Gå til innhold

Torp får kritikk av p3mina

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.dagbladet.no/kultur/2006/11/10/482493.html

Utrolig barnslig og lite reflektert å slenge dritt over radioen, når man er programleder burde en holde seg for god til mobbing!

Men Torp er en mann som gjør meg enda mer kvalm. Slike konservative holdninger håper jeg aldri får bred støtte i et moderne samfunn!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mina har uten tvil rett i det hun sier.

Det betyr ikke nødvendigvis at det var rett sted å si det.

Skrevet

Synes egentlig det var veldig barnslig. Hva har han forresten gjort / sagt for å få sånne reaksjoner? *følger visst ikke så veldig godt med*

Skrevet

Gå inn på linken til "bloggen" hans som er i artikkelen og les litt nedover den...

Støtter bush og republikanerne i usa, mener at homofile og lesbiske foreninger prøver å spre sin legning ut blant mennesker. Mener at homofili er en sykdom, han har til og med "helbredet" en kvinne fra denne legningen. Vil ha forbud mot abort. And the list goes on...

Gjest graceland
Skrevet

Torp er komplett idiot - og jeg er enig med Mina. Men å si det på radioen er ikke det lureste. Det vil bare medføre at Torp får sympati. La den mannen ties ihjel!

Jan Aage Torp er pastor i Oslokirken og er meget konservativ. Han mener homofile kan helbredes med bønn, og er imot andre familiekonstellasjoner enn mann/kvinne. Han er særdeles opptatt av hvor fæle de homofile er.

Skrevet

Men han er jo pastor.. Det er jo hans oppgave å følge Bibelen. Når det gjelder Bush kan jeg vel ikke si meg enig med ham, men det gjør ham ikke et forferdelig menneske. Nå har jeg ikke lest bloggen hans, så jeg vet ikke hvordan han utrykker sine meninger, om han går langt over streken osv.. Men trodde det skulle noe skikkelig ille jeg..

Skrevet

"La meg understreke at det er på den ene siden stor forskjell på homo-aktivistene som har en politisk maktagenda og som kjemper sin bitre kamp for en pervers livsstil, og på den annen side hjelpesløse gutter og jenter, menn og kvinner som rett og slett er blitt forvirret i sin kjønnsidentitet på grunn av ensidig, forvrengt påvirkning fra venstrevridd media, på grunn av antikristelig psykiatri og psykologi, på grunn av homo-propaganda i skoleverket, og på grunn av Hollywood-filmenes snedige innføring av seksuelle abnormiteter. Den første kategori av homoseksuelle ledere fortjener å bli bedt ut av sine stillinger. Men den andre kategori av lidende medmennesker fortjener våre forbønner, vår omsorg og hjelp."

Han mener at de homofile smitter bevisst resten av sanfunnet med sine "perversiteter" og synes synd på de som er "forvirret inn i homofiliens verden.

"Det er også interessant at Inger-Lise Blyverket, sentralstyremedlem i Utdanningsforbundet, fremstår som lesbisk. Lesbiske makttopper sikter på å påvirker gjennom skoleverket."

"Her er listen fra gaysir.no over makttoppen over norske homser og lesber. La oss bruke disse listene til målrettet bønn for å stoppe disse maktkåte representanter for homoseksuell og lesbisk perversjon."

Også følger en liste over norges mektigste homofile menn og kvinner.

"Dette er en bønneliste som bør løftes jevnlig frem for Gud. Noen av disse vil bli forvandlet ved Guds nåde. Andre vil i henhold til Romerne 1 gå lengre og lengre i sin perversitet."

håper alle blir like rystet som meg av dette!

Dette skriver han forøvrig om Bush

"Han ledet USA inn i Afghanistan for å knekke Al Qaida ved roten. Afghanistan hadde i flere ti-år vært en kasteball for Sovjet, for Taliban og lignende krefter. Nå har en utvikling begynt i dette landet som på sikt vil gjøre det til et stabilt og fritt demokrati. I Norge har vi mange asylsøkere fra Afghanistan. Blant annet i Oslokirken der jeg er pastor, har vi en herlig gruppe unge afghanske menn som håper en dag å kunne vende tilbake til sitt hjemland, med frihet til å dyrke sin tro på Jesus Kristus."

KVALMT!

Skrevet

De "Pastor Torp" har noen innflytelse på er vel ganske så fortapte allerede vil jeg tro. I det sekulære Norge har han jo ingen reell påvirkningskraft utover de som allerede er hjernevasket.

Jeg er således mer skeptisk til folk som strekker grensene for "sømmelighet" ved å konkurrere om medievante nordmenns oppmerksomhet ved stadig å utvide grensene for hva som er grei skuring.

Jeg hører aldri på P3, og har kun et par inntrykk av dama å forholde meg til, men hvis dette er representativt for henne, så er det jo litt synd og.

Skrevet
Torp er komplett idiot - og jeg er enig med Mina. Men å si det på radioen er ikke det lureste. Det vil bare medføre at Torp får sympati. La den mannen ties ihjel!

Etter å ha lest det Mina sa, er min mening at dama ikke er det spor bedre enn han fyren. Rart hun får penger av NRK til å holde på med sånt.

Skrevet

Jeg synes nok at denne dama føyer seg godt inn blant mange av de som driver i underholdningsbransjen i NRK. Denne kanalen blir mer og mer menneskefiendtlig og slipper til stadig flere som heller burde ha psykisk hjelp, enn å prøve å underholde andre med sitt idioti.

Gjest Kaffomann
Skrevet

Pastor Torp gir meg assosiasjoner til Hotel Cæsar-pastoren "Arne", som gikk for noen år siden.

Skrevet

Jeg slutter meg til Hallgrim Berg og andre: jeg synes dette var meget usaklig av reportenen/journalisten (?)/programlederen.

Jeg synes ikke noe om at en person harseleres med på en så ufin måte offentlig. Jeg mener å se at dette er en trend, i kjølvannet av Otto Jespersen og Harald Eia, begge to personer som har en veldig ufin måte å behandle andre på.

Gjest uregistrert
Skrevet

Mina blir litt slitsom. "Jeg er så tøff som tør å si kuk og fitte på radioen" Minner meg litt om vestkantungdom som skal opponere mot foreldre ved å bli blitzer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...