skruf Skrevet 10. november 2006 #1 Skrevet 10. november 2006 Nå har jeg bestemt meg for å slutte å røyke Gleder meg til å bli kvitt mr.nikotin, men gruer til de første ukene.... Har sluttet og røyke tidligere, men da var jeg gravid og hadde ikke så store pboblemer med å slutte. Men dum som jeg var startet jeg på nytt igjen da trulte var 2.5 år. Siden jeg er konsekvent ute-røyker er årstiden perfekt å slutte på. Det jeg egentlig lurer på er; har noen prøvet den røykeslutt-tablettkuren en får hos legen? Eller hva med nikotinplaster?
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2006 #2 Skrevet 11. november 2006 Jeg vil anbefale deg Allen Carrs bok "endelig ikke- røyker". Den hjalp meg med røykeslutten for 2 år siden!
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2006 #3 Skrevet 11. november 2006 hjalp meg og, selv om jeg begynte igjen etter et år. skal slutte til jul nå.
Sukkersøta Skrevet 11. november 2006 #4 Skrevet 11. november 2006 Pappa fikk den boka av meg, tror bare han leste halve men slutta å røyke da... Røykte selv i 8 år ca. Jeg slutta for 2 år siden på dagen! Aldri tatt en trekk siden!! Slutta pga. av redsel for å få KOLS, KREFT, HJERTESYKDOMMER...osv. Hvor mye røyker du om dagen?
skruf Skrevet 11. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 11. november 2006 Røyker vel i snitt 10 om dagen,pluss minus... Jeg og vil slutte pga egen helse, jobber m meget syke pasienter som har kort tid igjen og leve, som oftest kreft-pas, men også kols. Veldig skremmende. Men også pga barna, vil være et godt forbilde for de. Leste endelig ikke-røyker da jeg var gravid og sluttet, men vet ikke om effekten er den samme nå. Men idag kjøpte jeg de tablettene!! De var svindyre; 900 kr for 100 syk. Men sparer jo fort inn summen ved å ikke kjøpe røyk Zyban heter de, er reseptbelagt. Skal ta en om dagen i ei uke samtidig som du røyker for deretter og øke til to om dagen og slutte med røyken. Spennende, spennende
Sukkersøta Skrevet 11. november 2006 #6 Skrevet 11. november 2006 Har ingen erfaring med de tabl. håper de virker, eller hjelper deg litt i allefall! Det virker jo som om du har god motivasjon, det er alfa omega!! Kan du ikke i første omgang prøve å kutte ned røyken? Redusere antall sigaretter i døgnet. De periodene i døgnet hvor du røyker mest prøv å vær aktiv? Hva er det du synes er vanskelig med å slutte? Får du abstinenser? For meg var røyken som en venn, sosialt, tidsfordriv. LIkte jo egentlig ikke smaken i det hele tatt. Ikke minst lukta, helt jæ.. stank! Det merker en godt etter at en har sluttet å røyke! Skriv en liste over motivasjon for å slutte. Ha den med deg i lomma og dra den frem når du har lyst på en røyk. Tygg tyggis, kaffe. Finn en erstatter i en periode. Jeg tydde til kaffe. Lykke til! Bra du har bestemt deg for å slutte!! Ikke noe som er bedre enn det!Kroppen din kommer til å juble når den trekker inn frisk luft isteden for røyk!! Du er flink
skruf Skrevet 11. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 11. november 2006 Har ingen erfaring med de tabl. håper de virker, eller hjelper deg litt i allefall! Det virker jo som om du har god motivasjon, det er alfa omega!! Kan du ikke i første omgang prøve å kutte ned røyken? Redusere antall sigaretter i døgnet. De periodene i døgnet hvor du røyker mest prøv å vær aktiv? Hva er det du synes er vanskelig med å slutte? Får du abstinenser? For meg var røyken som en venn, sosialt, tidsfordriv. LIkte jo egentlig ikke smaken i det hele tatt. Ikke minst lukta, helt jæ.. stank! Det merker en godt etter at en har sluttet å røyke! Skriv en liste over motivasjon for å slutte. Ha den med deg i lomma og dra den frem når du har lyst på en røyk. Tygg tyggis, kaffe. Finn en erstatter i en periode. Jeg tydde til kaffe. Lykke til! Bra du har bestemt deg for å slutte!! Ikke noe som er bedre enn det!Kroppen din kommer til å juble når den trekker inn frisk luft isteden for røyk!! Du er flink ← Tusen takk for god motivasjon Begynte på tbl i dag, de skal fjerne abstinensene, så da er det håp... Røyker vel mest i stressa situasjoner. Utrolig godt å stikke av på røykerommet på jobb f.eks men det skal bli vanvittig godt å bli kvitt røyken
mari Skrevet 12. november 2006 #8 Skrevet 12. november 2006 jeg sluttet med de pillene da jeg sluttet før jeg ble gravid med førstemann, var veldig lett å slutte med de, for røyken smakte jævlig!!!! måtte slutte med de da jeg ble gravid. Jeg var også desverre så dum at jeg begynte igjen, så nå prøver jeg og slutte på egenhånd. har bare røyket igjen i 6 mnd, og røyker fra 4-6 røyk til hverdags, så det er ikke så mye... Men det er vanskelig nok alikevel..men har en kompis som jeg har sluttet sammen med, så da har jeg motivasjonen der! Har lurt på å prøve hypnose, har hørt velidg mye positivt om det, men vet ikke om det funker når man allerede har sluttet.... har i hvertfall klart meg bra i en uke i morgen, så da er jeg vel over det verste...
Quinden Skrevet 8. januar 2007 #9 Skrevet 8. januar 2007 Hei Jeg har røykt i snart 30 år og leste Alan Carrs bok, sluttet da 1 år. Begynte igjen da, og nå har jeg ikke røykt på 1 uke. Jeg er livredd KOLS etc., ¨så nå har jeg tatt min siste sigarett. Jeg har nikotintyggis med meg og tar en når jeg kjenner at jeg har et røykesug. Det merkelige er at jeg klarer meg kjempebra, tror ofte vi utsetter å slutte, for en tror det blir et helvete, nå en uke etter røykeslutt har jeg bedre pust... var t.om. på fest på lørdag og drakk, uten røyk. Det gikk så mye bedre enn forventet. Men jeg har denne gang forberedt meg skikkelig, og det tror jeg er veldig viktig. Lykke til, alt sitter i hodet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå