Gjest Donna Skrevet 31. januar 2003 #1 Del Skrevet 31. januar 2003 Ble så inspirert av en annen tråd at jeg bestemte meg for å starte min egen om et liknende emne :-) jeg er 24 , og tenker ofte tlbake på da jeg var liten ...hva jeg gjorde , hva jeg hørte på , hva jeg så .....og sammenlikner jo litt med de som vokser opp i dag .....hmf ....hadde det finere vi *ler*...... Noe av det jeg husker best, er f. eks Vibekke Sether sine programmer - syntes det var spennende å se hvordan ting ble laget ...og hva de var aget av ....husker hvor fasinert jeg ble da hun sa et såpe er laget av fett *ler* het det Lekestue montro? labbetus ....hadde sååå lyst på en slik hund .... Dunderklumpen....kjempekoselig!! ..hadde boken men den har lillebroren min revet i stykker i et anfall av raseri en gang da han var mindre ... :evil: Den magiske bryteren ...gammel serie ...de trykker på en lysbryter og tas til andre tider ... Andungen Kvak Kvak ...litt teit da ...men sååå koselig å mimre tilbake på .... Fraglene....det var gøy det ...hehe Gullars... "indigo indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted - under en paraply vil vil fly - helt til en annen by" . Julius Redda Joppe - død eller levande !!!!! synes jo i ettertid at de var forferdlelig dillete de foreldrene da ..*ler*.....eller det var jo bare moren da ..han mannen var jo bare en kjærest ... Skomaker gata ....*mimre *mimre* Flode Kom så tegner vi en sang .... de gjorde ikke stort annet en å male da ..og å synge ..men likte det ....har alltid likt å male og tegne så det var midt i blinken *ler* Med blanke ark og fargestifter til............samme som over ..likte det *ler* Pelle parafins bøljeband ..... "her kommer pelle parafins bølje band som spille fin bølje musikk ..vi spiller i pelles kjeller , for der er det bra akustikk ...vi er veldig veldig gode ...osv " Portveien 2......koselig ...."Hvilken dag er det i dag, hvilken dag er det i dag, er det mandag? er dat mandag ? Nei ...og så videre *ler*" "ta en potet , ta en potet , stek den og kok den og spis gjerne skallet man ta en potet" *ler*...rart hva man kan huske hva? Super Ted ! Super Ted og Prikken som kjemper en kanmp mot Bolla, Beinet og Texas speed ........husker en episode med en elefant kirkegård ...den var så trist .........og så var det en episode der de reddet en fugl ("glente" - het den det tro?)som var utyddningstruet ...skurkene ville stjele eggene .... To hus tett i tett .......og To telt tett i tett .....*mimre mimre*... Albert Åberg .......i bok og på tv ........fremdeles min favoritt å lese til ungene i barnhagen ...... Bompibjørnene ..... Brødrene dahl ........alle seriene .....særlig den med tidsmaskinen og de fargerike steinene ..... Drømmen om Narnia .....Aslan - løven ...hadde så lyst på en slik løve .......tror jeg så på barnetv ganske lenge i grunnne .....*ler*...... Og selvfølgelig Shagma - reisen til jordens indre !!! har mimret mye om det ja ...og ikke husket hva det het ... Noe jeg IKKE likte var Skrotnisse ....de figurene var fæle .....Gav meg mareritt!! :cry: Og en tegnefilm serie om noen fryktelige hvite fugler med lange halser og lange bein som gikk rundt med stive bevegelser i i et hus på kveldstid ...jeg var LIVREDD ... :cry: Men dere da? Hva likte dere å se på? jeg venter spent her altså ...kom igjen ...grav i minnet ...barne-tv er noe alle har et forhold til .......