Gå til innhold

Baderomsfliser - tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi skal pusse opp et lite bad, hvor mesteparten skal røskes ut og flislegges.

Lurer på følgende:

Vi har fått pris på kr. 23.000,- inkl. mva for flytting av VV-tank, flislegging, downlights installering og at det "lages" en dusj (m/flis og glassbyggerstein ). Fliser og alt annet utstyr er ikke inkludert i denne prisen.

Synes dere at dette er en OK pris?? ( Han som skal gjøre det, er ultraflink og veldig anbefalt )

Vi kommer dessuten til å selge leiligheten iløpet av det nærmeste året - ihvertfall er det planen; er derfor litt opptatt av hva folk setter pris på når de ser på hus/leiligheter og det gjelder badet; farger,flisvalg, mønster ( om f.eks. flisene skal stå "rett" eller varieres litt i form).

Setter pris på tilbakemeldinger.

Dette badet er forøvrig et "on-suite" til vårt soverom - vi har et annet bad, med steamdusj,badekar,toalett og dobbelvask samt et toalett oppe - i tillegg. Vi ønsker derfor å bare ha vaskeunit og dusj på dette badet vi nå skal lage.

Høres det fornuftig ut, eller andre forslag??

:klem: Takk for hjelpen!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det vanskelig å evt. flislegge selv; hvor kan man isåfall finne nettips "step-for step" hvordan man går frem da?

Skrevet

Jeg holder på å pusse opp et lite bad for tiden og gjør alt selv. Flislegging er slett ikke vanskelig! Må bare sørge for at du har utstyret som trengs (bortsett fra lim og fugemasse og kors har man så godt som alltid bruk for flisekutter til kantene der det ikke går helt opp, men det kan du ofte låne der du kjøper flisene)

Det er overraskende enkelt å få det rett, med vater og disse små korsene. Jeg liker best rene former og la kvadratiske fliser rett (ikke på skrå eller med noe annet mønster). Men det blir ikke kjedelig, for jeg skal også ha glassbyggerstener i dusjveggen, med noen fargeinnslag.

Hadde aldri trodd at dette skulle gå bra, men det er veldig gøy når man ser at dette klarer man selv, og det kostet meg ingenting bortsett fra flisene.

Google litt på nettet og se om du finner tips. Jeg skal sette opp glassbyggerstensveggen denne helga og fann step-by-step-guide på ifi.no sine sider.

Det er gøy og gir energikick å være handyman en liten stunn!! :ler:

Skrevet
Hei!

Vi skal pusse opp et lite bad, hvor mesteparten skal røskes ut og flislegges.

Lurer på følgende:

Vi har fått pris på kr. 23.000,- inkl. mva  for flytting av VV-tank, flislegging, downlights installering og at det "lages" en dusj (m/flis og glassbyggerstein ).  Fliser og alt annet utstyr er ikke inkludert i denne prisen.

Synes dere at dette er en OK pris??  ( Han som skal gjøre det, er ultraflink og veldig anbefalt )

Vi kommer dessuten til å selge leiligheten iløpet av det nærmeste året - ihvertfall er det planen; er derfor litt opptatt av hva folk setter pris på når de ser på hus/leiligheter og det gjelder badet; farger,flisvalg, mønster ( om f.eks. flisene skal stå "rett" eller varieres litt i form).

Setter pris på tilbakemeldinger.

Dette badet er forøvrig et "on-suite" til vårt soverom - vi har et annet bad, med steamdusj,badekar,toalett og dobbelvask samt et toalett oppe - i tillegg. Vi ønsker derfor å bare ha vaskeunit og dusj på dette badet vi nå skal lage.

Høres det fornuftig ut, eller andre forslag??

:klem:  Takk for hjelpen!!

Du mener vel 123000???? (Regner med at det skal legges ny membran) I så fall er det en helt vanlig pris (ja, bad er svindyrt)forutsatt at dette er en seriøs aktør som følger våtromsnormen og ikke tar det svart (ser at mva. er nevnt). De to siste tingene er veldig viktig, ikke minst i og med at dere skal selge. Med tanke på salg er det lurt å ta mest mulig nøytrale fliser, og heller style badet med lekre håndklær og annet snacksy tilbehør på visningen.

Skrevet

Nei - jeg mener faktisk ikke 123000,men 23000 inkl mva. Han skal avslutte forretningen sin og flytte til utlandet med kona si, og dette er siste oppdraget hans, så derfor " spesialpris", som han kalte det.

Skrevet (endret)

Få pristilbudet skriftlig og slå til. Dette er veldig rimelig! For den prisen hadde jeg ikke engang vurdert å flislegge selv.

Sørg for at det kommer klart frem hva prisen inkluderer. Hvem skal rive ut det som er på badet deres nå? Og hva med montering av vask/dusj/wc? Er det inkludert også? Dette kan fort utgjøre store summer.

Da vi pusset opp badet skulle rørleggeren ha drøyt 8000,- for montering av dusj (blandebatteri + dusjvegger), vask med underskap + et overskap. Ganske drøye priser for noen timers arbeid. Så viktig at dere får med alt i pristilbudet, og at ikke en glemmer slikt og får regning på det i ettertid.

Rørleggeren vår tabbet seg ut. I tilbudet vårt hadde han gitt oss en pris på møbler inkl. montering. Det viste seg at prisen egentlig bare gjaldt møblene og når regningen kom var den altså 8000,- høyere enn forventet. Da var det veldig greit å ha det skriftlig at prisen vi hadde fått oppgitt faktisk var inkl. montering. Han måtte selvsagt gi seg etter mye om og men, men hadde vi ikke hatt det skriftlig hadde vi ikke kommet noen vei.

Endret av Titta
Skrevet
Nei - jeg mener faktisk ikke 123000,men 23000 inkl mva.  Han skal avslutte forretningen sin og flytte til utlandet med kona si, og dette er siste oppdraget hans, så derfor " spesialpris", som han kalte det.

Og du lurer på om vi synes det er dyrt????

Skjønte ikke helt..... Dette er billig, så løp og kjøp!!!

Jeg har selv pusset opp et bad. Støpt nytt gulv, lagt membran, prime og fliser. Det eneste jeg ikke gjorde selv, var å legge membranduk i sluk. Det gjorde rørlegger.

Dette var et lite og kvadratisk bad.

Nå har jeg fått pusset opp et annet bad. Dette er et vinkelbad med div. kasser og annet på vegg, så jeg leide inn hjelp.

Nå når jeg ser et skikkelig proffesjonellt resultat, så var det verd hver krone. Totalt har jeg brukt ca. 250 000,- på det nye badet :sjenert:

Skrevet

Tusen takk for gode svar; ser ut som om vi har fått en gulldeal; ingen tvil om det nå lenger! Har fått alt skriftlig og alt er inkludert - summen inkluderer et fix ferdig bad, ekskl. fliser og annet. Flisene og dusj er innkjøpt i dag,( Kr. 9300,- totalt) Kupp???

Mandag starter det!!! :)

Skrevet
Tusen takk for gode svar; ser ut som om vi har fått en gulldeal; ingen tvil om det nå lenger!  Har fått alt skriftlig og alt er inkludert - summen inkluderer et fix ferdig bad, ekskl. fliser og annet.  Flisene og dusj er innkjøpt i dag,( Kr. 9300,- totalt) Kupp???

Mandag starter det!!!  :)

Om prisen for flisene var et kupp kommer an på antall kvm og om dere skal ha bård på veggen osv osv osv.....

Vi har et bad på 14 kvm. Har 2 bårder på vegg. Totalt kr. 28 000,- for flisene.

Det var faktisk en helt grei pris. Fant dyrere fliser også som vi ikke valgte.

Skrevet

Veldig hyggelig pris!

Vil ikke være gledesdreper, men hva med garanti på jobben? Han avlutter forretningen og flytter utenlands...

Skjønner at han e dyktig, og at sjansen for at det skal bli behov for å reklamere er begrenet, men likevl...

Alle kan gjøre en liten feil. Vet at ei venninne måtte betale hele repersjonn selv da det ble fukskade på et bad som var utført av dyktige folk noen få år tidligere(30.000,-). Forsikringsselskapet dekket ikke skaden, den skulle gått på garantien til firmaet som hadd utført jobben, og firmaet var nedlagt :grine:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...