Gå til innhold

Mimrer litt mer jeg ....min barndoms YNDLINGS-BØKER :-)

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

de barnebøkerne som skiller seg ut er ulvehunden kazan, bøkerne i serien "den siste mohikaneren", hobbiten, narnia-serien, charlie og sjokoladefabrikken (hørespillet var også meget bra), brødrene løvehjerte, og mange flere. fikk lese det jeg ville da jeg ble tenåring, men holdt vel mer "vågale" bøker for meg selv, da alle i familien på død og liv skulle fortelle hva de leste på for tiden.

det gikk også mange fine hørespill som man satt klistret til.

tordivelen flyr i skumringen husker jeg var skikkelig skummel.

*ravna*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

ja, kom på at jeg også hadde "trollkrittet".

stilig bok..

er det noen som hadde "vasja og hundemysteriet"?

det var også en virkelig snodig barnebok.

*ravna*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg var veldig tilhenger av historien om Tommelise, den lille piken.. I tillegg leste jeg mye Egner, foreldrene mine hadde masse gamle bøker av han. Jeg fant de ved en tilfeldighet i en eske på en bod, og ble helt oppslukt av de søte historiene. På barneskolen hadde jeg dilla på Den vesle vampyren, og, om jeg ikke husker helt feil, en bokserien om heksen Belladonna. Men er det noen som husker Katitzi-bøkene? Hun sigøynerjenta?

Hobbitten leste jeg også på barneskolen, så kan vel si at jeg oppdaget Tolkien lenge før hans eventyr ble "hype". Michael Ende`s bok Den uendelige historien gjorte dypt inntrykk på meg, + Mio min Mio av Astrid Lindgren. Var generelt sett veldig glad i eventyr og fantasi. Også den dag i dag leser jeg vampyr-bøker.. Anne Rice f.eks. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. På barneskolen hadde jeg dilla på Den vesle vampyren, og, om jeg ikke husker helt feil, en bokserien om heksen Belladonna. Men er det noen som husker Katitzi-bøkene? Hun sigøynerjenta?

. :)

Jeg husker Katitzi bøkene !!!! De var kjempekjekke. Husker ennå den gangen hun skulle lage sølekake med en annen - og de brukte barberskum eller såpeskum til krem !!! Jeg hadde så lyst å prøve og tror jeg gjorde det også ...men husker ikke resultatet *ler*...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...