Gå til innhold

Allergi mot Aloe Vera?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ukes tid fått små kløende prikker spredt over hele kroppen.

Har prøvd å tenke over hva "nytt" jeg har brukt den siste tiden, som jeg reagerer på. Jeg har ikke skiftet vaskemidler osv. i det siste, og dette er heller ikke noe jeg har reagert på tidligere. Har ellers nikkelallergi, men har ikke brukt noe nå som kan fremkalle den. Så kom jeg på at jeg har brukt Aloe Vera, altså selve væsken fra planten (på munnsår, noe jeg ble anbefalt). Sjekket på nettet og ser nå at flere er allergiske mot Aloe Vera. Kan det være det jeg reagerer på tro?

Er det flere som har hørt om dette, og vet noen hvilken type reaksjon man får om man er allergisk mot Aloe Vera??

(Jeg har kun de kløende prikkene, ikke noe annet)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er allergisk mot aloe vera, men har alltid fått høre at det kan jo ikke stemme for det er jo et så fint naturmiddel. Men jeg klør meg fordervet hver gang jeg har brukt aloe vera enten naturlig eller tilsatt andre ting. Jeg får ikke utslett, men jeg får kløe uten at det vises på kroppen min.

Det samme gjelder urter, spiste for noen år siden urtetabletter og ble nesten gal av kløen før jeg innså hva det var.

• 4 uker senere...
Skrevet

Er noen få som er alergisk mot Aloe Vera men det er meget få.

Grunnen til at du får kloe eller utslett er at aloe vera renser kroppen. Dvs at avfallstoffer skal ut av kroppen og en del kommer ut via huden så det kan forårsake svie, kløe, røde flekker, kviser etc (på godt norsk dritten skal ut).

Står mer om det på www.aloeverajuice.no

Skrevet

Jeg er "allergisk" mot aloe vera. Jeg får elveblest og store byller hver gang jeg prøver det.

Har også prøvd å drikke aloe-vera juice, og blir skikkelig syk når jeg prøver det.

Legene er litt usikre på om det er en kryss-allergi, eller om det er overfølsomhet, men jeg har uansett fått beskjed om å holde meg langt unna produkter med aloe-vera.

Skrevet

Ei på jobben fikk store utslett etter å ha brukt det nye skyllemiddelet med aloe vera. Hun må daglig på sykehuset for å bade seg fordi utslettet er så hissig. Så ja, noen reagerer på dette. Legen hennes hadde også flere andre som hadde reagert.

Skrevet

En hudlege ved Haukeland sa til meg at man faktisk kunne utvikle allergi mot aloe vera om man brukte det jevnlig. Ikke alle gjorde det, men noen kunne plutselig få kraftig allergi.

Skrevet
Jeg har en ukes tid fått små kløende prikker spredt over hele kroppen.

Har prøvd å tenke over hva "nytt" jeg har brukt den siste tiden, som jeg reagerer på. Jeg har ikke skiftet vaskemidler osv. i det siste, og dette er heller ikke noe jeg har reagert på tidligere. Har ellers nikkelallergi, men har ikke brukt noe nå som kan fremkalle den. Så kom jeg på at jeg har brukt Aloe Vera, altså selve væsken fra planten (på munnsår, noe jeg ble anbefalt). Sjekket på nettet og ser nå at flere er allergiske mot Aloe Vera. Kan det være det jeg reagerer på tro?

Er det flere som har hørt om dette, og vet noen hvilken type reaksjon man får om man er allergisk mot Aloe Vera??

(Jeg har kun de kløende prikkene, ikke noe annet)

Slutt å bruk aloe vera en stund. Dersom det blir bedre når du slutter og kommer tilbake når du igjen prøver aloe vera så kan du regne med at du er allergisk.

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg er allergisk mot aloe vera. Har prøvd det flere ganger, og får elveblest av det hver gang. :jepp:

• 2 år senere...
Skrevet

I planten er det masse stoffer som er skadelig, så ikke bruk den.

Og i allefall ikke drikk den!

Bruk gode Aloe vera produkter, som har 100% "ren" Aloe vera (det vil si at de har tatt bort alle stoffene du IKKE skal ha i deg, eller på huden).

For i plantens bark/skinnet til bladet kan det være stoffer som kanskje kan virke allergi fremmende, så gjør ordentlig å kjøp et skikkelig produkte så du/man ikke utvikler allergi fordi dere/du/man bruker det rett fra planten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...