( husker dere forresten den åpningsvignetten som de pleide å bruke før barne TV til jul før? vakker musikk og nydelige engler (glansbilder?) som svevde over skjermen sammen med snøfnugg .......) Hehe skal slutte nå tror jeg ... Ta en tipp på denne linken og frisk opp litt i minene ....http://home.online.no/~groennsl/barnetvtvseriene.htm :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 31. januar 2003 #2 Del Skrevet 31. januar 2003 Er ca. 10 år eldre enn deg, og her er mine svar: Jeg så Lekestue, men likte dårlig Vibeke Sæther. Colargol var en stor favoritt, og jeg er en av de få (?) som ikke ble skremt av Pompel og Pilt . Så var det en film om ei jente som het Susie ("Kom å bli med bort i vår lille verden, sammen med Susie og meg. Smake, høre, føle, lukte og se. Kan du det bare kom å bli med"). Ikke å forglemme Stian med sekken, han som reiste rundt i verden med eventyrbriller. Det er det jeg kommer på i farta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 31. januar 2003 #3 Del Skrevet 31. januar 2003 Det er så gøy å mimre om barneTV :D Jeg likte også Lekestue med Geir børresen og Vibeke Sæther. Likte Geir Børresen velidg godt, også når han var inne i Labbetuss. Så var det Bamse verdens sterkeste bjørn som gikk som tegnefilm da jeg var liten, og det var kjempekult...husker melodien ennå. Så har vi Pernille og Mr Nelson da, var nok litt redd for Mr Nelson. Det jeg var mest redd for da jeg var liten var nok vaktmesteren i Pompel og Pilt, når han løp rundt å skulle reparere...... Brødrene Dal var også mine helter, og jeg har alle seriene på video nå, og jeg ler like godt nå som da. Men så var det også Kroppen min med Trond Viggo, den var skikkelig bra og jeg husker masse av det ennå. Jeg var også veldig glad i seriene som var etter Astri Lindgrens bøker Vi på Saltkråkan, Brødrene Løvehjerte, Emil, Ronja Røverdatter, Marikken...osv Det samme med seriene etter Anne Cath Westlys bøker: Mormor og de 8 ungene, Guro...osv. Nå kom jeg på Øyvind Blunck og Sverre Anker Ausdal med Klabb og Babb, jeg husker ikke så mye av hva de gjorde, men de løp rundt med den kjærra og sang etter "gammel jegermarsj". Det er så mye av barneTV fra jeg var liten som det hadde vært så gøy å se igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 31. januar 2003 #4 Del Skrevet 31. januar 2003 Nå kom jeg på en annen serie. Det var tegnefilm med ei jente med blå dress og rødt hår.....så drev hun på å gjorde ting uten at vi så hva hun gjorde, vi hørte bare lyder, så skulle vi liksom gjette....husker noen den?? Så var det enda en, det var barneTV for døve, og vi lærte flere tegn. Så var det en balett på slutten av hver episode med Rødhette og Ulven (jeg var livredd...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 31. januar 2003 #5 Del Skrevet 31. januar 2003 For ikke å glemme Rock'n roll wolf ..tror det het det ....dramatisering av eventyret om ulven og de syv geitekillingene ....der sang de "mum is home - no you can open the door , dont be afraid , not any more" (hehe tør ikke skrive mer av frykt for å bli sensurert :o ) På slutten havnet ulven i vannet .....men så tror jeg at han og geitemoren blir venner/kjærester hvis jeg ikke husker rivruskende gale.... og selvsagt Emil +++ av Astrid Lndgren men IKKE karlson på taket - han er uspiselig .... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 31. januar 2003 #6 Del Skrevet 31. januar 2003 For ikke å glemme Rock'n roll wolf ..tror det het det ....dramatisering av eventyret om ulven og de syv geitekillingene Åja :D ! Den gikk i reprise noen ganger, og etterhvert som vi ble eldre sp ble ulven bare kjekkere og kjekkere Hadde vært moro å se den om igjen, tro hva vi synes om den nå?? Sangen du referer til Virgo er så nydelig....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 31. januar 2003 #7 Del Skrevet 31. januar 2003 Her er mer om Ulven og geitekillingene (Grimm og Gru) http://home.online.no/~kgroenn/grimm/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 31. januar 2003 #8 Del Skrevet 31. januar 2003 Gidder ikke skrive en liste, alt er allerede nevnt.. Når det gjelder traumatisk BarneTv, så syntes jeg nesten det med de fuglene ringte en bjelle..? :-? I alle fall, så husker jeg noe med en fyr som mimte, han lagde aldri lyder, også var det en slags musikk i bakgrunnen. Han bevegde seg i stive, litt overdrevne bevegelser, og fartet omkring på et sted der gulvo og bakgrunn var hvitt, mens kulissene hadde farge. Mon tro om han ikke var sminket som klovn også? Den greia ga meg mareritt, jeg drømte om å være fanget i en verden der det var slik.. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 31. januar 2003 #9 Del Skrevet 31. januar 2003 Der var ulven ja ! mmmm hehe han var kjekke han ja ...... husker dere forresten da de sendte Black Beauty på Nrk? Det erlenge siden - var sikkert en 6,7,8 år .........satt med store øyne nå ..husker ennå melodien ....*traller i veg * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 31. januar 2003 #10 Del Skrevet 31. januar 2003 For ikke å glemme Rock'n roll wolf ..tror det het det ....dramatisering av eventyret om ulven og de syv geitekillingene ....der sang de "mum is home - no you can open the door , dont be afraid , not any more" (hehe tør ikke skrive mer av frykt for å bli sensurert :o ) På slutten havnet ulven i vannet .....men så tror jeg at han og geitemoren blir venner/kjærester hvis jeg ikke husker rivruskende gale... Å, den der har jeg alltid lurt på hva het, og jeg har hatt såååå lyst til å se den igjen!!! Den er min absolutte favoritt!! Ikke som tegnefilm (tror jeg så den som det også) men som skuespill eller dramatisering hvis jeg kan kalle det det.... *sukk* Men var ulven så kjekk da?? Tror jeg var for liten til å synes det, jeg.... Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milo Minderbinder Skrevet 31. januar 2003 #11 Del Skrevet 31. januar 2003 Jeg skulle ha gitt masse for å se en episode av Colargol igjen. Jeg husker jeg elsket det. Jeg husker intet om det "stående plottet", og ville blitt glad om noen kunne friske opp mine minner. Husker bare sangen, og at det var en kråke med, som hadde stripete bukser.. muligens var det en kjole og hvitt-løsning på klærne på den kråken......heter denne kråken Krax, eller noe?? Jeg husker videre at de sprang rundt i grønt gress, og at det var en og annen bekk...... og at jeg var sitrende lykkelig da jeg satt på golvet og så på...... Milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 31. januar 2003 #12 Del Skrevet 31. januar 2003 Ah, vel - masse er jo nemnd av det eg såg på, men kva er ikkje lista opp enno? *tenker* Follyfoot, Skippy, Flipper, den hemmelege hagen, lille Lord Fountelroy, professor Balthasar, Romlingane. Emil, Pippi Langstrømpe, Madicken(?), vi på Saltkråkan, "farbror Blå, tantene Grønn, Fiolett og Brun" var òg i ein serie eg ikkje hugsar tittelen på. Pompel og Pilt var no forresten gøy å sjå på et - mykje betre enn Pernille og Mister Nelson. Halvsju (m/Pelle Parafin og Brødrene Dahl, såklart.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 31. januar 2003 #13 Del Skrevet 31. januar 2003 Jeg skulle ha gitt masse for å se en episode av Colargol igjen. Har ikkje episodane, men har LP'en. Og på MP3. Plottet: Colargol lærer seg å syngja, drar ut i verda i sirkus som den syngjande bjørnen. Så blir han lei og vil heim, men det likar ikkje sirkusdirektøren og kona, så dei heldt han fanga - og så må han trist og lei seg syngja kvar kveld likevel. Men kråka ser kva som skjer, og så hjelper vennene Colargol og han blir fri. Seinare lærer Colargol seg å symja, og han elskar det. Han er så glad i å symja at han legg ikkje merke til kor langt ut han er komen - men blir redda av ein båt. Der blir han sett til å skura dekk - skikkeleg slavearbeid i lang tid. Kråka har vore ute på langfart og landar på båten. Når båten når Nordpolen flyktar dei på isen, og øter ein isbjørnfamilie. (Trur Colargol likte isbjørnjenta Nordlys...) Vel, isbjørnane hjelpte dei jo, og så kom dei seg til slutt tilbake til Eventyrskogen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoadQueen Skrevet 31. januar 2003 #14 Del Skrevet 31. januar 2003 Gløym no ikkje Ingebrigt Davik og Taremareby.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 1. februar 2003 #15 Del Skrevet 1. februar 2003 Gløym no ikkje Ingebrigt Davik ÅÅÅÅ nå husker jeg han, han sang: "hit et steg og dit et steg, vi danser på skuleveg, nå kan hele væra sjå at eg har kjole med marihøne på" -eller noe i den duren, tror det var det kjedeligste barneTV jeg viste om da jeg var liten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 1. februar 2003 #16 Del Skrevet 1. februar 2003 Husker ikke at han hadde barne tv ,men sangen husker jeg - og den gir eg frysninger på ryggen ! ...for de spillte den alltid rett før skolene skulle starte etter sommeren ..og jeg gruet meg så til det ...derfor kan jeg ikke fordra den sangen ... :o *ler* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 1. februar 2003 #17 Del Skrevet 1. februar 2003 åsså...tenke litt... "Tøydukke Anne er laget av vatt..." Det jeg IKKE likte var tegneserier, evt. bildeserier der det var en mann som leste med Odd Børretzenstemme (var det han kanskje?) på rim. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 1. februar 2003 #18 Del Skrevet 1. februar 2003 Jeg skulle ha gitt masse for å se en episode av Colargol igjen. Helt enig MiloM! Colargol var helten, jeg hadde bøker og musikk. Skikkelig bra. Men tenk for en nedtur det hadde vært hvis Colargol kom på barne TV og så likte ikke barna mine det. Tenk om de sa at Colargol var teit - de ville heller se Bjørnen i det blå huset eller noe? Det kunne blitt krise det. Ang. Pernille og Mr Nelson; jeg syntes faktisk det var kjedelig (mulig at jeg syntes det fordi jeg egentlig syntes det var skummelt, slik ville jeg sikkert analysert det hvis mine barn sa at en slik barne TV serie var kjedelig, men jeg kan ikke huske at jeg var redd - bare at jeg syntes det var kjedelig.) "Jeg er bjørnen Colargol som kan synge dur og moll" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 1. februar 2003 #19 Del Skrevet 1. februar 2003 Glemte bjørnen Paddington. Han var også en favoritt. Lekestue var også kjekt, men jeg er glad det ikke er på Barne TV nå - tror ikke jeg hadde taklet Vibeke Sæter nå som jeg er voksen. :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 1. februar 2003 #20 Del Skrevet 1. februar 2003 Jeg var livredd for Thomastoget da jeg var liten. Husker at jeg hadde mareritt om at han kjørte rundt og rundt senga mi! Kan ikke ha vært mer enn 2-3 år... Siden kom jeg jo over det da, og da ble det gøy. Mummitrollet var stas - og da mener jeg tegnefilmserien, ikke den hvor det var tegninger i sort/hvitt og en person som leste. Skal vi se, hva mer? Shagma såklart, men da måtte pappa lese teksten for meg, for jeg kunne ikke lese ennå (var 5 år tror jeg?). Og jo! Den der "Eventyret om kroppen vår" (eller noe i den duren) som gikk på barne-tv på TV2 om morgenen! Den var skikkelig bra, og i biologitimene kan jeg fortsatt brife med kunnskaper derfra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå