AlmaCity Skrevet 10. november 2006 #1 Skrevet 10. november 2006 Ja, jeg har sittet og lest gjennom en del innlegg på denne samlivsdelen, og mye av det som går igjen er utroskap, kjæresten setter ikke nok pris på, noen er voldelige, og andre drikker for mye. Jeg skjønner ikke hvorfor vi (ja, jeg inkluderer meg selv her) ikke bare kan kutte ut folk som vi strengt tatt ikke har godt av å omgåes? Jeg merker at mange her (og nok engang meg selv inkludert altså) hele tiden unnskylder partneren sin, vi vil jo så gjerne tro på hans gode sider, og skylder på alt mulig annet. Hvorfor er det så vanskelig å si; kjæresten min prioriterer meg ikke nok, jeg er lei meg. Enten prioriterer han meg mer, ellers er det faktisk slutt, jeg fortjener bedre! Uten å ta han tilbake etterpå....Akk, hvorfor går vi alltid tilbake?
Gjest Fortvilet Skrevet 10. november 2006 #2 Skrevet 10. november 2006 Jeg skjønner ikke hvorfor vi (ja, jeg inkluderer meg selv her) ikke bare kan kutte ut folk som vi strengt tatt ikke har godt av å omgåes? Fordi vi er så utrolig glad i dem, og ikke klarer å gi opp håpet om at ting skal bli bedre...
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2006 #3 Skrevet 10. november 2006 Fordi ve er redde for konfrontasjoner, ikke orker oppgjøret og påkjenningen i et brudd...
Bernina Skrevet 10. november 2006 #4 Skrevet 10. november 2006 Noen ganger tar det litt tid å komme ut av et negativt mønster. Men en vakker dag så vet vi bedre og da gjør vi bedre også! Det handler om å lære å forstå hva det egentlig er vi fortjener! Også må vi tørre å leve det livet som vi egentlig fortjener.
Amber Skrevet 10. november 2006 #6 Skrevet 10. november 2006 Fordi ve er redde for konfrontasjoner, ikke orker oppgjøret og påkjenningen i et brudd... ← Du traff spikeren på hodet! Helt riktig!
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2006 #7 Skrevet 10. november 2006 Det virker som kvinnene er de ansvarlige i forholdet - de er limet, som sliter og jobber for at ting skal fungere, og grubler og strever, kontrollerer og går på kompromiss med seg selv. Og jeg er selv ingen unntak. Og er sliten og lei av det! Men hvis vi ikke hadde vært slik - hadde monogamiet overlevd i det hele tatt?
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2006 #8 Skrevet 10. november 2006 Men hvis vi ikke hadde vært slik - hadde monogamiet overlevd i det hele tatt? ← Godt spørsmål. Så lenge det ikke finnes noe godt alternativ til monogamiet, så blir det nok slik. At vi kvinner tilpasser oss og tilpasser oss og håper stadig at ting skal bli bedre.
Hu i Svingen Skrevet 10. november 2006 #9 Skrevet 10. november 2006 Tja, monogamiet har da vært ute og kjøre en stund allerede? Men ellers er jeg enig i at mange sikkert kunne gjort seg selv en tjeneste ved å slutte og håpe på at ting sikkert blir bedre en vakker Dag. Det gjør jo gjerne det, men veldig ofte er nok det Den Dagen man bestemmer seg for å gjøre det beste ut av livet sitt.
Bernina Skrevet 10. november 2006 #10 Skrevet 10. november 2006 Nå er det desverre slik at mange er mer komfortable med gamle problemer enn nye løsninger....
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2006 #11 Skrevet 10. november 2006 Kanskje det tar tid å før en ser hvor lite positivt partneren virkelig tilfører oss, vi ser hvor lite som skal til for at forholdet kunne vært bra, en ser det postive og ønsker å tro på det. Så håper vi at det snart skal bli bedre....
Gjest Snuske Skrevet 10. november 2006 #12 Skrevet 10. november 2006 og noen ganger er det slik at ens egne ønsker om å gå, kan få konsekvenser for andre, dermed blir man sittende 'på gjerdet' å vente..
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2006 #13 Skrevet 10. november 2006 Ser at mange her sier at jentene hele tiden må "lide", men det skjer minst like mye med gutter...
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2006 #14 Skrevet 10. november 2006 Jeg tror man blir for lenge blant annet fordi man nekter å innse at man faktisk har bommet. Jeg kan forstå den biten. Jeg ble for lenge i et forhold som ikke hadde livets rett. Uten at det var noen dramatikk der av den grunn. Men jeg kan ikke forstå de som går tilbake. Man vurderer, drar en konklusjon, tar en avgjørelse og går. Så børster man av støvet og ser seg ikke tilbake. Når man har vurdert situasjonen som for dårlig, hvorfor hoppe ut i samme hengemyra en gang til?
Hu i Svingen Skrevet 10. november 2006 #15 Skrevet 10. november 2006 Ser at mange her sier at jentene hele tiden må "lide", men det skjer minst like mye med gutter... ← Hva skejr?
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2006 #16 Skrevet 11. november 2006 Hvorfor er vi så needy? Uttrykket er amerikansk slang for å være "kravstor"! Jeg forstår ikke spørsmålet men det er tydelig at mange kan svare deg uten å vite hva du spør om! Dette er sånn typisk "godag mann økseskaft" tråd uten noe som helst forankring i realiteten! Jabadabdoo! The ability to speak does not qualify as intelligens alone!
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2006 #17 Skrevet 11. november 2006 Jeg gikk Er alene om omsorgen for barnet-kan være tøft nok det,mye fordommer mot enslige forsørgere og regner med å være alene i mange år. Alikevel, jeg finner meg aldri i og ikke bli behandlet bra-da er jeg heller alene.
Gjest Piper Skrevet 11. november 2006 #18 Skrevet 11. november 2006 Fordi vi er så utrolig glad i dem, og ikke klarer å gi opp håpet om at ting skal bli bedre... ← Jeg tror faktisk ikke at dette stemmer, men jeg tror at vi tror vi er så glad i dem. En annen ting jeg også tror er at vi vet hva vi har, men vi har ingen anelse om hva vi eventuelt får. "det kjente er ofte det beste", selv om det egentlig ikke er sånn.
loffen Skrevet 11. november 2006 #19 Skrevet 11. november 2006 og noen ganger er det slik at ens egne ønsker om å gå, kan få konsekvenser for andre, dermed blir man sittende 'på gjerdet' å vente.. ←
Hu i Svingen Skrevet 11. november 2006 #20 Skrevet 11. november 2006 Hvorfor er vi så needy? Uttrykket er amerikansk slang for å være "kravstor"! ← Det btyr vel strengt tatt "trengende".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå