Gå til innhold

Hva er det som skjer?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet

Typen min og jeg har vært sammen i 1 år og har nå bodd ca 5 måneder langt vekke fra hverandre. Jeg elsker ham av hele mitt hjerte og håper på å få tilbringe resten av mitt liv med ham... men i det siste har han begynt å oppføre seg så rart. Feks, hver fredag pleier han å dra ut etter jobben for å ta en fredagspils sammen med kollegaene sine, det er forsovet greit nok... men ALLTID når han er ute da så går telefonen hans tom for strøm/dekning dersom jeg skulle sende en melding eller to til ham, eventuelt ringe. (Ikke mange masete meldinger men bare 1 eller 2 for å spørre hvordan han har det eller lignende). En gang så skulle jeg ringe å fortelle ham noe viktig og telefonen var avslått, jeg prøvde om igjen noen ganger og plutselig var den på igjen men da var det helt stille rundt ham - men han sa at han var på et utested. Et musestille utested!?

Jeg har aldri hatt problemer med å stole på ham før men han har oppført seg veldig merkelig i det siste - blandt annet har han unngått å fortelle meg at han tilbrang en hel dag sammen med ei i klassen - jeg ringte tilfeldigvis da og hørte at han hadde noen på besøk.

Jeg mistenker at han er utro men jeg vil ikke konfrontere ham med det i tilfelle mistankene mine er feil... Er jeg bare paranoid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære fortvilet!

Skjønner at du er i en vanskelig situasjon og at du ikke har det godt. Men tror nok dessverre det er på tide at du forteller ham hvordan du opplever situasjonen. Du behøver ikke anklage ham for å være utro. Fortell bare om dine opplevelser og følelser. Han kan jo ikke diskutere hvordan du opplever ting. Det kan godt tenkes at det er en logisk forklaring på det hele. Kanskje han rett og slett bare er litt tankeløs. :-?

Håper det ordner seg :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...hm...dette lover ikke bra...nå sier jeg rett ut hva jeg mener,men har du dårlig magefølelse, så stemmer det nok. Han har antakelig "ugler i mosen", dessverre.

Men pass på å ikke anklage ham for noe som helst, da låser han seg - men prøv på en enkel og lettfattelig måte å si at du skjønner ikke dette med at telefonen hans streiker hver fredag....

Husk at menn føler seg veldig lett angrepet og går i forsvarsposisjon- jeg ville ikke trodd ham hvis han bagatelliserte dette - men det er nå meg,da.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fortvilet

Hmm... har prøvd det ser du men da tror han bare at jeg anklager ham for å være utro.. Han har det litt vanskelig med jobb og skole for tiden og da blir han veldig lett hissig..... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fortvilet

Jeg skal besøke ham om 14 dager, bør jeg kanskje vente til da med å konfrontere ham med det?

Han er nemlig kun en god løgner over telefonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vent med å ta det opp til du treffer ham....ikke lett,jeg vet det...men da får du en pekepinne på hvor landet ligger, du ser hans ansikts-uttrykk og det er mye lettere enn over telefonen.

Og min erfaring er at menn ofte bagatelliserer slike ting - lar oss få høre hvor hysteriske vi er osv.- men hvis dere skal finne tilbake til hverandre, så må dere rydde opp i dette.

Så mitt råd må være at du sier til ham at du har en dårlig magefølelse...rett og slett. Se hvordan han reagerer på det og hva han svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Musestille utested høres ikke bra ut... Jeg ringte en gang min kjaere og han sa at han var midt i byen, men jeg hørte at det var stille rundt han. Det som da viste seg aa vaere saken var at han var hjemme og ville overraske meg med middag og nyvasket hus -det var koselig, men hele tiden frem til jeg fant dette ut var ikke koselig... jeg visste jo at noe "ikke stemte".

Det kan derfor vaere at det ikke er noe skummelt som skjer, selv om det virker saann for deg. Likevel taler tegnene for at du har rett i at han er utro. Jeg ville tatt det opp saa fort jeg kunne, men face-to-face. Kan du ikke dra aa besoke han?

Ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...