener så har jeg lagt til side å lage kortene for hånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå