Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er et norsk spill. Den ene heter drømmefall. Hva heter den andre, og hvem kom først av de to? Altså hvilket starter jeg med?

Skal kose meg med nytt høstspill jeg nå, kose kose:)

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Den lengste reisen - det kom ut på engelsk i 2000 - mener det kom ut i 98 på norsk.

Drømmefall kom i vår :)

Skrevet

Tusen takk:) Da skal jeg bestille spillet!

Noen som har spilt det, og kan fortelle litt om det?

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg har spilt begge to, men har ikke spilt ferdig Drømmefall.

Det er generelt sett veldig bra adventurespill, men siden det er adventurespill må man også ta det for det det er. Dvs at det er lett å sette seg fast, og siden spillet baserer seg på en lineær fortelling, er det som regel kun en løsning på problemene. Men liker man først adventurespill, liker man også DLR og DF.

Skrevet

Det høres veldig bra ut :)

Jeg har bestilt det første spillet på nettet, så venter nå spent på at det kommer i posten neste uke. Da skal jeg ordne meg masse digg, plassere meg godt under pleddet og drømme meg avgårde!

Greit å vite av noen som har spilt det før, om jeg nå skulle trenge et lite hint for å komme meg videre;)

Gjest *Snart medlem*
Skrevet
Det høres veldig bra ut :)

Jeg har bestilt det første spillet på nettet, så venter nå spent på at det kommer i posten neste uke. Da skal jeg ordne meg masse digg, plassere meg godt under pleddet og drømme meg avgårde!

Greit å vite av noen som har spilt det før, om jeg nå skulle trenge et lite hint for å komme meg videre;)

Hehe, ikke stol på meg, det er årevis siden jeg spilte DLR, og som sagt har jeg ikke spilt gjennom DF ;)

Skrevet

Jeg har "den lengste reisen"

Det er en del feil i det, som aldri blei fiksa... Noensteder, om du gjør noe feil, så kan du ikke komme videre... Det er sjipt om det er lengesia du gjorde den feilen, for da må du gå laaaaangt tilbake i spillet, å gjøre masse omigjen.

Skrevet

Den lengste reisen var bra. Rundet spillet.

Men Drømmefall gjorde jeg aldri ferdig. Det fenget ikke nok. Svogeren min slet med det samme, og han virkelig elsket Den lengste reisen. Han endte da opp med å spille den engelske versjonen av Drømmefall og sier den var mye bedre å spille, da kunne han ikke slutte når han først var begynt.

Gjest Bøllefrøet
Skrevet (endret)

*Dobbelt*

Endret av *MissA*
Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Den lengste reisen :hjerter_rundt:

*Savner*

Kan absolutt anbefales!!

Skrevet

Jeg har nettopp mottatt den lengste reisen i posten, og skal begynne å spille etter helga. Gleder meg veldig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...