Gjest Gjest Skrevet 10. november 2006 #1 Skrevet 10. november 2006 Er det ikke slik at kommunalt ansatte skal ha lønning i dag siden 12. er på søndag? Har ikke fått lønning på kontoen ennå og begynner å bli smånervøs nå.
Gjest Deception Skrevet 10. november 2006 #2 Skrevet 10. november 2006 Kanskje lurt å vente med å sjekke til etter kl 12, i hvertfall. Ikke alle banker oppdaterer like raskt (og Skandiabanken er ekstremt treg).
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2006 #3 Skrevet 10. november 2006 Jeg har skandiabanken, så jeg får vel bare vente
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2006 #5 Skrevet 10. november 2006 Jeg har også skandiabanken, men mine penger var kommet inn på morgenen når jeg sjekket. Men det avhenger nok av avsenderbank og. Har du fått lønnsslipp?
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2006 #6 Skrevet 10. november 2006 Jamen helledussan da. Den kommer vel på mandag om den ikke kommer i dag. Et par dager fra eller til er vel ikke så farlig!?
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2006 #7 Skrevet 10. november 2006 Jamen helledussan da. Den kommer vel på mandag om den ikke kommer i dag. Et par dager fra eller til er vel ikke så farlig!? ← Sikkert noen som skal på HM og kjøpe "desginerklær".
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2006 #8 Skrevet 10. november 2006 For en fattig sjel som skal på hyttetur i dag har det noe å si. Jeg har fortsatt ikke fått pengene så jeg er ganske irritert.
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 10. november 2006 #9 Skrevet 10. november 2006 Jeg har fått lønn, å jeg er komunalt ansatt.
shatika Skrevet 10. november 2006 #10 Skrevet 10. november 2006 Kommunalt ansatte får lønn i dag ja. Så lenge den 12. er på enten lørdag eller søndag så får man alltid lønna på fredag. Hvis den 12. er på en helligdag er lønna på konto siste virkedag før helligdag.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2006 #11 Skrevet 10. november 2006 Hver og en kommune har sine egne bankforbindelser og kjører lønnen selv - med mindre de har outsourcet dette til noen andre, f.eks. Bluegarden. Dersom lønna ikke er på plass er det de på lønningskontoret i DIN kommune som har gjort noe feil, evt. banken til kommunen din. Såvidt jeg kan se gikk sluttavregningen i BBS uten problemer i dag.
Gjest Piper Skrevet 10. november 2006 #12 Skrevet 10. november 2006 Jamen helledussan da. Den kommer vel på mandag om den ikke kommer i dag. Et par dager fra eller til er vel ikke så farlig!? ← Og slik snakker en som ikke er avhengig av lønnen sin, men som har "overflod" hver måned. For enkelte kan faktisk noen dager betyr masse, for det er faktisk ikke alle som har så god økonomi at noen dager fra eller til ikke spiller noen rolle.
Gjest Gjesta Skrevet 11. november 2006 #13 Skrevet 11. november 2006 I min kommune er det lønningsdag den 20. for fast ansatte, og den 5. for vikarer
Donpedro Skrevet 11. november 2006 #14 Skrevet 11. november 2006 I den kommunen jeg har jobbet var det ikke lønn den 12, men i slutten av måneden. Så det er nok ikke likt for alle.
Loevinna Skrevet 12. november 2006 #15 Skrevet 12. november 2006 Jeg får ikke lønningen min førden 20. i hver måned.. Og jeg er kommunalt ansatt... så det nok som flere sier, dette varierer nok fra kommune til kommune..
Lilleba Skrevet 12. november 2006 #16 Skrevet 12. november 2006 For statlig ansatte og for lærerne i kommunen er lønningsdag alltid den 12. For andre kommunalt ansatte er det mest vanlig med den 20., men siden det er mange kommunalt ansatte her som sier de får lønn den 12., så er det nok kommunal frihet til å bestemme dette selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå