Gå til innhold

Hvor mye tjener en advokatsekretær?

Gjest Gjest_Hannah_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hannah_*

Noen som vet hva en advokatsekretær tjener?Vurderer en utdannelse på kveldstid ved siden av jobben, men aner ikke hva man tjener.Vil liksom ha litt igjen for slitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Liv_*

Jeg har nettopp begynt i min første jobb som advokatsekretær, etter å ha fullført videregåande skole (blåruss) og advokatsekretærstudiet (1-2 år ettersom man vil bygge på). :)

Jeg synes det virker like gøy som jeg hadde trodd, og min startlønn er kr 355 000. Jeg klager ikke over den lønna, men vet den kan stige atskillig mer med årene. Jeg bor like ved Oslo og har dyrt huslån og to barn, så jeg synes ikke jeg er overbetalt akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor like ved Oslo og har dyrt huslån og to barn, så jeg synes ikke jeg er overbetalt akkurat...

At du har huslån og barn har jo fint lite å si ifht om du er overbetalt eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor i landet kan man ta advokatsekretærutdannelse? Fulltid eller deltid? Er det videregående eller høgskole? Stemmer det at det er 1 år??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp begynt i min første jobb som advokatsekretær, etter å ha fullført videregåande skole (blåruss) og advokatsekretærstudiet (1-2 år ettersom man vil bygge på).  :)

Jeg synes det virker like gøy som jeg hadde trodd, og min startlønn er kr 355 000. Jeg klager ikke over den lønna, men vet den kan stige atskillig mer med årene. Jeg bor like ved Oslo og har dyrt huslån og to barn, så jeg synes ikke jeg er overbetalt akkurat...

Det var da en svært høy lønn for en utdannelse på videregående nivå. Tror du skal være meget fornøyd med den ja! Er det lett å få jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hannah_*
Hvor i landet kan man ta advokatsekretærutdannelse? Fulltid eller deltid? Er det videregående eller høgskole? Stemmer det at det er 1 år??

Utdanningshuset tilby det over ett år på kveldstid eller ett halvt på dagtid.Det koster litt spenn, men..

Noen som vet hvordan jobbmulighetene er etter dette kurset?Det er forresten flere andre som også tilbyr dette tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdanningshuset regnes vel som den beste skolen for advokatsekretærer, iallefall er det de som er størst på det. De er i mange byer tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anne_*
Jeg har nettopp begynt i min første jobb som advokatsekretær, etter å ha fullført videregåande skole (blåruss) og advokatsekretærstudiet (1-2 år ettersom man vil bygge på).  :)

Om du er overbetalt eller ikke avhenger vel ikke av hvilke utgifter du har eller ikke, men hva som er vanlig i den bransjen, og hvilke oppgaver du har. 355 000 vil jeg si er veldig bra betalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest Marken

:overrasket:

Synes 355.000 i startlønn som adv. sekr. var mye. Jeg har selv jobbet som advokatsekretær i 6 år, og har nå en lønn på 320.000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber som advokatsekretær og tjener kr 260.000,-. Nå jobber jeg i en mindre by, regner med at det er bedre betalt i feks. Oslo.

For deg som lurer på om det er lett å få jobb så kommer det ann på hvor du bor. Bor du i distriktet så er det veldig vanskelig å få jobb, tror det er lettere i Oslo.

Arbeidsoppgavenen består hovedsakelig i skriving etter diktafon, regnskap, klientbehandling og annet forefallende kontorarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsoppgavenen består hovedsakelig i skriving etter diktafon, regnskap, klientbehandling og annet forefallende kontorarbeid.

Hva slags klientbehandling sikter du til her!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...