kamela Skrevet 10. november 2006 #1 Del Skrevet 10. november 2006 Hvem er det som pynter til jul rundt om i de tusen hjem? Jeg har alltid vært vant til å ordne sånne ting. I mitt "forrige liv" var mannens oppgave stort sett å være med på innkjøp av tre og å få det på plass i foten. Alt det andre var det jeg som hadde hånd om. Han og ungene hadde gjerne sin lille tradisjon med å dra og handle inn smågodt til jul samtidig som mine presanger ble kjøpt inn. Juletreet pyntet jeg som regel alltid på kvelden etter at ungene var i seng og det var stor spenning forbundet med å titte om morgenen. I vårt nye hjem har vi ikke helt fått noen tradisjoner på dette enda, men så lenge mannen ikke pynter noe særlig i huset i løpet av året ellers, føler jeg det naturlig for meg å ta den delen. Hvilke tradisjoner har dere andre?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mela Skrevet 10. november 2006 #2 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg bor alene, så det er bare meg som pynter her. Pappa hjelper meg med tre siden jeg ikke har bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 10. november 2006 #3 Del Skrevet 10. november 2006 Mannen ordner tre, jeg pynter. Og trives med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dizzy Skrevet 10. november 2006 #4 Del Skrevet 10. november 2006 Hele familien er med på å pynte treet. Resten av pyntingen er det vel stor sett jeg som tar meg av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 10. november 2006 #5 Del Skrevet 10. november 2006 klart; her gjør vi alt sammen! sambo vil pynte til jul tidligst mulig, med MASSE julepynt! juletreet vårt ser ut som donald sitt i filmene, alt i rødt og gull og krystall. pynte til jul er jo noe av det morsomste vi gjør! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinemor Skrevet 10. november 2006 #6 Del Skrevet 10. november 2006 Det var vår første desember vi bodde sammen i fjor. Da kjøpte vi tre sammen og pyntet både det og leiligheten sammen. Noe av pynten i leiligheten kom gradvis opp, resten + treet pyntet vi sammen til julemusikk, etterfulgt av en helkveld med grøt og julebrus, film på dvd ++. Sambo er like glad i å pynte som meg.. Jula er en herlig tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayli Skrevet 10. november 2006 #7 Del Skrevet 10. november 2006 Her er det jeg om pynter huset, men treet er et fellesprosjekt. Sambo setter det på fot og har på lys, ungene og jeg henger på resten av pynten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. november 2006 #8 Del Skrevet 10. november 2006 Hele familien er med når vi pynter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 10. november 2006 #9 Del Skrevet 10. november 2006 Har egentlig bare pleid å ha et par nisser fremme til jul, siden det ikke er noe juleselskap her. I fjor hadde jeg min første jul med DD, og da han insisterte på juletre dro jeg og kjøpte et barnetre (det var det de kalte det) på Plantasjen. Vi pyntet det sammen, og etter jul fikk DD jobben med å sope opp alle barnålene. Det fungerte fint og var veldig hyggelig. Regner med at vi gjentar suksessen i år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chans Skrevet 11. november 2006 #10 Del Skrevet 11. november 2006 Det er selvsagt oftest kvinner som pynter, fordi menn stort sett er unnasluntrere og/eller usentimentale troll som ikke setter pris på jul (eller hygge som ikke er av seksuell art). Jeg feirer jul hos min mor og far og søsken, og der kjøper jeg juletre i tillegg til å drasse rundt med det, sette det opp og sage og greier, og sette på lys, og så pynter jeg og mine søsken det i fellesskap. Min mor må selvsagt vaske og pynte mesteparten, ettersom hun har innovertiss og min far har utovertiss. Jeg pynter og baker litt når jeg kommer hjem til jul, da, og min søster er generelt flink til å vaske og lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille meg :) Skrevet 11. november 2006 #11 Del Skrevet 11. november 2006 Det er selvsagt oftest kvinner som pynter, fordi menn stort sett er unnasluntrere og/eller usentimentale troll som ikke setter pris på jul (eller hygge som ikke er av seksuell art). ← Litt bitter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mysti Skrevet 11. november 2006 #12 Del Skrevet 11. november 2006 Hos oss er det jeg som pynter til jul, vi reiser ut og velger tre sammen, samboer får d på plass (og rett!) i juletrefoten og setter på lys. Så er det jeg som overtar juletrepynting og det skjer sammen med ungene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chans Skrevet 11. november 2006 #13 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) ^^ Tja, kanskje det, men det bør i så fall alle andre med innovertiss også være. Alvorlig talt. Feminist? -Javisst! Endret 11. november 2006 av Chans Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mysti Skrevet 11. november 2006 #14 Del Skrevet 11. november 2006 ^^ Tja, kanskje det, men det bør i så fall alle andre med innovertiss også være. Alvorlig talt. Feminist? -Javisst! ← Kunne ikke tenkt meg å ha det annerledes enn det jeg har jeg! Jeg er da feminin for det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chans Skrevet 11. november 2006 #15 Del Skrevet 11. november 2006 ^ Ikke "feminin", "feminist" Når jeg en vakker dag får mann og barn ønsker selvsagt jeg også at vi kommer til fordele huslige oppgaver, og jeg kommer slett ikke til å godta at jeg gjør mye mer enn mannen. Selv om mange oppgaver er kjedelige må man fordele sånt litt. Jeg liker julepynting og trehogst, og kommer til å forvente å delta i slike aktiviteter, og jeg kommer ikke til å godta at han tar seg av snømåking og plenklipping bare fordi han er mann når jeg foretrekker sånt i stedet for vasking og lignende som kvinner ofte blir sittende igjen med. Makan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuske Skrevet 12. november 2006 #16 Del Skrevet 12. november 2006 Jeg pynter til jul, baker/lager de kaker/mat som hør og bør være der, skaffer juletre og får tilpasset det oppi foten. Pynter det sammen med guttungen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 12. november 2006 #17 Del Skrevet 12. november 2006 Det er mulig jeg kommer til å pynte litt mer, men treet pynter vi sammen. Vi har ikke noen faste tradisjoner ennå, så vi får se hva som skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shatika Skrevet 12. november 2006 #18 Del Skrevet 12. november 2006 Her pynter vi sammen.. Jeg er kanskje den som gjør mesteparten av stryking av duker, opphenging av gardiner og baking, men å sette frem pynt, finne juletre og pynte det, det gjør vi sammen, og vi storkoser oss med det Syns jula har blitt helt spesiell etter at jeg ble sammen med mannen min, og det blir bare bedre og bedre for hvert år som går syns jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titta Skrevet 12. november 2006 #19 Del Skrevet 12. november 2006 Sambo og jeg gjør det sammen. Hjemme hos mamma og pappa har det stort sett vært pappa og jeg som har pyntet, mens mamma står på kjøkkenet og steker medisterkaker og får unna de siste julekakene. Fast tradisjon lille julaften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. november 2006 #20 Del Skrevet 13. november 2006 Her er det mannen som handler inn kakeingrediensene og kona som baker. Mannen kjøper juletreet, ungene og kona pynter. Mannen kjøper julemiddagen og kona lager. Mannen gir sin kone kredittkortet og hans heldige kone handler inn nødvendig stæsj (les: det hun har lyst på) når det nærmer seg midten av desember. Og pyntingen?? Den kosejobben vil kona ha i fred Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå