Gå til innhold

Vaskehjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer nå og skaffe oss en vaskehjelp.

Men lurer litt på hvor dyrt det er, om man bør velge svart eller hvit?

Vi tenkte og ha en som kom annenhver uke for og vaske gulv, tørke støv, vaske kjøkken utvendig, vaske bad og do. Soverommene tar vi selv.

Men vi bor i en liten rekkehusleilighet, så det er jo begrensa hvor lang tid dette tar, så da er jeg litt redd for at ingen vil ha jobben.

Er vaskefirmaer veldig dyre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke store forskjell på hvit/svart vaskedame i pris, egentlig. Vi har en som kommer til oss hver fredag, vasker gulv, støvsuger, stryker, tørker støv, vasker bad- en gang i mnd. vasker hun badet ( deilig! ) og to ganger i mnd. vasker hun kjøkkenet. Vi skifter på senger og den slags selv.

Kjempedeilig, anbefales på det sterkeste! Frigjør mye tid til familien og ikke mas om hvem som må gjøre hva etc..etc..

Vi betaler henne 100,- timen, og hun begynner 08 og er ferdig ca. 16. Av og til før - av og til tidligere. Vi har kontrakt, men om hun betaler skatt eller ikke, har vi selvsagt ingen kontroll over.

Det finnes også de som kommer og gjør slikt arbeid om ettermiddag-når du selv er hjemme, om du ikke ønsker å la noen være alene hjemme hos deg.

Det lønner seg å velge noen som også jobber for flere andre. Da vet man at de driver profft, og at man kan stole på dem ( sjekk referanser og hvor lange arbeidsforholdet har vart ). Vår rengjøringshjelp vasker for 3 andre, som hun har jobbet for i ca. 4 år nå. Hun er ifra Etiopia, og er fenomenal. Gift norsk, men ønsker ikke å jobbe for andre enn seg selv. Hun kaller oss hun jobber for " sin norske familie" og oss jentene " sine søstre". Er du like heldige som vi har vært; har du godt i vente!

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg har en jente som kommer hver torsdag.

Først støvsuger hun hele huset - bortsett fra soverommene. Så vasker hun alle gulv, trapper, bad og 3 toalett.

Det er gullrent når hun er ferdig og jeg betaler henne 450 kroner uken cash.

Vi fikk et nytt liv etter at hun begynte å vaske for oss. Vi har det som regel ganske ryddig hjemme, men hver onsdag kveld så får jeg alt skittentøyet i vaskemaskinen, tømmer bossdunkene på bad og toaletter. Så går jeg kjapt over speil-dører og TV med vindusprayen ... så når vi kommer hjem på torsdag så er det bare å slappe av :)

Det må være den beste investeringen jeg noensinne har gjort - for jeg ser på det som en investering i et bedre liv. Nå slapper vi av og koser oss i helgene - det er slutt på at lørdagen går med til vasking ... heldigvis.

Skrevet

Vi har kommet frem til at det vil lette vår situasjon mye hvis vi får en til å vaske for oss. Må bare finne en som er flink - for dette er nok en god inverstering for oss :)

Skrevet

Tusen takk for svar!!!

Da var det bare og finne noen, tror det blir det største problemet.

Vi trenger det nok sårt nå, burde vel kanskje vurdere det hver uke og.

Jeg er gravid nå og så dårlig at jeg klarer ikke og gjøre noe. Prøver jeg så holder jeg på og besvime etter få minutter. Og mannen har full jobb, deltidsstudier og vi har en jente på 5 år. Så han har mer enn nok og gjøre nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...