Arielle Skrevet 10. november 2006 #1 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) Dere som har kjøpt vinterjakker til gravidmagen, hvilken størrelse kjøpte dere i forhold til den dere vanligvis bruker, og holdt den hele svangeskapet? Er usikker på hvor stor man egentlig blir mot slutten, og om jeg i det hele tatt kan passe en vanlig kåpe i ca to størrelsen større enn jeg vanligvis bruker? Kan også nevne at jeg vanligvis er veldig smal i livet i forhold til pupper og hofter, og jakkene som regel er for stor i livet, så jeg har litt å gå på... )skal selvfølgelig ikke kjøpe jakke med innsving ) Noen tips? Endret 10. november 2006 av Arielle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 10. november 2006 #2 Del Skrevet 10. november 2006 Nå har ikke jeg lenge igjenn og det er først nå at jeg ikke får de vanlige jakkene mine igjenn lengre... Har en vinterjakke (duffelcoat i str, 38.) den har jeg kunnet kneppet igjenn helt til uke 30 ca, da begynnte den å bli trang... Også har jeg hatt en annen jakke som jeg ennå kan bruke, men den er nok egentlig i trangeste laget den også.... Men synes det blir for dumt å innvestere i ny jakke nå som jeg har så kort tid igjenn.... Har et par gammle vinterjakker som egentlig er alt for store til meg, men som jeg får over magen nå. men de blir så stygge rundt skuldre og ellers siden den er for stor der..... men sånn er det vel bare når man går gravid.... Vet ikke hvilke tips jeg skal gi deg egentlig. men jeg ville ikke brukt så mye penger på ny jakke hvetrtfall når magen vokser. noen blir kjemoestore, andre ikke.... og det er vel ikke krise å må gå med jakken åpen i et par uker visst man kan ha en litt varm, genser under?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arielle Skrevet 11. november 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 11. november 2006 og det er vel ikke krise å må gå med jakken åpen i et par uker visst man kan ha en litt varm, genser under?? ← Nå vet jeg ikke hvilken del av landet du bor i, men jeg bor er det hvertfall kaldt i januar og februar. Jeg går med to gensere under kåpa mi, og fryser likevel, så jeg tror absolutt ikke det er noen vits. Da blir vitsen med å gå med jakke borte. I tillegg så jobber jeg som lærer og må ut i all slags vær for å ha inspeksjon og når jeg jobber i 1.kl er vi noen ganger ute i en time i strekk... MÅ ha (varm) jakke som kan kneppes igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 12. november 2006 #4 Del Skrevet 12. november 2006 Det er vanskelig å gi et generelt råd. Alt er jo avhengig av hva slags fasong det er på jakka. Noen har god plass til mage, andre ikke. Jeg er 33 uker nå, og den siste av mine gamle vinterjakker er i ferd med å blir umulig å få igjen. Jeg har fått låne en av min mor i litt sånn A-linje fasong. Ikke verdens lekreste sak, men den fungerer og kommer til å holde ut svangerskapet. I tillegg har jeg noen turjakker (en i dun, en parkas og mannens goretex) som jeg regner med holder fram til termin. Jeg svelger forfengeligheten og bruker det jeg har, for det virker så unødvendig å kjøpe noe for såpass kort tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 12. november 2006 #5 Del Skrevet 12. november 2006 Jeg kjøpte ikke, da den vil bli aaaltfor stor etter fødselen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 12. november 2006 #6 Del Skrevet 12. november 2006 Jeg har kjøpt en jakke i en størrelse større enn det jeg er til vanlig. Den må være stor i størrelsen tror jeg, for den er skikkelig telt nå. Satser på at den holder helt ut eller at det blir en tidlig vår (nå får jeg veldig gode rabatter på klær da, så det er ikke krise for meg å kjøpe noe jeg ikke passer neste år) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Siona_* Skrevet 12. november 2006 #7 Del Skrevet 12. november 2006 Jeg kjøpte en vinterkåpe i en størrelse større enn jeg pleier. Trodde den skulle vare lenge, men jeg innser nå at den antakelig ikke passer mer enn to-tre uker til. Er ca 31 uker på vei. Jeg krysser fingrene for en mild vinter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 13. november 2006 #8 Del Skrevet 13. november 2006 Bruker fortsatt ski-jakka mi, 36 uker på vei... Den er i trangeste laget, men det går egentlig greit. Når jeg slutter å jobbe, om en uke, blir det vel å gå over i en av mannens jakker. De pene, innsvingte vinterjakkene mine passer selvfølgelig ikke for tiden... Men hvis du ønsker å kjøpe en vinterjakke du kan bruke lenge, ville jeg gått i en sportsforretning og funnet en som kan snøres inn i livet, men som blir ganske stor hvis du ikke snører den inn. Min mor, som er en størrelse mindre enn meg normalt, har en sånn jakke, som ved å trekke ut snøringen helt, fortsatt er kjempestor til meg. Som andre har nevnt, er det vanskelig å vite hvor stor du blir, og det er dumt å kjøpe en jakke som egentlig bare passer i noen få uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå