Gå til innhold

jeg ble lurt

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_angel1881_*
Skrevet

For to måneder siden ble jeg stoppet på gaten, spurte om jeg var kunde av Hafslund, det var jeg... Jeg har nettleie der. Han selgeren sa det var et genialt tilbud til Hafslundkunder denne dagen. Vi skulle få billigere nettleie. Dette ville jeg selvfølgelig ha. Signerte på et lite ark. Fikk ikke gjenpart på det jeg skreiv under på...var litt stresset, så tenkte ikke over det...

Vel, i dag får jeg regning på 2700 kr fra Telinet energi...aldri hørt om dem...de ønsker meg velkommen som kunde. Årsavgiften er på 890 kr, og de regner et forbruk på 1800 kr til 1. januar. Er de gærne? For det første har jeg ikke lyst til å bytte strømleverandør, de jeg har er kjmpebillige. Jeg trodde det skulle bli positiv endring på nettleien, ikke bytte av leverandør av forbruket mitt.

Hva gjør jeg? Angrefristen er 14 dager etter signeringen. Altså altfor sent.

Har noen greie på dette? Hjeeelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min kjære ble lurt til å underskrive på no mobiltelefoni opplegg her for ikke lenge siden. Dette var også på gata. Han spurte spesifikt om det ikke var noen bindingstid, "neida, det var det ikke". Kom hjem, kikket nærmere etter og så 1 års bindingstid.

Han ble oppringt et par dager etter og ønsket velkommen som ny kunde. Da fortalte han at han hadde fått feil informasjon fra hun på gata. Da kunne hun sende med skjemaet som lå ved kontrakten han ble tilsendt i 14 dager etter at han hadde motatt forsendelsen. Ikke 14 dager etter at han skrev under.

Fikk du dette skjemaet på gata eller i posten?

Les igjennom det du har underskrevet. Sto det Hafslund på?

Hvis ikke dette går ville jeg ringt de, sagt hvordan saken var. Du ble lurt, du har ikke lyst til bytte leverandør. Ordner de ikke opp i saken truer dumed å ta kontakt med forbruker rådet, gjør det hvis de ikke ordner opp. Veit det ikke er noe moro å ta den kampen, men de må få klar beskjed at det ikke går an å lure folk på den måten.

Skrevet

Dersom du ikke fikk med angrefristskjema er fristen 3 måneder.

Skrevet

Det stemmer som abelille sier; dersom du ikke fikk angrerettskjema er fristen 3 måneder.

Jeg vil råde deg til å ta kontakt med Telinet, dersom du ikke ønsker de som strømleverandør. Siden det er mindre enn 3 måneder siden du underskrev avtalen, bør de annullere overgangen. Dersom du har problemer med å annullere kan du ta kontakt med Forbrukerombudet eller kanskje Hafslund kan hjelpe deg?

Telinet har desverre hatt endel problemer med Forbrukerombudet i det siste, noe du blant annet kan lese om her.

At du kan få billigere nettleie er nok umulig. Du kan kun få nettleie fra ditt lokale nettselskap, som er Hafslund. Så de må nok ha lurt deg der...

Si ifra hvis det er noe annet du lurer på! :)

Gjest angel 1881
Skrevet

Tusen takk for seriøse svar.

Gode råd og ta m seg når jeg tar opp kampen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...